דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בנקאות Offshore - מה זה? 

מאת    [ 19/02/2013 ]

מילים במאמר: 646   [ נצפה 4465 פעמים ]

מהי בנקאות Offshore? האם לכל אחד יכול להיות חשבון Offshore  ? מה היתרונות שבכך?

בתחום השירותים הפיננסיים המונח " offshore " מקורו  מאיי התעלה, איים מחוץ/מעבר לחוף -offshore ליבשת בריטניה. שטח החסות הזה, של הכתר הבריטי, תמיד שמר על מידת אוטונומיה תקציבית ומיסויית מול בריטניה, והיה בין האזורים הראשונים שייוחסו כמרכזים פיננסיים offshore.

כיום, ישנם כ 70 מרכזי  offshore פיננסיים בעולם, כפי שהוגדרו על ידי הקרן המטבע הבינלאומי (IMF) והארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי  (OECD) . עם זאת,  אם תבחר בנקאות בכל תחום שיפוט אחר מזה שבו אתה חי, חשבונך יכול להיחשב כחשבון בנק offshore

לבנקאות offshore יש יתרונות פוטנציאליים רבים; במיוחד לקבוצות מסוימות כגון  עובדים שנשלחים לרילוקישן מטעם החברה בה הם מועסקים(( Expatriate. אחרים שיכולים ליהנות מחשבונות כאלה הם : המחפשים גמישות של חברות הבנק וחשבונות הבנק, המחפשים פרטיות של הנכסים והעיסקאות, וכל מי שצריך חשבון בינלאומי.

 

מרכזי Offshore פיננסיים

על פי רשימות שנערכו על ידי קרן המטבע הבינלאומי, ה-OECD ו Financial Secrecy Index/Tax Justice Network, יש כ 70 מרכזים הפיננסיים  offshore הפועלים בעולם כיום. עם זאת, ניתן לראות הבדלים בין תפיסת פעילות ה offshore במדינה וההתייחסות הלגיטימית של המדינות אליה . בין המדינות שבהן יש פעילות פיננסית ב offshore נמצאות מדינות כגון : אוסטריה, בלגיה, קפריסין, גיברלטר, אירלנד, ג'רזי וגרנזי –לצד  מדינות פחות חזקות מבחינה כלכלית או יציבות פוליטית  -כמו קוסטה ריקה, גואטמלה, פיליפינים, אורוגוואי ו גם קרית הוותיקן!

לפיכך, כאשר מדובר בבחירת חשבון בנק offshore  , אחד השיקולים החשובים ביותר הוא איזור השיפוט שאליו שייך הבנק.

 

רגולציה והגנת צרכן

חלק מהקריטריונים שניתן להחיל על חיפוש המדינה כוללים כיצד מוסדות המספקים שירותים פיננסיים בתחום השיפוט עוברים רגולציה, ואלו תוכניות להגנת הצרכן והמשקיע קיימות שם, לכל מי שמחזיק בחשבון בנק offshore . בעבר הלא הרחוק, העולם למד את החשיבות של תוכניות הגנה על המשקיעים, כאשר בנקים מסוימים נכשלו, כתוצאה מהמשבר הפיננסי העולמי.

כפרט השוקל לפתוח חשבון בנק offshore עליך לוודא שאתה בוחר מרכז פיננסי offshore מכובד, ואחד שבו הפרטיות שלך, כמו גם הנכסים שלך, יהיו מוגנים היטב.

 

 למי בדרך כלל יש חשבון בנק Offshore:


    • עובדים בחו"ל – עובדים שנשלחו לרילוקיישן מטעם החברה:
    • כל מי שעובר לעבוד בחו"ל או עובד בחו"ל יכול ליהנות מהגמישות הרבה שחשבונות בנק offshore  מציעים: לצורך התנהלות בסוגי מטבע שונים, קבלת משכרות בסוגי מטבע שונים, ניהול פיננסי ביותר ממדינה אחת וכיוב. חשבונות offshore  נועדו באופן אידיאלי למצבים כאלה.
    • הנוסע מתמיד
    • אם אתה נוסע בתדירות גבוהה מסיבות של עבודה או פנאי, חשבון בנק offshore יכול להיות נכס יקר. זה יכול לאפשר לך בצורה יעילה יותר גישה נוחה לכספך, לא משנה איפה אתה נמצא בעולם, וכן גישה נוחה לשירותים מתאימים יותר של ניהול החשבון, שאינם מוגבלים על ידי אזור זמן למשל.
    •  בעל נכסים זרים
    • אם אתה מתגורר במדינה אחת אך יש נכסי מקרקעין נוספים במדינות נוספות או אחרות, חשבון זר יכול להפוך את ניהול העניינים הכספיים מעבר לגבול להרבה יותר פשוט.
    • בעלי עסקים
    • אם העסק שלך הוא עסק עם לקוחות בינלאומיים, עסקים מקוונים, גלובליים או מול חברה שקונה או מוכרת בין מדינות ומטבעות שונים, יש הרבה מאוד תועלת כשיש חשבון אחד בינלאומי  offshore מרכזי וגמיש .

 

אילו בנקים הם בנקים Offshore

כל בנק שאי פעם שמעת עליו  כנראה שיש לו זרוע offshore . חלק מהסיבות לכך הן, כי זו דרך עבור הבנק לנהל את עניני המיסוי הגלובלים שלהם בצורה יעילה וחסכונית יותר. סיבה אחרת היא בעצם העובדה שבנקאות בינלאומית או offshore  הוא עסק מאוד כלכלי.

לדוגמה, לכל הבנקים המובילים בבריטניה יש נוכחות off shore, ורבים בוחרים להישאר עם מותג ידוע ומוכר כאשר הם עוברים לעבוד בחו"ל.

הבחירה שיש לך היא רחבה ולכן בבחירת בנק  offshore  אתה צריך להיות מונחה על ידי הביטחון במוסד השיפוטי והרגולטיבי, תכנית הפיצויים המקומית שלהם, ומוסד הבנק עצמו.

  האם כדאי לך לפתוח חשבון בנק  Offshore ?

כאחד שנמצא ברילוקיישן,יש לך סיבות רבות לפתוח חשבון בנק :


    •  הרצון לשמור את חסכונותייך בבנק בינלאומי יציב
    • פרטיות גבוהה לכספך
    •  ניהול חשבון במטבע חוץ
    •  ביצוע פעילויות בנקאיות בינלאומיות
    • אפיקי חסכון משתלמים
    • קבלת חשבון בנק off shore  מחד עם היציבות והתשתיות  של בנק מוביל מאידך
    • 

עינת גז, מנכ"ל ובעלים של רילוקיישן ג'ובס ( www.relocationjobs.co.il), החברה המובילה בישראל בתחומי הרילוקיישן. לעינת ניסיון רב בתחום ייעוץ ובניית מדיניות רילוקיישן לחברות , גיוס עובדים בינלאומיים והוצאה לפועל של כלל תהליכי הרילוקיישן. התמחותה המקצועית כוללת הקמת סניפים ופעילויות בעולם, החל מארה"ב ואירופה וכלה במדינות מתפתחות: אפריקה, מזרח רחוק, דרום אמריקה ומזרח אירופה. ניתן לפנות לקבלת ייעוץ ובניית רילוקיישן לפי היעד והתפקיד ואיתור מועמדים לתפקידי רילוקיישן :href="mailto:eynat@relocationjobs.co.ilEynat@relocationjobs.co.il">">Eynat@relocationjobs.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב