המילה "חדשנות" הינה מילת הקסם. מילת קסם שלמנהלים ויועצים. בחמש השנים האחרונות. במהלך 2010 עד 2012 פורסמו בעולם למעלה מ- 550 ספרים שהמילה חדשנות ואו יצירתיות הופיע בהבלטה בכותרתם. מנהלים הנהלות ומנכ"לים מצאו "עגל זהב" חדש לסגוד לו. הספרים מוכוונים לכולם לעקרות בית וסטודנטים, לבעלי מקצועות חופשיים, אנשי עסקים ומנהלים. כל מי שחושב כי ספרים בלבד מהווים פתרונות "קסם" לבעיות ולתהליכים עסקיים ואישיים מורכבים מוצאים בהם ענין רב ובעיקר המו"לים המרוויחים ממכירת כל כותר. בשנים האחרונות המילה "חדשנות" בהטיותיה השונות הפכה לנכס צאן ברזל למנהלים הנהלות ובעלי עסקים. משתמשים בה כסיסמה וכסמל סטטוס המזהה מצליחנים? או מבינים בעסקים? היא הפכה ל- Buzz Word שאמורה לכאורה להעיד במשהו על איכותם המקצועית ומעמדם של המשתמשים בה. משתמשים במילה "חדשנות" כמילת קוד מוסכמת למצוינות אישית ניהולית ועסקית והיא לא איבדה לאורך השנים האחרונות מכוח המשיכה שלה. מילה נרדפת אנו יכולים לאתר תחת המושג "צמיחה" חברות היי טק התחילו לתת לעובדיהם קופסאות פח ממותגות ובהם זירעוני אפונה מהונדסים בהורמון גדילה וצמיחה על מצע זבל קומפוסט נטול ריח? אין צורך להרחיב בהסברים לגבי הניסיון להטמיע בתת המודע הקולקטיבי של העובדים והמנהלים את חשיבות "הצמיחה". למאמר המלא לחץ כאן.
כילדים כל אחד על פי גילו... כבר פנטזנו אז על "מכוניות מעופפות"? ולא על בטר פלייס. אל מערכות אישיות לתעופה מחצר הבית כפי שראינו בקולנוע? אל אימורטליטי וחיי נצח? אל מציאת תרופה לנזלת? אבל כולנו מחכים עדיין. תקציר המנהלים החודש עוסק בחדשנות. בשבירת פרדיגמות ישנות ומוכרות המהוות את התהליך הגנרי של החדשנות. אנו נסכים כי קדמה נוצרת מהרס הדברים הקיימים. הרס מחשבתי המניע תהליך של בדיקת חלופות - מוצרים - שירותים עדכניים ובעלי ערך רב יותר. לא בהכרח למשתמש הקצה? מתברר כי אותו הרס יצירתי שאחראי לקדמה האנושית ולרמת החיים הנוכחית שלנו, היא גם המונח הנערץ ביותר כיום בעולם העסקים. הוא חצה גבולות ויבשות. משמשים בו בעולמות של הפוליטיקה. בעולמות התעשייה המסורתית, תעשיות היי טק ובעולם מוצרי הצריכה . אורך החיים של מוצר או שרות במאה ה- 21 לא עולה על 8 חודשים. מוצר חדש מוצג כחלופה טובה יותר? האם נכון? האם ראוי? האם נכון אולי להיות יותר מחושבים באימוץ המילה "חדשנות" כמנטרה ניהולית? המושג פעם היה נחלתם של ממציאים כמו אדיסון, בל, ממציא הדפוס, גוטנברג, הנרי פורד, וממציאים מעולמות הרפואה והטכנולוגיה האם אנו מרוקנים מתוכן את המושג "חדשנות"? הופכים אותה למנטרה ניהולית הגורמת יותר נזק מתועלת? בואו לקרוא עוד על הזנית המושג "חדשנות".
מהי בכלל משמעות המילה חדשנות? מהי חדשנות אמיתית? האם אנו כמנהלים ומנהיגים עסקיים לא יוצרים זילות והזניה של המילה? מניתוח אירועים היסטוריים ותגליות לאורך התרבות האנושית אנו מגלים כי "מספרי הסיפורים" ידעו להטמיע במוחנו סיפורים אנושיים אבל לא בהכרח נכונים. מתברר כי שבירת הפרדיגמות של ניוטון של ארכימדס ושל אחרים אינו תהליך רגעי. אינו גחמה. הוא תהליך מתמשך וסיזיפי של עבודת מחקר, ניסוי וטעיה. אנחנו תמיד מעדיפים לזכור רגעים מכוננים. מעדיפים לזכור את צעקתו של ארכימדס "אאורקה!" וריצתו בעירום בעירו. בספרו The Myths of Innovation מ?2007 מתחקה סקוט ברקון, סופר ויועץ חדשנות, אחר שורשיו של המונח ועלייתו לגדולה. שורשי ההערצה שלנו לחדשנות, הוא טוען, טמונים בעבר הרחוק. בעבר הרחוק נחשבו אנשים בעלי יכולת המצאה וחדשנות כבעלי כוחות אלוהיים. לפיכך לא פלא כי עמוד השער של הירחון האמריקאי "אקונומיסט" פרסם תמונה של סטיב ג'ובס לאחר השקת האייפד שבו הוצג עם הילה אלוהית סביב ראשו. בן דמותם של משה? או ישו לשם השוואה?
הכיצד אנחנו נדע להשתמש נכון יותר עם מושג החדשנות בחיי היום יום שלנו כמנהלים בעלי חברות ואו חברי הנהלה? האם במאה ה- 21 אנו חשים כי החדשנות והיצירתיות דווקא פוחתת? לסיכום שוב אני מבקש להזכיר כי כילדים כל אחד על פי גילו כבר פנטזנו אז על "מכוניות מעופפות"? על מערכות אישיות לתעופה מחצר הבית? על אימורטליטי וחיי נצח? אל מציאת תרופה לנזלת? אבל כולנו מחכים עדיין. תקציר המנהלים החודש עוסק בחדשנות. בשבירת פרדיגמות ישנות ומוכרות המהוות את התהליך הגנרי של החדשנות. ניסיתי לגעת בחלק מהנקודות ולהביא אותנו ליצור לרגע ולחשוב. אנו נסכים כי קדמה נוצרת מהרס הדברים הקיימים. הרס מחשבתי המניע תהליך של בדיקת חלופות - מוצרים - שירותים עדכניים ובעלי ערך רב יותר. להרחבה בנושא אני מבקש להפנותכם למאמר מעמיק של אשר שכטר שפורסם לפני כמה חודשים בדה מרקר. אני מבקש לשתף אותכם במשפט חכם שש מייסד פי פאל, אמר משפט שאליו אני מתחבר - "ציפינו למכוניות מעופפות, ובמקום זה קיבלנו 140 תווים בטוייטר"ואני מבקש להוסיף, האם קצת לא נרדמנו בשמירה? חדשנות, אינה בהכרח תהליך ליניארי. לחדשנות יש חיים משל עצמה וכמנהלים אנו מחויבים לדעת להשתמש בה נכון.
אנו עוסקים בייעוץ ארגוני, הדרכה, פיתוח וליווי הנהלות מנהלים וכוחות מכירה. בתהליכי הייעוץ ארגוני, בניית אסטרטגיות, הובלת תהליכי שינוי וצמיחה ועבודה מול הנהלות ומנכ"לים וכוחות מכירה, אנו משתדלים להביא ערך מדיד ותועלות מוחשיות ללקוחות. שמחים להציג חלק מסיפורי ההצלחה שלנו. כחברה אנו שואפים תמיד כי אנשים ארגונים ומנהלים ידעו שניתן ליצור מודל של win - win ארוך טווח.
משה גרימברג-יחד עם אנשי מקצוע נוספים, עוסק בייעוץ ארגוני, בהנחיה, בהדרכה ובפיתוח תוכניות למנהלים ולכוחות מכירה. לפעילותו מביא 25 שנות ניסיון ניהולי בתחומי השיווק,האסטרטגיה, הניהול העסקי והמכירות.ביצע תפקידי ניהול בכירים בתחומי הסלולר, העיתונות, הפרסום והמדיה.פועל כיום בתחום של הדרכות פנים-ארגוניות במגוון חברות, מהטובות במשק הישראלי. החזון שלי:"להשאיר טביעות אצבע רבות ומשמעותיות בקרב ארגונים,מנהלים וכוחות מכירה. כתובת דוא"ל: abc@nihul4u.co.il משה גרימברג-ניהול אפקטיבי- nihul4u טלפון: 054-4814332 פקס: 04-8262876 אתר הבית החדש שלנו http://www.nihul4u.co.il/ www.nihul4u.com