דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יש תמורה למאבק באגרה 

מאת    [ 20/03/2013 ]

מילים במאמר: 418   [ נצפה 5732 פעמים ]

כבר שנים רבות שיש הסכמה רחבה בציבוריות הישראלית לגבי הצורך בביטול מס האגרה, המחייב כל אדם המחזיק בביתו טלוויזיה לשלם עבור שידורי טלוויזיה של רשות השידור. לאור הפיתוחים הטכנולוגיים והתוכניים של השנים האחרונות, שמאפשרים הנאה ממדיה ללא קליטת שידורי טלוויזיה, השידור הארכאי של הערוץ הראשון נראה לא רלוונטי מתמיד. דווקא עכשיו, הפכו שיטות הגבייה של רשות השידור לאגרסיביות מתמיד. הן כוללות התחזויות, גבייה 'עיוורת' גם ממי שצריך להיות פטור וכל מערך הגבייה המנופח של הרשות נהנה מקנסות ועמלות בשיעור גבוה ? וכל זה לפני שאמרנו מילה על איכות השידורים.

העיקר לגבות

יש אינספור דוגמאות לעוולות שיצר מערך הגבייה של רשות השידור בשנים האחרונות. חלק מהמקרים פורסמו בתקשורת וברשתות החברתיות וזכו לתהודה והזדהות רבה. בין היתר חייבה הרשות גם אזרחים שאין להם טלוויזיה כלל, כאלה שיש להם מסך מחשב בסלון (בטענה שהפוטנציאל לקליטת שידורי טלוויזיה קיים) ועוד. השיא הוא כנראה במקרה שבו עיוורים חוייבו לשלם אגרה, בעוד שהם פטורים על פי חוק. פסיקה של בית המשפט המחוזי, בנוגע למסכי טלוויזיה שמשדרים סרטונים במעגל סגור של המרחב עיסקי ? חייבה את רשות השידור לבטל  גבייה, כיוון שהעסק לא חובר לשידורי טלוויזיה. יחד עם זאת, רשות השידור מסרבת להעניק לפסיקה הזאת תוקף מחייב ותקדימי, בתואנה שלא מדובר בפסיקה של בג"ץ.

שיטות הגבייה של אגרת טלוויזיה

שיטות הגבייה שבהן נוקטת רשות השידור בעייתיות לא פחות מהגבייה עצמה. הן כוללות בין היתר התחזות טלפונית לפקידי דואר על מנת לאתר כתובות חדשות, שיחות איום וביקורות פתע בדירות של חשודים כבעלי חוב אגרה. התלונות על שיטות הגבייה האגרסיביות של רשות השידור מתרבות ומגיעות מכל קצוות הארץ. גם הניסיונות לתקשר עם הרשות בנוגע לתשלום חוב, ביטולו או קיצוצו, מעלים קשיים רבים ? למעשה אין דרך לנהל דין ודברים סביר מול רשות השידור.

'גוזרים קופון' על עמלות וקנסות

והמספר הנוסף: רשות השידור מפעילה מערך מוגבר של גבייה בסיוע מספר משרדי עריכת דין שפועלים עבורה. המערך המנופח יקר לכשלעצמו ? וביטולו צפוי לחסוך מיליונים. בינתיים ? הרשות נהנית מעשרות מיליוני שקלים בשנה על קנסות ועמלות על גביית אגרת הטלוויזיה מידי שנה.

יש תקווה

התסיסה האזרחית כנגד רשות השידור מעולם לא הייתה עזה כל כך והפעילות ברשתות החברתיות והכתבות הנרחבות ברשת העוסקות באגרת הטלוויזיה מסייעות בהתארגנות ובגיוס תומכים. באווירה ציבורית שרגישה יותר להגנת מעמד הביניים והמעמד הנמוך ועם כנסת וממשלה חדשות שאמורות להיות יותר מכוונות לנושאים הללו, יש תקווה מחודשת שתהיה התקדמות לקראת ביטול אגרת הטלוויזיה. הצעת חוק של חבר הכנסת אחמד טיבי קוראת לבטל את האגרה וזו צפויה לזכות לתמיכה ניכרת במליאה,בעיקר בקרב סיעות האופוזיצה, אך לא בטוח שתעבור בקריאה ראשונה. בלחץ הציבור הישראלי, נוכל להבהיר לנבחרינו שביטול האגרה הוא רצון העם.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב