דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


העתיד של החברה בקצות אצבעותיך - יעוץ אסטרגי ככוח מניע 

מאת    [ 05/03/2013 ]

מילים במאמר: 710   [ נצפה 1547 פעמים ]

ייעוץ אסטרטגי נשמע כמו מושג שמתקשר בצורה טבעית לפוליטיקה, עצם הביטוי יכול להישמע לעתים אמורפי ובלתי מובן. מה בעצם חוסה תחת כנפיו של הביטוי הזה ומדוע זה יכול להיות ההבדל המהותי בין הצלחה לכישלון. ייעוץ אסטרטגי דומה בעצם ליחסי ציבור, המטרה היא כמובן איך אתה או החברה תתפס בעיני הלקוח. המטרה פה היא לתמצת את המהות ואת הקמפיין השיווקי ל4 מילים ולהתחיל למכור את הרעיון החוצה לקהל המטרה האופציונלי ותוך כדי לייצר או למכור את הבידול שלך מול המתחרים.

 

בבסיסה אסטרטגיה עסקית נועדה לייצר כמובן כמה שיותר הכנסות ובדרך להביס את המתחרים – עד כאן נשמע פשוט. ייעוץ אסטרטגי הוא הכלי שעוזר לך להצליח בעזרת החלטות ברמה גבוהה שמשקפות ספקטרום רחב יותר.  אסטרטגיה עסקית עונה על השאלה "מה אנחנו עושים" בניגוד לתחום התפעול שעונה על השאלה "איך אנחנו עושים זאת". שאלה אסטרטגית יכולה להיות לדוגמה: “מה אנחנו צריכים לעשות על מנת לבדל או ליצור שוני אמתי שנראה לעין מול המתחרים" לעומת זאת שאלה של מחלקת התפעול תהיה: “איך אפשר לתפעל את המפעל/ארגון בצורה החסכונית ביותר.

 

שאלות תפעוליות מכסות קשת רחבה של נושאים בארגון מהבסיס של הדברים עד לפסגה, החל ממחלקת הייצור למחלקת המחשב וכלה במחלקת משאבי אנוש או פיננסים. שאלות אסטרטגיות פועלות ברמה גבוהה הרבה יותר, ברמת "השמנת" קרי מקצה משאבים בדחיפות גבוהה יותר על מנת לעמוד בדרישות המחמירות והתחרותיות של השוק על מנת למקסם את רווחי מחזיקי המניות ובעלי החברה.

 

מדוע חברות בעצם שוכרות חברות שמתמחות בייעוץ אסטרטגי - , שאלה נפוצה בה נתקלים יועצים אסטרטגים היא, “מדוע החברות לא עושות זאת בעצמם, מדוע הם צריכות מישהו חיצוני - - הרי זה די ברור שמנהלים לא ימהרו לתת את הבכורה שלהם ואת האחריות על קבלת ההחלטות שלהם לחברה ייעוץ חיצונית ולהוסיף חט על פשע הם לוקחים את שאר המידע ומעבדים אותו לתהליך קבלת ההחלטות שלהם. אנשי הייעוץ האסטרטגי ינתחו את השוק את המגמות ויחליטו על הבידול המועדף, המטרה היא לייצר נישה ולהבין בצורה מהירה מי המתחרים שלך ואיך אתה ממוצב מולם.

 

ישנם שאלות שהם חשובות מאוד ולכן דורשות יכולת, כשרון ומוח קצת יותר גדול מהמקובל על מנת שיכולו לגשת אליהם בצורה הנכונה. תשובה או במקרה שלנו החלטה לא נכונה ברמת האסטרטגיה יכולה להרוס את החברה או לחלופין יכולה לגרום לחברה להחמיץ הזדמנויות מצוינות להתחרות בצורה ראויה בשוק ולכן זה מספיק חשוב להוציא סכום לא מבוטל על ייעוץ אסטרטגי ולוודא שעושים את זה נכון. 

 

משפט נכון שאומר מי אנחנו בצורה מדויקת יוצר בידול אמתי בשוק המטרה וממתג את המוצר בצורה שלא ניתן להתעלם ממנה –  לדוגמא חברת טיולים שעוסקת בטיולים למזרח הרחוק או דרום אמריקה ומיועדת לחוג לקוחות יוקרתי – במקרה הזה הסלוגן מתלבש בול על הטיול ועל תחום ספציפי טיולים לאלפיון העליון ולכן “עולם שלישי במחלקה ראשונה” הוא פשוט סלוגן שמתאים כמו כפפה ליד וזה במילה אחת מדויקת המהות של ייעוץ אסטרטגי.

 

דוגמה נוספת ליצירת בידול אמתי בשוק היא יועצת פיננסית שלאורך זמן עושה את תפקידה ונותנת ייעוץ פיננסי בצורה המקצועית ביותר אבל מכיוון שהשוק רווי בעסקים דומים המתחרים בצורה אגרסיבית היא הייתה חייבת לבדל את עצמה מהמתחרים והיא עשתה זאת על ידי הגדרה מחדש של התפקיד "כיועצת עסקית אינטגרטיבית" תפקיד חדשני שמהותו של שילוב מספר תפקידי ייעוץ וניהול כספים על מנת לתת פתרון כולל ללקוח.

 

ישנה עוד סיבה שייעוץ אסטרטגי הוא דבר הכרחי, מנהלים נתקלים יום אחרי יום בהחלטות שעליהם לקחת, חלקם קלות יותר ואחרות קשות אבל הזמן הנדרש על מנת לקבל החלטות אלה הוא לא מועט ובהרבה מהפעמים אין למנהלים את הזמן ואת המשאבים להקדיש לכול ההחלטות הללו על מנת להגיע לתוצאה או ההחלטה הרצויה. יומם של המנהלים עמוס לעייפה בפגישות, ניהול משברים, בעיות אישיות, קשרי לקוחות ועוד אלף ואחת דברים והתחייבויות. צוות אסטרטגיה יכול להקדיש בשבוע 60 שעות או יותר למיקוד ולהתמקדות על מנת לתת מענה לשאלה הרת הגורל של העסק שיכולה לשנע אותו לכיוון הנכון. יתרון נוסף בייעוץ אסטרטגי נעוץ בעובדה שלעוסקים בה יש מומחיות מעמיקה בתחום הספציפי של התעשייה אותו הם מנתחים

 

הציניקנים יגידו שמנהל שמביא חברת ייעוץ אסטרטגי רוצה בעצם לנקות את ידיו מהחלטה שערורייתית כזאת או אחרת או להוכיח שהוא צודק (“זה לא אשמתי שהעסק לא הצליח,  אלו שעשו לי את הייעוץ האסטרטגי אמרו שההחלטות הללו יביאו לי מיליארד דולר”). האמת היא שפרספקטיבה חיצונית יכולה להיות נכס מדהים שיכול להתעלות מעל פוליטיקה משרדית ולהכניס למערכת רק את העובדות הרלוונטיות והחשובות.

.

 

אפרת אלעמרי - יועצת עסקית אינטגרטיבית ומקימת חברת ויזין ייעוץ כלכלי ועסקי המתמחה בליווי וביישום פתרונות ייחודיים לעסקים ולמשקי בית בהתמודדות עם הקשיים הכלכליים במשק הישראלי. חברת Vision עושה זאת באמצעות תהליכי ייעוץ ייחודיים המשלבים אימון ושינוי חשיבה. ויזין - ייעוץ פורץ דרך:    http://www.iqfinancy.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב