דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מי הוא מנהל פרוייקט כתיבת נהלים 

מאת    [ 18/02/2013 ]

מילים במאמר: 427   [ נצפה 2397 פעמים ]

אחת ההחלטות החשובות אשר יש לקבל כאשר מעוניינים לבצע פרויקט כתיבת נהלים, היא מי ינהל את הפרויקט. מנהל פרויקט כתיבת נהלים מוציא לפועל וממש את התוכנית בהתאם לרצון והמדיניות של הבעלים או המנהלים הבכירים בארגון. מנהלי פרויקטים הטובים יותר מגיעים מתחום תעשייה וניהול. אנשי תעשייה וניהול בקיאים בניהול תוכנית כלכלית, בעלי יכולת מנהיגות ויכולת ניהול משא ומתן עם השותפים לפרויקט.   

אחר דברי ההל והשבח לאנשי תעשייה וניהול, ננסה להרחיב ולפרט את מדרישות.

המשימות הכלולות בתהליך כתיבת נהלים, מחייבות ידע נרחב על תהליכי הארגון, יכולת ניהולית ויכולת ארגונית. מנהל פרויקט אשר יוביל את כתיבת הנהלים, יהיה האחראי על השגת היעדים, המטרות והעמידה בלוח הזמנים.

אמות המידה המקובלות לבחירת מנהל פרויקט כתיבת נהלים, קשורות ליכולת אישות ותכונות ייעודיות נוספות. בכתבה זו ננסה לפרט את עיקר המאפיינים ותכונות האופי הקשורים לניהול תהליך כתיבת נהלים:

  • איש תהליכים: רצוי כי מנהל הפרויקט יכיר את תהליכי הארגון וקשרי הגומלין בניהם. אולם זו אינה חובה, בדרך כלל קשה למצוא אדם המכיר לעומק את כל התהליכים בארגון, לכן לצד מנהל הפרויקט יעמוד מנהל מקצועי (פונקציונאלי) האמור לסייע לו. היכולת החשובה יותר היא המסוגלות המהירה והחדה להבין תהליכים והיכולת לראייה מרחבית. איש תהליכים מנוסה, יודע כיצד לקבל את המידע הדרוש מעובדים ומנהלים, לסדר את המשימות ברצף הנכון ולאתר חוסר תקשורת וממשקים רופפים. שוב כאשר מנסים לאתר איש תהליכים יש לכוון לתחום תעשייה וניהול. חשוב לציין כי כאשר מדברים על איש תהליכים כמעט תמיד מכוונים לאיש תעשייה וניהול.
  • מנהיגות: הפעילויות אשר יש לעשותן לצורך ביצוע משימת כתיבת נהלים בארגון, מורכבת מהפעלת עובדים ומנהלים הנדרשים לבצע משימות כראוי ובזמן. מנהל הפרויקט אחראי על השגת היעדים ולכן הוא חייב להיות זה אשר יגרום בעזרת היכולת האישית שלו לדברים להתבצע. יש לקחת בחשבון כי משימת כתיבת נהלים, בדרך כלל הינה משימה נוספת לפעילות השוטפת. עובדים ומנהלים העסוקים ביום יום, לא תמיד פנויים לפגישות ולתוספת עבודה לצורך כתיבה או בקרה של נהלים. למרות זאת על מנהל הפרויקט לגרום לכך שהעבודה תתבצע בצורה הטובה ביותר ובמועד המדויק.
  • ניסיון: חז"ל אמרו כבר לפני שנים רבות: "אין חכם כבעל ניסיון" כלומר לא קיים חכם המשתווה בחוכמתו לבעל ניסיון. אדם יכול ללמוד את עקרונות הפעולה, אולם יישומם בעולם האמיתי, במצבים שאדם עשוי שלא לצפות אותם, דורש ניסיון והכרה של העולם. לעיתים מנהל פרויקט אשר אינו מנוסה בכתיבת נהלים, עושה טעויות אשר גורמות ליצירת נהלים לא ידידותיים למשתמשים ולתוצר שאינו בעל ערך אמיתי לארגון.

לסיכום, בחירת מנהל פרויקט כתיבת נהלים, הינה משימה קריטית בתהליך. המנהל צריך להיות איש תהליכים, מיומן ומנוסה בכתיבת נהלים. בדרך כלל בוחרים לתפקיד חשוב זה, איש הבא מתחום תעשייה וניהול.

 

רן פרייז מהנדס תעשייה וניהול יועץ לעסקים קטנים ובינוניים בתחום חיסכון בעלויות ארגוניות, כתיבת נהלים,  מערכות מידע CRM ERP, ניהול פרוייקטים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב