דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בריאות והבראה. חולי והתחלה. האומנם ? 

מאת    [ 12/03/2013 ]

מילים במאמר: 808   [ נצפה 1620 פעמים ]

בס"ד

 בריאות והבראה, חולי והתחלה. האומנם ?

 [1]התורה פותחת בפסוק "בראשית ברא אלוקים את השמיים ואת הארץ". יש המפרשים את "בראשית ברא" מלשון בריאות, כלומר שראשית כל יש להיות בריא": "בראשית – ברא", ראשית כל הבריאות.

מהי הבריאות אם כן - הבריאות באה לידי ביטוי בגוף בריא ונפש בריאה. החצי השני של  הפסוק אומר – "את השמיים ואת הארץ" – אפשר לומר שהבריאות צריכה להיות בשמים ובארץ שבאדם עצמו -  הנשמה ("השמיים") והגוף ("הארץ").

אם כן בריאות היא למעשה המקום המאוזן האולטימטיבי נפשית וגופנית גם יחד.

ארגון הבריאות העולמי מגדיר את המושג בריאות כ – "מצב של איזון אופטימאלי – גופני, פסיכולוגי וחברתי – ולא היעדר סימפטומים גרידה".

במצב של בריאות כל התחושות והתפקודים שלנו פועלים כראוי ואנו לא חשים במגבלות. הגוף שלנו יודע להתמודד בהצלחה עם מצבים שונים. למעשה,הגוף יודע לתת את ה"תשובות" ולכן שומר על איזון בין כל המערכות השונות. אותו כוח שיודע לשמור על הוויסות בין המערכות השונות ושומר עלינו במצב בריא ומאוזן נקרא "הכוח החיוני" (vital force).

מחלה, כפי שהיא באה לידי ביטוי, הנה הפרעה ל"כוח החיוני" (Vital Force)  שאמור לשמור ולווסת בין כל החלקים והמערכות השונות בגופנו. כשנגרמת הפרעה כלשהי מבחוץ ואין לגוף "תשובה", אותו "כוח חיוני" מוסט ומתחיל מצב של מחלה או קושי בתפקוד.

הפרעות אלו יכולות להיגרם כתוצאה מחיידקים, פציעות, חשיפה למזג אוויר מסוים, אלימות רגשית ונפשית, תגובה לאירוע או חוויה מסוימים, תזונה לא מאוזנת וכדומה. אפילו הדחקת רגשות לאורך זמן או התנהלות יומיומית כפי שאחרים רוצים לראות אותנו ולא כפי שאנו רוצים לחוות את עצמנו יכולה להביא להופעת מחלה.

כשאנו נמצאים במצב של חולשה נוצר איך שהוא חוסר שיווי משקל, אנחנו מתרחקים מאותו מקום מאוזן ששומר עלינו ומופיעה מחלה.

בספרי הקבלה ניתן פירוש מזווית אחרת לפסוק "בראשית ברא". פה הבריאה מתקשרת להמשך הפסוק "והארץ הייתה תוהו ובוהו". הבריאה היא רק שלב מסוים בתהליך השתלשלות העולמות – שלב התיקון וההבראה. התורה מתחילה משלב התיקון, הבא על רקע של שבירה קודמת.  לפני הבריאה היה עולם קדום המכונה "עולם התוהו", שלא החזיק מעמד ונשבר לרסיסים. כעת יש לתקנו, והמילה המבטאת זאת היא "ברא" במשמעות של הבראה – יש לשקם את העולם שנשבר. העולם הוא בדיוק כמו אדם שעבר טראומה של התמוטטות, וכעת המשימה היא להבריאו ולשקמו.

הבראה היא הניסיון שלנו להשיב את האדם לאותו מקום ראשוני לפני שחל בו אותו קלקול, אותו משבר שגרם לזעזוע ולהתרחקות מהמקום הבריא והמאוזן בו הוא היה לפני כן. דמיינו לעצמכם שהגוף שלנו הוא סרגל מספרים וירטואלי בין 1-10.

הספרה 5 מורה על מקום מאוזן ובריא, קו האמצע. עם השנים, ככל שאנו מתרחקים מקו הבריאות אנו עולים לכיוון הספרות 7,8,9 או לחילופין יורדים לכיוון הספרות 1,2,3. בכל מקרה, איך שלא נסתכל על זה, אנחנו כבר לא נמצאים במקום הבריא והמאוזן.

 בתהליך הבראה נכון נלך ונרד ממספר 9 ל-8 ל-7 עד שנחזור ונשוב למספר 5, שם נוכל לחוש את הבריאות בכל הרמות, גופנית ונפשית גם יחד.

 כדי להבריא באמת עלינו לנגוע בשורש הבעיה, בסיבה.

 הסימפטומים שהגוף שלנו מציג הינם התוצאה. מיגרנות, דלקות גרון, הזעה, היעדר מחזור, כאבי פרקים, חרדות, הפרעות הורמונאליות, פחדים או דיכאון אינם אלא התוצאה שהגוף שלנו מציג לאור סיבה עמוקה ושורשית יותר.

 רק כשניגע בשורש הבעיה ונביא לתיקונה באופן רוחני, רק אז יוכל הגוף לעבור שיקום, הבראה וריפוי ולבטא זאת הן בעולם הסיבות והן בעולם התוצאות שנראות לנו לעין.

 אם כן, בריאות היא מצב חיובי, מחלה היא מצב שלילי.

כדי להשיב את האדם לבריאות עלינו להעלות את הויטאליות אצל אותו אדם, לחזק אותו מבפנים ולא רק להסיר את המחלה או את אותו חיידק ששוכן בתוכו. רק אז המחלה שלו תיעלם ולא יהיה לה מקום בגופו.

הבנה זו שונה לגמרי מהדרך הקונבנציונאלית, המציעה לאדם החולה כדור שממסך אמנם את הבעיה אך לא באמת מטפל בה, או מציעה לכרות את האבר החולה מתוך הבנה שבו האשם והגורם המרכזי.

הרעיון הוא להתמקד בהשבת הבריאות ולא בהסרת המחלה. המחלה כבר תיעלם מעצמה כשניתן לגוף את הגירוי הנכון לשוב להבראה. אם נטפל בגופנו בצורה נכונה, לרוב לא נגיע למצב של כריתת אברים או שימוש מיותר בתרופות.

בטיפול הומאופתי אנו פועלים להבין את הסיבה שגרמה לאותה תוצאה, לרפא באמת, לדרבן את אותו "כוח חיוני" שהוסט עם השנים לחזור ולתפקד בצורה שלמה והרמונית בין כל המערכות, עד היעלמות הסימפטומים וחזרה לבריאות.

ההומאופתיה נוגעת בשורש הבעיה, היא מכוונת למקום העמוק ביותר. היא נוגעת בסיבה וגם בתוצאה. כאב ראש או מיגרנה, בעיות עור, פחדים או חרדות  - כל אלו הינם התוצאה. אך מה גרם להם ?

ההומאופתיה תחפש את הסיבה שמאחורי התוצאה ותתאים את הרמדי (ההכנה ההומאופתית) הנכונה ביותר לסיבה. רק אז יתחולל ריפוי אמיתי ללא דיכוי הסימפטומים על פני השטח וללא תופעות לוואי.

אני מזמינה את כולכם לקבל טיפול הומאופתי אמיתי ונכון, כזה שיאפשר לכם להיות בריאים יותר, מאוזנים יותר, לראות את העולם דרך "משקפיים" חדשים יותר ובהירים יותר ולחוות את החיים במלוא עוצמתם.

 

 


[1] מתוך הספר "נפש בריאה", הרב יצחק גינזבורג.

 

טלי לוי, הומיאופתיה קלאסית - לטפל באדם שבך

יצחק מודעי 5, גבעת שמואל
03-5329084, 050-6793091
http://www.real-cure.com
/>liome@bezeqint.net




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב