דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יאיר לפיד, לא פוליטיקאי, לא עסקן, לא איש צבא גדול וגם לא מנהל. אז מה הופך אותו למנהיג אמיתי? 

מאת    [ 03/03/2013 ]

מילים במאמר: 723   [ נצפה 2651 פעמים ]

יאיר לפיד מביא איתו רוח חדשה וחזקה. כזו שכבר שכחנו שקיימת. כזו שכבר התרגלנו לשכוח. הרי שכל כך הרבה שנים נחשפנו והתקיימנו תחת מדיניות הקומבינות. כל כך הרבה שנים ידענו כי סיסמאות הבחירות נעלמות בשלב הקמת קואליציה. כי הערכים שמוצגים לנו על ידי האנשים המבקשים להיבחר נעלמים כלא היו מעולם כאשר נאלצו לגייס לצידם גורמים שייצבו את הממשלה. זה נחרט. זה הפך לטבע שני שלנו – אותו הרגל מטומטם של לבחור את הטוב בעינינו, ולהתלונן לאחר מכן על מר גורלנו.

יאיר לפיד הוא עוף מוזר, ומתגלה לנו כמוזר יותר ויותר מיום ליום. הוא עומד מאחורי העקרונות שלו ולא מוכן להתפשר. הוא לא רץ אל הכיסא בכל מחיר אלא שם את מה שחשוב לו לפני עצמו ולפני אנשיו.

אדם המציג עקרונות אשר נמוגים כהרף עין – נותר עקר ועקור. יאיר יודע את זה.

ביבי, שנראה כי קצת שכח את זה – כבר בערב קבלת תוצאות הבחירות – נפל בפח של עצמו, ובמקום לעמוד מאחורי עקרונות (שלא בדיוק היו ברורים גם ככה) – אימץ עקרונות של אחרים... את העקרונות של יש עתיד.

יאיר בא לעשות שינוי, והשינוי מתחיל בו עצמו. בהתנהגות שלו. בעשייה שלו. הוא פועל על פי החשוב לו ולא שוכח לרגע את השייכות שלו לקהל הבוחרים שלו. הוא מציג לכלל חברי הכנסת אשר העסקנות והקומבינות פשו בתוך חייהם – כי הוא לא אחד מהם. כי הוא בז לדרך בה התרגלו לעבוד.

 

יאיר נאמן לכללים הבסיסיים של מנהיגות:

הוא בעל חזון ברור – הוא יודע בדיוק איך נראית המדינה בעוד כמה שנים במידה ויובל השינוי המיוחל. הוא רואה את העתיד ומאמין שהוא מסוגל להביאו. הוא שואף ומאמין אמונה שלמה ביכולת שלו ושל אנשיו. הוא יודע מה התוצאות שהוא רוצה להשיג בדרך.

הוא חושב לפני שפועל – בכל יום מאז שהכריז על כניסתו לפוליטיקה – הפך לשק של חבטות וספינים תקשורתיים מצד גורמים פוליטיים כאלה ואחרים. הוא מגיב לאחר מחשבה והוא מגיב בחוכמה. במקומות שאחרים נוהגים להתלהם מיד ולהשיב אש באופן אוטומטי – הוא עוצר, וחושב לשם שינוי. הוא מגיב רק למה שראוי לתגובה, והתגובות – מושכלות ומיושרות קו עם הערכים והעקרונות שהציג מאז ומתמיד.

הוא מחובר לקהל הבוחרים שלו – יאיר יודע לזוז ולהתקדם עם התקופה. הוא מנהל דו שיח מתמיד עם בוחריו בכלים שרבים אחרים לא מחכימים לנצל, כשהראשונות ביניהם הן הרשתות החברתיות. הוא משתף, לא רק בנתונים לוגיסטיים ובפעילות הפוליטית – אלא גם ברגשות. הוא נותר בן אדם בפני נאמניו. לא דמות פוליטית קרה ומרוחקת – כפי שנוהגים רוב הפוליטיקאים.

הוא מקשיב – תכונה ידועה של יאיר, עוד מימיו בטלוויזיה – הוא יודע לשאול את השאלות הנכונות – ולשתוק. להקשיב. להבין לעומק. כך הוא החל גם את דרכו בפוליטיקה. הרי המצע שלו, הערכים והעקרונות שהוא מציג – באו מתוך הקשבה לכולנו – מה באמת כואב לנו. הוא ידע להשתמש בזה. הוא כואב את זה באופן אמפתי יחד איתנו.

הוא מביט ממבט על – כשם שיאיר לפיד מקפיד להיות "אחד מהחברה", הוא גם מביט על התמונה מלמעלה. לעומת שאר ראשי המפלגות – הוא מתייחס למדינה כולה על כל מגזריה ונגזרותיה כלוח שחמט גדול, ולא רק על החיילים שלו. הוא יודע לראות את הנולד – ולחשב מספר צעדים קדימה. הוא יודע מה יקרה פה, במדינה שלנו, אם המצב ימשיך כפי שהיה עד כה. הוא יודע גם מה יקרה אם לא יקרה השינוי שהוא מציע. באופן אחד ניתן להבדיל אותו ממה שמתרחש על גבי לוח שחמט. יאיר הוא פיון. פיון שהחליט שהוא מסוגל לנוע כמו מלכה, לרוץ כמו רץ, וכשצריך – גם לדהור כמו הפרש. הוא אינו משחק את משחק הפוליטיקה שחוקיו הלא כתובים הושרשו ונחרטו שנים על גבי שנים. הוא כלי חדש שהמציא את עצמו.

הוא יודע שאינו חייב להיות גאון – למרות שליאיר לפיד ונבחרתו מנת משכל גבוהה יחסית לרוב חברי הכנסת, יאיר לא טוען שהוא יודע הכל. הוא מקפיד ללמוד ולהתחדש. הוא מקפיד להקיף את עצמו באנשים מקצועיים וטובים. במנהיגים בתחומם. הוא אינו שואף לקחת על עצמו משהו שאינו טוב בו או אינו חפץ בו. בדיוק כמו הנרי פורד, (ולא בדיוק, מאחר ופורד נחשב לבור ועם הארץ בעיני העם) – הוא יודע – כי מנהיג אמיתי גורם לדברים הנכונים להיעשות על ידי האנשים שמוכשרים לכך.

 

לכל מי שחשב אחרת לאחר הדברים שלי מעלה: אני לא בחרתי ביאיר לפיד!

עם זאת, לכולנו, כאזרחים בישראל שאכפת להם מהמדינה – יש מה ללמוד ממנו. בעיקר ל-119 האנשים שיושבים עמו באותו המשכן. יאיר לפיד, לראשונה מזה שנים – מבין, יודע ופועל כמנהיג אמיתי.

www.imaspringer.com

יהונתן כסיף  בעל ניסיון עשיר בהקמת עסקים ליוויים וניהולם תפעולית, שיווקית ופיננסית בשוק הישראלי ובשוק הבינלאומי. יהונתן עסק ועודו עוסק בפיתוח מנהיגות מנהלים, פיתוח מערכי שירות ומכירות, ניהול מערכי ייצור ושיווק בינלאומי בתעשייה, בארגוני סחר, הייטק וארגונים קמעונאיים. ניסיון רב בהדרכה פרטנית, קבוצתית וצוותית בחברות, ארגונים עסקיים, תעשייתיים ומוסדות ממשלתיים. מנחה מוסמך של קורסים בינלאומיים הנחשבים בעולם. www.imaspringer.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב