דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיול דרום אדום 

מאת    [ 28/02/2013 ]

מילים במאמר: 508   [ נצפה 4838 פעמים ]

לאחר הגשם המבורך, שוצפים הנחלים, הכנרת חוזרת לחייך (עוד לא מספיק...) והפריחה בעיצומה זה הזמן לצאת ולהנות מטבע במלוא תפארתו והפעם לדרום. הנגב המערבי, האדום ולשמחת כולנו אדום מפריחת הכלניות ולא מדם המלחמות, מציג בעונה הזו אלפי כלניות מרהיבות, הצובעות את השדות באדום עמוק. מקומות עבודה רבים שמארגנים ימי גיבוש לעובדים שלהם מחפשים את המקומות המרהיבים שמהווים פינת חמד בטבע, ושם בין הכלניות מבצבצים עוד עשרות מינים של פרחים אחרים המצטרפים לחגיגה גדולה מרשימה ומרגשת.

בימים אלה מתקיים פסטיבל דרום אדום באזור הנגב המערבי, אירועי הפסטיבל מבטיחים טיולים, פעיליות בטבע, אוכל טוב והרבה הרבה כלניות ופריחה מרהיבה. מומלץ לגלוש לאתר הפסטיבל www.habsor.co.il

לצד הפסטיבל והארועים נספר על פינות חמד פחות מוכרות

מצפור אסף סיבוני - נקודת תצפית מרהיבה, על שם החייל אסף סיבוני, בן קיבוץ ניר עם, שנהרג באסון המסוקים מעל שאר יישוב. התצפית משקיפה על אזור החיץ שבין רצועת עזה, לבין היישובים הישראלים שבאזור, על מאגר המים של ניר-עם ואפילו נופי הים והחוף נשקפים לעיני הצופה והכל למנגינת פעמוני הרוח הגדולים המצויים במקום.

אנדרטת הפלדה- האנדרטה בעיצובו של ישראל גודוביץ, הוקמה לזכר לוחמי האוגדה שכבשה את פתחת רפיח במלחמת ששת הימים, בפיקודו של אלוף ישראל טל. האנדרטה נחנכה בכיכר ימית ביוני ?,1977? אך בעקבות הסכם השלום עם מצרים ופינויה של העיר, נבנתה מחדש בפתחת שלום. את כל הדגשים החשובים האלה נדאג להעביר לעובדים שלכם במסגרת ימי הגיבוש שנארגן לכם באזור.


אתר החץ השחור - אתר מורשת קרב המוקדש לחטיבת הצנחנים שפעלה באזור בשנים 1956 -1953 הידועות כתקופת פעולות הגמול. האתר מתאר פעולות ומבצעים שהצנחנים ביצעו בשנים אלו.
במקום שולחנות פיקניק, ברזי מים ושירותים.


דרך מתקני המים בנחל גרר- נחל גרר הוא אחד הגדולים בנחלי הנגב המערבי, זהו אזור התרחשותם של כמה מסיפורי האבות התחושה ההיסטורית תלווה אותנו בהליכה לאורך המסלול במהלך ימי הגיבוש שלנו, גם בשל האזכורים מהתנ"ך ובשל שפע מתקני המים העתיקים לאורך המסלול, אנשים תמיד נזקקו למים, במיוחד חקלאים, ובמסלול היפה הזה נוכל לפגוש מתקנים שונים מתקופות שונות ולהבין את הקשיים בפיתוח חקלאות במרחב הזה, אזור שהפך עם השנים לאזור החקלאי הגדול בארץ.

דרך השדות- ואם על חקלאות דיברנו... , המסלול בדרך השדות שליד קיבוץ צאלים חוצה שדות חקלאים ומציג למטיילים את העולם שמאחורי הירקות, הפירות והפרחים שנמצאים על המדף בסופר.


הדרך משולטת ומסודרת, אתם מוזמנים לטייל, לראות ולהתרשם, לעצור לצד הדרך וליהנות ממראה העיניים בלבד!!! חל איסור מוחלט על איסוף או קטיף של תוצרת חקלאית, זיכרו זו היא הפרנסה של חקלאי האזור.

איפה עוד כדאי לארגן ימי גיבוש?


ביתרונות רוחמה: אזור שמורת ביתרונות רוחמה מורכב מרכס כורכר שאותו מכסה אדמת לס, בעקבות תהליך חשיפת פני השטח לגורמי בלייה נשטף חלק מהלס וכך נוצרו ערוצים רבים ומרהיבים, שהתחתרו עד עומק של 10 מטר. האזור כולו מבותר באלפי ערוצים ובתקופה זו נצבע בשלל גוונים של פריחה מדהימה.
איזה כייף להשתולל במקום!


באזור עוד ועוד אתרים, מתוכם מוכרים יותר וחלקם פחות, כנראה שלא נספיק לבקר בכולם ביום אחד, נזכיר את חלקם- נחל הבשור על שלל פינות החמד שבו, יער בארי, שמורת גברעם, אתרים בניר עם, בארות יצחק הישנה
האדום, האדום הזה ישכיח מאיתנו לפחות חלק מדאגות היום יום. כן, מכלניות מותר ורצוי להשתכר אז שיהיה לכולם טיול מהנה ואדום




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב