דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך תתמודדו עם מצבי רוח וירידות אנרגיה בעזרת שיטות אימון מתקדמות 

מאת    [ 05/02/2008 ]

מילים במאמר: 2763   [ נצפה 6915 פעמים ]

שנינו פרצנו בצחוק משוחרר ללא מבוכה , העינים שלנו נצצו והפה בער   .....היא הביטה בי ותוך חצי דקה החיוך שלה התחלף לעצב עמוק . הלוואי שגם אני יכלתי לצחוק ככה על הבושות שאני עושה .......... 

 

 

  המקום –הקליניקה שלי , שעת צהריים , היא באה לייעוץ ואני מציע לה רגע לפני שמתיישבים  לטעום את השוקולד החדש שהכנתי, טראפל מריר וויסקי עם תיבול צ'ילי חריף . אוופסס , תיבלתי ביותר מדי צ'ילי-מה לעשות …...הפיות שלנו בוערים ואני הולך למזוג לנו דיאט קולה  .לא כל פעם מצליח לי עם השוקולד ואיתה  נעבוד היום על היכולת להרשות לעצמנו לטעות בדרך לשינויים . כשתצא אתן לה שוקולד שמנת עם טעם תפוז עדין לחוויה מתקנת בדרכה חזרה לעבודתה.     

 

"דבר מצחיק הוא לגבי החיים , אם אתם מסרבים לקבל מהם  אלא את הטוב ביותר –הרי שבדרך כלל  תקבלו אותו" . ס. מוהם 

 

 רגע מתוק .יש לי לקוח בבני ברק , אני יוצא להפסקה בין השיחות שלנו .והולך לשלוח פקס ...מגיע לבית הדואר הקרוב . והפקס שלהם מקולקל . מסתכלת עליי במבט חטוף ,אישה נאה ומטופחת בת שלושים עם שביס ושמלה ארוכה וכהה. "אתה צריך פקס דחוף?" היא שואלת אותי בקול עדין ונעים .

 "כן" אני אומר במבוכה."

אז בוא אלי  הבייתה "היא מציעה לי ,הזר החילוני. 

 אני מסכים ותסריטים שונים עולים לי בראש בדרך. הולך איתה מרחק קצר , לביית קרקע מפואר ורחב, בניין שקט מאוד ואין אף אחד בסביבה. נכנסים אליה לסלון בסגנון איטלקי.

לוקחת הדף -שולחת ואומרת לי "יום נעים"במבט ישיר.

"תודה ,עזרת לי זה היה פקס דחוף " .

 אני מחייך חזרה . הולך לי לשגרת יומי .

 חמימות מתפשטת לי בבטן- איזו נדיבות פשוטה וללא חשש . 

 

 קחו  את החיים בידיים – ומה יקרה אז? דבר נורא , לא יהיה את מי להאשים {אריקה ג'ונג}

 אם אינך אוהבת חברת עצמך איך תצפי  שאחרים יאהבו? . הבטחתי המשך למאמר "איך לצאת ממועקה רגשית" {חלקים מספר שיתפרסם בהמשך} וביחד נתקדם לעוד פתרונות . ננסה הפעם  כמה כיוונים של טיפול במועקה ובינם :

מניעת המועקה לפני שמגיעה

לזהות את המקור ולא להכנע

לעבוד על  חילוץ מהיר ממנה 

 ודפוסים של הכשלה עצמית או חוסר קבלת אחריות רגשית . 

 עכשיו חילקתי את המאמר לשלוש חלקים .

 1 לאוהבי  הקצרנות –כותרות קצרות –סיימו ורדו לככב/להגיב..

2 לסבלנים –סיימו ושאלו איך להכניס את זה לחיים ורדו לככב/להגיב

3 למיטיבי לכת שרוצים להעמיק . סיימו ולכו להרחיב .

 

  במאמרים הבאים אתמקד בזיהוי תסריטים סמויים שמכשילים אותנו ,איך לטעון עצמנו בשמחת חיים גם כשהמצב לא קל  עבודה על דחיינות ופרפקציוניזם .בניית אמון מחודש או אמון הדרגתי אל מול חשדנות וספקות   

 

  לקצרי הסבלנות :  תקציר המאמר  .

 חוק המערבולת – לעיתים כאשר אנשים נמצאים במועקה רגשית הם נוטים להחמיר אותה על ידי דיבור עצמי פנימי שלילי ושיפוטי .        {אם אתם שומעים קולות ח י צ ו נ י י ם   שמדברים אליכם ללא קרבת אנשים, אתם לא במאמר הנכון –חפשו בגוגל תחת הערך סכיזופרניה....}

פעילות פיזית –טובה במניעת מועקה  או כדי לסיימה מהר יותר, כאשר אנחנו מקפידים על אימון גופני אנחנו מעלים את נוכחותם של מוליכים עצביים חיוביים בגוף

לנפש גדולה רגישויות גדולות . דווקא הרגישות שלך ,חוסר ההסתגלות וחוסר הרצון שלך לחנוק את האותנטיות שלך ,מעידות על מיוחדות פוטנציאל ורצון לביטוי עצמי . ולכן קבלו את עצמכם על היופי שבמרידה או בייחודיות שלכם .

 קרייה צעקת הנפש לחיים נכונים  לעיתים מצבי הרוח משקפים קולות שהלא מודע עדיין לא מצא להם ביטוי ברור , אך ודאי הוא שישנה אי נחת פנימית .  במיתולוגיה ההודית  קוראים למצב זה  "קריייה" –צעקת הנפש לחיים נכונים .

פתחו רגישות לדיבור עצמי שלילי–הפסיכו' אליס טוען שישנו דיבור עצמי לא מודע שמתרחש כל הזמן במקביל לפעולותינו .. בין המחשבות ה"מתוקות" האלו אנו מוצאים . למה זה קורה לי למה אני כזה  עוד פעם לא הולך לי אני לא שווהזיהוי הדיבור מאפשר את החלפתו עוד על דיבור שלילי במאמר הקודם שלי ,התמודדות עם רכבות הרים רגשיות .

 איך לזהות דרך  ארבע מקורות עיקריים לדיבור עצמי שלילי 

 דרך רבת עוצמה לפיתרון היא מעבר לשליטה רגשית על ידי התובנה שאנחנו גם התסריטאים וגם השחקנים של רגשותינו .   

 

מתכון לשוקולטה לא מוסרית בעליל . 

אחחח... החטא השוקולדי נוזלי וחם. תגישו כקינוח עשיר,תנסו כניחום עצמי נפלא לאחר פרידה מהאדיוט או האידיוטית  שלא קלטו כמה אתם נפלאים ובעלי כושר נתינה או סתם כרגע של מתוק ללא סיבה

מתכון - שוקולטה לא מוסרית  

  50 סמ"ק חלב
40 גרם חמאה
80 גרם שוקולד מריר טוב (60% הולך יופי  אפשר להוסיף  חצי כפית ברנדי
רבע כפית תמצית וניל אמיתיתשמים את החלב והחמאה בכוס. מכניסים למיקרו לחצי דקה. מוציאים ומערבבים עד להמסת החמאה. מכניסים שוב למיקרו ל 10-20 שניות עד שרואים תחילת רתיחה. מוציאים, מערבבים קצרות, מוסיפים את השוקולד ומערבבים עד המסת כל השוקולד (תערובת חלקה). מוסיפים את הברנדי והוניל ומערבבים עוד קצת.עכשיו יש שתי אופציות: אם יש אורחים בבית, מחלקים את התערובת לארבע כוסות אספרסו ומגישים עם כפית קטנטנה.
אם אין, פשוט לוקחים את הכוס ובעזרת כפית, לאט לאט, מגלים את נקודת הג'י הקולינרית שלא ידענו על קיומה... ותודה למוזל . 

 המאמר המורחב

 ***********************************************************

העיסוק שלנו במצבי רוח נובע מהסיבה שאנחנו לא מרשים לעצמנו להכיר בכמויות האנרגיה שמתבזבזות לנו על רגעי נפילה רגשית או התנהגויות בריחה וחלימה בהקיץ במובנה הלא טוב .

האם יש לכם  ימים עצובים באופן קבוע או שפעם ב...

האם אתם  משלימים עם זה -

מאשימים את האופי הדפוק  או הסביבה שצריך להחליף {כי כמובן שבלונדון הייאוש יותר נוח -

האם אתם מבדילים בין דפוס או השפעה של אירוע חיצוני חד פעמי  ?

 כמה אתם לוקחים ללב ביקורת ושמיכות רטובות{ביקורת שלילית} 

 רגע אישי

ותודה    לענת משדה בוקר שאמרה שנחום זה לא שם שמתאים לבית ספר היוקרתי . ותודה לש שאמרה שציפורן בולטת זה ערסי לכיתה שלנו  {אגב צדקה זה היה טיפשות של גיל 15 } ולס' ירוקת העיניים שסירבה  לדייט  איתי כי סטודנטים שעובדים בשמירה זה לא מספיק ברמה ,"למרות שהוא מאוד מעניין"  מנהל החנות שעבדנו בה יחד סיפר לי אחר כך  וביקש לא להסגיר אותו... ולג' בצבא שסינן  שאני "דיליטנט" = שטחי   ....

מה היינו עושים בלי דמויות המופת בעברנו ,כל אחת בתורה נתנה את מנת הסירוס הקטן ,ביודעין או שבחוסר רגישות .ואולי חלק מהביקורת הרווחנו , אבל למה בגסות ?   אתם יודעים .

 אומרים שילדים זורקים אבנים בצחוק ,אבל צפרדעים מתות ברצינות .....אז

חוק המערבולת – לעיתים כאשר אנשים נמצאים במועקה רגשית הם נוטים להחמיר אותה על ידי דיבור עצמי פנימי שלילי ושיפוטי .        {אם אתם שומעים קולות ח י צ ו נ י י ם   שמדברים אליכם ללא קרבת אנשים, אתם לא במאמר הנכון –חפשו בגוגל תחת הערך סכיזופרניה....} . די דומה לשחיין שמרגיש איטי ובמקום לחתור קדימה ,מכה לעצמו על הראש באכזבה תוך כדי שחייה  .בעצם הוא  גם לא מקדם את עצמו וגם מאט את השחייה . אחד הפתרונות במצבים כאלה הינו לקבל בעדינות את עצמנו ולהקל את הקצב שלנו , כמו כן לא להלחם במצב באגרסיביות נפשית אלא להיות רכים עם עצמנו .הרי ניסינו לא מעט שנים את הירידה העצמית , זה הביא אותנו לאן שהוא ...חוץ מההתענגות על הסבל לפי לקאן ...  להרחבה לגבי מחשבות של דיבור עצמי הכנסו לפוסט קודם שכותרות רכבות הרים רגשיות .

פעילות פיזית –טובה במניעת מועקה  או כדי לסיימה מהר יותר, כאשר אנחנו מקפידים על אימון גופני אנחנו מעלים את נוכחותם של מוליכים עצביים חיוביים בגוף דבר המבטיח לנו מצב רוח טוב יותר וכמובן גם תחושת מסוגלות עצמית . זו מגיעה כיוון שלעיתים יש מועקה בשל גורמים שלא בשליטתכם ,אבל התקדמות או עשייה גופנית לבטח תלויה רק בכם וכאשר אתם עושים אותה אתם חשים סיפוק לפחות בתחום אחד בחיים שבשליטתכם .

לנפש גדולה רגישויות גדולות . דווקא הרגישות שלך וחוסר הרצון שלך לחנוק את האותנטיות שלך ,להנמיך השאיפות וללכת על המסלול הרגיל של להשתלב כמו כולם בפשרות חמוצות {גם אם אתה מגיע ראשון במירוץ עכברים –אתה עדיין נשאר עכבר ......} דווקא אלו מעידות על ייחודיות ורצון לביטוי עצמי . ולכן קבלו את עצמכם על היופי שבמרידה או בייחודיות שלכם . מצד שני היו זהירים –אתגר לא קטן אני מוצא בעבודה להאיר לאנשים רגישים את המינון הנכון בין לקבל את עצמך לבין לפתח משמעת עצמית מינימלית . אומר זאת בבהירות , אין קיצורי דרך , אני מלמד אנשים לפתח משמעת פנימית אבל יש אנשים שקשה להם להכיר בכך  שבכל הגשמת שאיפה גדולה יש מרכיבים של עבודה שחורה של פרטים קטנים ...  אז אומץ מצידם או הוא להודות שייקח להם יותר זמן או שהם יצטרכו לעדכן את השאיפות שלהם ולסמוך על המזל שייתן להם קיצורי דרך .......{אחרי הכל באמת יש כאלו שהגיעו לכוכב נולד , אבל שוב ......ללא עבודה קשה בהמשך הכוכב דעך ....} כפי שאמר איש חכם .......היה לי הרבה מזל בחיים ורובו הגיע לאחר עבודה קשה שלי ......

קרייה צעקת הנפש לחיים נכונים  לעיתים מצבי הרוח משקפים קולות שהלא מודע עדיין לא מצא להם ביטוי ברור , אך ודאי הוא שישנה אי נחת פנימית .  במיתולוגיה ההודית  קוראים למצב זה  "קריייה" –צעקת הנפש לחיים נכונים . משהו בייחודיות שלנו ובאותנטיות שלנו נחנק והנפש מנסה לצעוק בדרכים שונות את הרצון לשינוי .  שאלו עצמכם מה חסר לכם?

 

רשימת תיוג לשאלות עצמיות :האם חסרים לכם משאבים לתוכניותיכם, האם חסר לכם תכנון מסודר ומטרות מדורגות שלא מפחידות בגודלן ,האם צריך להשיג  תמיכה נפשית,האם אין אהבה-ואם אין זוגיות –האם חסרה אהבה עצמית ועבודה נכונה לקראת הזוגיות  ,  האם יש חוסר בהירות במערכות היחסים-קונפליקטים שאינכם פותרים ממשיכים לגנוב אנרגיה מהנפש שלכם ,האם חסר איזון בין מטרות החיים שלכם - ואחרון חביב האם חסר חזון-כיוון שאתם רוצים לעבוד בו כדי להגשים עצמכם - } 

 

חוק התשוקה –כמה תשוקה ומשחק יש בחיים שלכם? נכון שצריך להתמקד בבדיקת מה מוריד אותנו רגשית ,אבל דרך נוספת ורבת תוצאות היא דרך השמחה והתנועה . גם כשלא קל קחו עצמכם לקורס/חוג /סדנה שיש בה מרכיב של שמחת קיום . ריקוד קונטאקט , סדנת משחק , לא רק סדנאות טיפוליות ולא קלות אלא גם סדנת הומור משחררת . רצוי ללכת לסדנאות שיש בהם מרכיב תהליכי כך שלפחות פעם בשבוע תפגשו את הצד הקליל יותר שלכם . כך מתאפשרים רגעי נחמה שבהם אנחנו לא מגדירים עצמנו כבעייה אלא יכולים להסתכל במבט מנוחם על עצמנו ולראות גם את השמח שבקיום .  

 

פתחו רגישות לדיבור עצמי שלילי איזה דיבור תוקע אתכם בתוך המועקה –הפסיכו' אליס טוען שישנו דיבור עצמי לא מודע שמתרחש כל הזמן במקביל לפעולותינו . כאשר הדיבור הופך לשלילי , הביצועים שלנו ומצבי הרוח שלנו יורדים וכך נוצרת נבואה שמגשימה עצמה. בין המחשבות ה"מתוקות" האלו אנו מוצאים . :למה זה קורה לי למה אני כזהעוד פעם לא הולך לי אני לא שווהמתי אני אלמדלמה אני דפוקה מה יהיה זה רק ילך ויהיה גרועלמה אני שונה מכולם לא יכולה עם זה רוצה רק לברוח ולישון החיים האלה מסריחים . זה יסתדר מעצמו אם לא אטפל בזה ....{ראו הפוסט הקודם בנושא כיצד לצאת מרכבות הרים רגשיות } 

 

 זהו את את שאלת המקור לדיבור השלילי {אליס ,היגינס וברגלס}

א-דמויות משמעותיות בעברכם שהיו קרות /ביקורתיות ולא מכילות ועדיין אתן מסתובבים עם בטן מלאה עליהן.

ב-חוויות עבר שליליות ,טעויות וכשלונות שלא עיבדתם ופיתחו בכם דימוי שלילי ופחדים מהצלחה

ג-שמיכה רטובה-דיבור עצמי שלילי וביקורתי ,פרפקציוניזם ודחיינות .

ד-שהייה בסביבות נוכחיות שליליות מבחינה נפשית-ביקורתיות ולא מכילות. וחוסר רגישות שלכם למחיר הנפשי של "זיהום רגשי " של סביבות שכאלו .

ה-השתייכות למיעוט תרבותי מנוחשל-נשים ,עולים,בני עדות פחות יוקרתיות.-והסכנה הכי גדולה , במקום להבין שאנחנו חיים בחברה שלעיתים דורסת ומפלה מיעוטים בדרכים מתוחכמות {ראו הסרט וויל הנטינג} אנחנו מזדהים עם התוקפנות ומפנימים דימוי עצמי שאומר שזו הבעייה שלנו ושאם רק היה לנו יותר כח רצון הכל היה משתנה . אז הבינו שהמירוץ מתחיל עבור חלק מכם בקו התחלה לא שווה . מצד שני וחשוב להדגיש , אלו  שיתאמנו לזהות את מקורות הטיפוס והכח שצריך להשיג בחברה כמו שלנו ,יוכלו לזרז את הטיפוס שלהם.  

 

האם כולם עברו חוויות כאלו : כאשר אנו פוגשים אנשים שהם מצליחנים .... אני נשמע לי לרגע  כמו עוד מדריך זול להצלחה בשבע דולר ,לא מת על המילה הזו ,מצליחנים , אז בואו ננסה לתקן.... . כאשר נפגשים עם אנשים שחיים בתחושת רווחה יחסית נגלה שכנראה שיש להם חוויות עבר חיוביות רבות  דיבור עצמי חיובי או שהם עברו תהליך צמיחה נפשי עמוק ויסודי.אני מוכרח להגיד ,קוראיי, שלעיתים לא מעטות אני רואה שישנם טיפוסים יציבים להכעיס ...חסרי מצבי רוח וביצועיסטים עד קינאה שכאלה משלמים לעיתים על סט התכונות הזה בבעיות מאוחרות יותר בשל חוסר רצון לעבוד על מודעות עצמית וחוסר רגישות לניואנסים רגשיים עדינים.ההצלחה החיצונית שלהם בהסתגלות למשימות החיים נותנת להם תחושת רווחה מתעתעת והם נסחפים לריצה במשימות חיצוניות ולדחייה של התמודדות עם מורכבויות רגשיות .  כך שבסופו של דבר קבלו את הרגישות שלכם כמתנה זמנית ......רק תעבדו עליה ואל תשלימו עם החלק של נפילותהרגש לאורך זמן! זו לא בהכרח עסקת חבילה ושמחת חיים היא ברת הישג {זו הצעה , הבטחתי לעצמי ללא סימני קריאה ...}  

 

 הרחבת והגבהת נקודת המבט- אחת המטרות הרצויות שמוצעת על ידי הינה להרחיב את נקודת המבט . לנסות להפסיק לעשות רומנטיזציה ולא להתאהב במועקה {כמה רומנים אנגליים נבנו על סיפורי עצבות ליריים ,כמה אמנים משלמים שנים בשל ההתאהבות במיתוס האמן הסובל –כי הסבל מעמיק את המבט והיצירה-אז הנה ניוזפלאש גם כשהחיים יהיו מסודרים יותר ,עדיין ישארו דברים לטפל בהם ,לא חייבים מועקות בכמויות כל כך סיטונאיות והאמינו לי שמעיין היצירה שלכם לא ייבש לו  כשיחסרו קונפליקטים .....אפרופו רפי לירי מהגשש] כפי שיונג אמר , כאשר אנחנו עולים מהעמק אל פסגת ההר , הצרות שלנו לא השתנו אך הן נראות מלמעלה הרבה פחות מאיימות ..... 

 

הייתי רוצה להתחלק אתכם בתוצרים של הסדנה האחרונה שלנו :שם עבדנו על מושגי האחריות ותנועה קדימה במקום אחורה.....{ותודה לגילי על האומץ לשתף}

הצעה א' –החליפו גישה משאלות "למה" "מדוע" אל שאלות ,"איך נצא מזה"  המטרה שלנו בסופו של דבר אינה תמיד להבין את מקורות המועקה אלא בעצם לצאת ממנה במהירות גבוהה יותר ולא להכנס אליה בתדירות כזו גבוהה . עצם העיסוק במצבי הרוח גורר מצבי רוח בעצמו לעיתים . אין הכוונה לפיתוח גישה חסרת מודעות עצמית אלא לגישה שאומרת ,צאו מהמועקה ואז נסו ללמוד על עצמכם ,אין טעם ויכולת אמיתית לנתח את עצמכם כאשר הנכם בתוך המועקה,השיפוט הרגשי שלכם לא בהיר באותו מצב. {נסו לדבר עם גבר על צניעות ומודעות עצמית  כאשר הוא כועס ולא מוכן לקבל ביקורת על כך שאיבד את הדרך –"אני אמצא לבד ,לא חייבים לשאול "}

 

הצעה ב'-  להתחיל להבין שאתם גם השחקנים ,גם כותבי התסריט וגם אלו שמגיבים ונכנסים לסרטים של אחרים בלי לשים לב . מכאן שיש חשיבות לקחת אחריות על המצב ולשאול מה בנו הביא עלינו את המצב . אני אומר בקול ברור , לקחת אחריות {to own the problem } אינו  לקחת אשמה עצמית.

 

קחי את החיים בידיים – ומה יקרה אז? דבר נורא , לא יהיה את מי להאשים {אריקה ג'ונג} 

 

כלים להתקדמות רבת עוצמה - שאלות שיצמיחו בנו גישה אחראית :

 

שאלות צמיחה ראשוניות שמוצעות לגישה לומדת וצומחת ,:

מה קורה בי עכשיו מבחינה רגשית

מהם הכוחות שפועלים עליי

מאיפה זה מוכר לי

איך זה שאני מגיבה כל כך בחריפות

מה אני מרוויחה בצורה סמויה מהפסיביות,כעס או עמידה במקום -

מהם החוקים ששולטים במצבים שכאלה

האם יש תבנית שקורית לי ,

האם אני אומרת לעצמי שוב זה קרה לי .

 אם הטיפול /אימון שלקחתי לא עובד לי למה אני לא משנה מאמן/מטפל?{כמובן בהנחה שזו לא בריחה מעבודה קשה ואמיתית ושיידעתם את המטפלת/מאמנת בקשיים שלכם עם עצמכם או איתם}

מה אני מעוללת לעצמי בירידה המתמדת הזו על עצמי ?  

 

 

כמה דגשים לעבודה עצמית  ,

זכרו שהצמיחה באה בשלבים ,העבודה עם השאלות תצליח בהדרגה . כמו כן השאלות האלו מנסות גם לקחת מרחק כלשהו מהרגש ולנסות לצמוח ולא להיות אחד עם הרגש אלא לנסות להביט על הרגש מהצד ולהבין שהרגש גם מתעתע בנו לעיתים .  

כאשר אני מאמן בסדנאות ה"משנים את התסריט הסמוי" ....אני מעביר אנשים תהליך ובו הדיבור השלילי מוחלף לאחר ,תומך יותר  ומניע יותר . העבודה אינה תמיד קלה אבל אפשרית וברת הישגים .  

 

 

שאלות לתגובות  ומחשבה על המאמר -

האם אתם מאמינים שניתן לשחק עם הרגשות שלכם?

האם נראה לכם שאפשר לצאת מהמלכוד של מצבי רוח -

  מה החלק הביולוגי במצבי הרוח? והאם אפשר להתמודד איתו -

האם צריך להכנע לו -

מה מאפשר לכם לזהות דפוסים  רגשיים בעצמכם -

אלו התנהגויות של חברים שלכם מעודדות למידה רגשית -

האם חבר טוב הוא כסחן שמאיר לכם באגים רגשיים -

האם תעמתו חבר טוב עם חולשה רגשית רגשי שלו שאינכם בטוחים שירצה לעבודעליה -

 

  *************************************************************

 קריאת המשך  למיטיבי לכת ולמעמיקים:

הסרט השעות , מומלץ למחשבה על היכולת להתמודד

הספר של ג'וליה קמרון דרך האמן

מסע אל העצמי רות נצר –שלבי הטמרת האישיות

ספר מסילות ישרים –של הרמחל

אגרת הרמבן  

הנחות יסוד ראשוניות לשיטת העבודה שלי עם תלמידיי/מתאמניי  "התסריט הסמוי"  :

תוספת ידע מפצלת את האדם  , תוספת חכמה הופכת אותו למגובש .... . סתירות פנימיות ושינויים הם צד משמעותי ויפה בנפש האדם.

היות ואנחנו מורכבים מריבוי של מצבי נפש/אני ושאיפות שונות ומתפקדים בסביבות חברתיות שונות -לכן נהייה מועדים לסתירות פנימיות רבות  ומצבי חוסר יציבות רגשית .

אנחנו חיים בחברה שתובעת מאיתנו אידיאל בלתי ניתן להגשמה של מושלמות במקביל {להיות נשואים באושר,חטובים,קרייריסטיים,הורים מושלמים,בעלי תחביבים אפנתיים וכמובן יוצרים ולא רק למגירה....} ומכאן חלק גדול מאיתנו מסתובב בתחושה שהוא טעון שיפור/אימון ותיקון  הפרדוקס –רק לאחר קבלה והכלה עצמית ניתן לעשות שינויים ומכאן ש:

אנחנו ב  ס  ד  ר  כמו שאנחנו ולא בזכות הישג /תכונה או מאפיין חיצוני מסוים   

אנחנו נוטים לשכוח {להרדם תודעתית} את שאיפותינו ואת עצמנו ומפתחים התמכרות  לגירויים חולפים -מכאן שכן רצוי לבחור מורה/מאמן {אין האסור מתיר עצמו לבד מבית האסורים }

 

הסביבה משפיעה עלינו יותר ממה שאנחנו מוכנים להודות אנחנו מרוויחים מכל התנהגות גם אם היא נראית הרסנית  או שלילית ונוטים לפתח תסריטי התנהגות שלילית סמויה .

אנחנו משתוקקים לצמוח אך פוחדים מהמצב החדש

יש בנו הרבה יותר כוחות ממה שאנחנו מכירים ומוכנים להודות

אין קיצורי דרך בצמיחה אישית-אבל כשזה קורה הטעם מתוק....  שלכם בהוקרה אופיר    

 

כל הזכויות במאמר שמורות לאופיר  נחום .

אופיר נחום
מזמין אתכם למנוי חינם על עיתון הלקוחות שלנו הכולל מאמרים קטעי ספרות ומחקרים בנושאי הנפש ,שינוי אימון ושמחת חיים .
שלחו עכשיו מייל בקשה אלינו
506318 0522
עמיתים יועצים
אלפא קוצ'ינג בית ספר למאמנים
ophir33@gmail.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב