דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תחזוקת מעליות וחשיבותה 

מאת    [ 19/02/2013 ]

מילים במאמר: 382   [ נצפה 1745 פעמים ]

לא צריך להיות חולים בקלאוסטרופוביה כדי לחשוש מהרגע שבו מעלית הבניין שלנו תיעצר לה, בעודנו בתוכה. נכון, מקרים מסוג זה נדירים באופן יחסי, והם ייפתרו פעמים רבות תוך פרק זמן שאינו ארוך מדי. אולם, יש לזכור כי מעליות, על אף היתרונות שלהן, לא מסוגלות לפעול ב"כוחות עצמן" לאורך זמן, וכי הן דורשות תחזוקה רבה.


מעליות הן עסק מורכב
לעין לא מקצועית, מעלית נראית כמו דבר פשוט: הרי בסך הכול נדרש ללחוץ על כפתור, והיא כבר תגיע ליעדה (ברוב המקרים). אולם, יש לזכור שמאחורי המעלית עומדת מערכת שלמה של חוטים, כפתורים ומנגנונים שונים. ואת אלה, מטבע הדברים, לא מספיק פשוט "להתקין" שם- אלא נדרש גם לבצע שלל פעולות תחזוקה.

כך, ביקורות תקופתיות מהוות חלק חשוב בפעילותה של כל מעלית. הכוונה היא לאותו תאריך אשר מוטבע בה במקום כלשהו, ובו מפורט תוקף הבדיקה הקודמת של המעלית. כל שימוש בה מעבר לתאריך זה מהווה סכנה של ממש, פשוטו כמשמעו. ואגב, התקנות בישראל גורסות כי בדיקת מעלית, על ידי גורם מוסמך בתחום, צריכה להתבצע אחת לחצי שנה.


מה בודקים בעצם?
תחזוקת מעלית סטנדרטית כוללת בתוכה מספר פעולות עיקריות, שחייבות להתבצע, כאמור, אך ורק על ידי בודקים מוסמכים. במהלך בדיקה זו, יבחן הגורם המקצועי את כל אחד מרכיבי המעלית, ישמן את המערכות המכניות שלה, יבדוק את החיבורים שלה לחשמל ואת תקינותם של מעגלי הבטיחות, וכן הלאה.

כמו כן, יתמקד הבודק גם במשתנים השונים שכוללת המעלית, לרבות הדלתות. כך, למשל, הוא יבחן בדיוק את כוונון סגירת הדלתות או עצירתם, פעילות ה"עינית" שתשמור עליה פתוחה וכן הלאה.


מי מבצע תחזוקת מעליות?
בישראל, פועל כיום מספר לא מבוטל של חברות אשר מתמחות בהתקנת או תחזוקת מעליות. אולם, ברוב המקרים, אין למעשה צורך לחפש רחוק מדי. החברה שביצעה את ההתקנה והבנייה, בנכס מגורים מסוים, בוודאי תשמח לקחת חלק גם בהליך התחזוקה של המעלית. אלו למעשה שני צדדים של אותו מטבע, שמונעים מבעלי הבית (או הועד שלו) את החיפושים.

מעוניינים בפתרון אחר? כמובן שאין כאן חובה "לשמור אמונים" אל חברת המעליות. אדרבא, חברות רבות מנסות לפתות אליהן לקוחות פוטנציאליים חדשים, ומציעות תחזוקה או תיקונים בתעריפים זולים במיוחד. על כל פנים, לפני שמתפתחים ובוחרים בהצעה הזולה ביותר, ראוי לבדוק את טיב החברה: האם היא מחזיקה ברישיון מלא לפעילות? באילו סוג של בניינים היא פועלת? האם אנשיה הם בודקים מוסמכים? וכן הלאה. מעליות, מיותר לציין, הן לא צחוק, ואין לקחת איתן כל סיכון.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב