דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ייעוץ עסקי ומינוף העסק - מתי זה הזמן להעביר הילוך 

מאת    [ 05/03/2013 ]

מילים במאמר: 715   [ נצפה 1914 פעמים ]

למרבית האנשים הרעיון של להיות בעל עסק נראה קורץ כמו חלום שהתגשם להיות הבוס של עצמך לעבוד בשעות שאתה רוצה ולקבל את כול ההחלטות כיצד תחלק את המשאבים שלך. אבל כמובן שכול בעל עסק שחי את העולם הקשה הזה במציאות היום יומית יודע את האמת, ניהול עסק קטן היא מטלה מאוד מסובכת מאתגרת ודורשת זמן רב, כמו כן ניהול עסק קטן היא הרבה פחות רווחי ממה שאנשים שכירים נוטים חושבים.

רוב רובם של בעלי העסקים הקטנים מושכים לעצמם את המשכורת שמורכבת ממה שנשאר בבנק אחרי שסיימו לשלם את כול ההוצאות השוטפות. לפעמים זה יספיק לחיים נוחים ולפעמים זה פשוט לא יספיק לקיום השוטף. 

בלי תכנון וניהול נכון, הרווחים הזעומים יכולים להפוך להפסדים ובמציאות שלנו זו בדיוק הצורה בה עסקים קטנים ובינוניים קורסים. ההזדמנות מגיעה לאלה שמכינים את עצמם לבואה – המציאות יכולה להשתנות ואתה יכול להיות הכוח שיניע את השינוי,  זה לא גורל משמים אין שום סיבה שהעסק שלך יתנהל  חודש אחרי חודש ושנה אחרי שנה בלי הכוונה והדרכה או בלי פילוסופיה ברורה למהי מהות המשימה. הסוד הוא לא ממש סוד לנהל עסק מצליח זה לא מדע בדיוני כמעט כול אחד יכול לעשות זאת הוא רק צריך את הכלים הנכונים.

בתור בעל עסק יוצא לך לפגוש קולגות עסקיות, אנשים שאתה יודע שיש לך יכולות גדולות משלהם ואתה אפילו מחשיב את עצמך כחכם מהם אבל העסק שלהם מצליח ושלך לא זה הזמן בו אתה אומר לעצמך בלב, “איך האיש חסר היכולות הזה גורם לעסק שלו לשגשג והעסק שלי בקושי מתרומם ?"

מה בעצם הסוד - - רוב העסקים המצליחים תולים את מרבית הצלחתם בייעוץ עסקי. למה שתעסיק את עצמך בעוד נתונים ובעוד מטלות אם אתה יכול לשכור ייעוץ עסקי בעלות פונקציונלית שיעזור לך במטרה המשותפת למצוא עוד שווקים והזדמנויות להריץ את העסק קדימה. ניהול עסקי טוב הוא ברוב הזמן ההבדל בין עסק פורח לבין עסק שקרס על החלום.

רוב היזמים קופצים לעסק חדש עם רעיונות גדולים והרבה אופטימיות. בדרך כלל הבעיה היא לא התלהבות, אלא המשמעת...וכנראה גם חזון.

זה בדיוק הסיבה מדוע חשוב לקחת ייעוץ עסקי. ייעוץ עסקי טוב יכול לעזור לך לייצר ולבנות תכנית ששמה לה מטרות וביצועים ראליסטיים שמתכתבים עם המציאות היום יומית. יועץ עסקי יבנה בעצם תכנית שתחשוב על כול מכשול שבעל העסק לא חשב עליו ושיכול למנוע מהעסק לצמוח, אלמנטים כמו עיכובים, החזרת כסף ללקוחות והוצאות בלתי צפויות.  

הדבר המפתיע הוא שברוב המקרים המוצר הוא לא הסיבה להתדרדרות העסק. זה ההוצאות הבלתי צפויות וההכנסות הנמוכות מהצפוי בתהליך הצמיחה של החברה. זו בדיוק הסיבה שלשמה בעלי עסקים קטנים ובינוניים צריכים ייעוץ עסקי. חשוב להבין שלמרות הרצון הטוב של רוב בעלי העסקים לעשות את כול הדברים בעצמם זה לא עומד במבחן המציאות. אם אתה רוצה שהעסק שלך ישגשג אתה לא יכול להתמודד עם כול האתגרים לבד זו מלכודת שאתה לא רוצה ליפול אליה. כול עסק מצליח בין אם הוא גדול או קטן צריך ייעוץ עסקי בשני שלבים עיקרים בבניית העסק.

א.שלב ההתחלה.

ב. שלב ההתפתחות.

א.רוב היזמים אוהבים לפנטז על שלב הסטארט אפ מכיוון שבשלב הזה נראה שהשמים הם הגבול ואין כמעט מחסומים ומגבלות לצמיחה המיוחלת.  זה זמן מרתק בחיי העסק מכיוון שזה הזמן בו אתה לוקח את הקונספט מהתאוריה ומוציא אותו לפועל וסוף סוף מקבל פידבק אמתיי מהעולם האמתי. מן הסתם שלב הסטארט אפ הוא השלב בו התכנון הוא לא פחות מהכרחי וזה כולל את צוות העובדים, את השותפים האסטרטגים ואת התחזיות הפיננסית. כול יזם שהתחיל עסק חדש מבין ברוב המקרים שכול העסק קצת גדול עליו וזה בדיוק השלב שאתה יכול לעשות את הדבר הנכון ולשכור יועץ עסקי שילמד אותך להיות מנהל טוב יותר. ייעוץ עסקי הוא שיטה נהדרת להעריך את כדאיות העסק שלך בצורה מהירה ויעילה ובו זמנית מקצר את גרף הלמידה מכיוון שהיועץ העסקי היה שם ומכיר את המגבלות ולפיכך יכול לתרום מהידע שלו ולקדם את העסק שלך.

ב.שלב ההתפתחות

שלב ההתפתחות הוא סיפור אחר לגמרי. ממש כמו שהשם מרמז השלב בו החברה מתחילה לצמוח הוא לא כיפי או מרתק. זה השלב בו העסק שלך גדל מספיק לרמה שכבר אי אפשר לכנות אותו עסק קטן אבל הוא גם רחוק מאוד מלהיות עסק גדול.  זה בדיוק הזמן להתכונן וללכת בגדול או פשוט לחדול.  האמת שזה מאוד דומה לשלב הסטארט אפ אבל בלי כול האשליות שעשו את זה כה מרתק בהתחלה. מכיוון שזה כרוך בגיוס כספים נוספים, ייעול עסקי וניהול צוות בצורה חכמה הייעוץ העסקי בשלב זה הוא לא בגדר המלצה אלא חובה.

 

אפרת אלעמרי - יועצת עסקית אינטגרטיבית ומקימת חברת ויזין ייעוץ כלכלי ועסקי המתמחה בליווי וביישום פתרונות ייחודיים לעסקים ולמשקי בית בהתמודדות עם הקשיים הכלכליים במשק הישראלי. חברת Vision עושה זאת באמצעות תהליכי ייעוץ ייחודיים המשלבים אימון ושינוי חשיבה. ויזין - ייעוץ פורץ דרך:    http://www.vision-ltd.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב