רבים מבעלי העסקים הלומדים אצלנו בבית הספר למכירות שואלים את השאלה הבסיסית מכולן : איך אני יכול להגדיל את המכירות שלי בעסק ?
הגדלת מכירות בעסק היא תוצאה של תוכנית פעולה המשולבת עם מוטיבציה להצלחה. אי אפשר ליצור הצלחה והגדלת מכירות אם לא קיימת מוטיבציה. מוטיבציה לבדה אינה מספיקה. אנו צריכים לבנות תוכנית פעולה מלאה ומפורטת ולעמוד בה לאורך כל הדרך. מדוע ?
ללא תוכנית פעולה אנחנו נעים במרחב בעסקים ללא כלי ניווט. פעמים רבות בעלי עסקים יוצאים לדרך ללא כל תוכנית יעדים או פעולות אותה הם תכננו מראש. זה ממש כמו לצאת לטיסה למדינה אחרת מבלי שיש לטייס מפות או כל מכשיר ניווט. לא הייתם מפקידים את חייכם אצל טייס שאין לו תוכנית טיסה ולא כל אמצעי ניווט - נכון ?
אז מדוע אנשים מפקידים את העסק שלהם ל"מזל" או "לגורל" - מדוע בדבר כה חשוב בעלי עסקים פשוט זורמים - אותי למדו שהמילה "זרימה" מגיעה מכימיה. מים זורמים. בדרך כלל כלפי מטה. לא הייתם רוצים שהעסק שלכם יזרום לעבר התוצאות.
על מנת להצליח בהגדלת המכירות בעסק עלינו לבנות תוכנית הכוללת את השלבים הבאים :
1. מי עושה ?
2. מה עושה ?
3. כמה עושה ?
4. מתי עושה ?
פרמטרים אלו מבטיחים לרוב הצלחה בהגדלת המכירות בעסק. כאשר אנו ממוקדים בעשייה ולא בתוצאה - התוצאות באות ובענק.
אוצר נוסף הקיים בעסק הם הלקוחות.
מכירה ללקוח קיים קלה יותר מאשר מכירה ללקוח חדש. כך הוכח בכל המחקרים. מה הבעיה - בעלי עסקים לא מעוניינים או מפחדים להציע ללקוח שלהם מוצר נוסף. מדוע מפחדים - שמה יבטל את המוצר שכבר רכש או יחשוב שאנחנו נודניקים ומעצבנים.
זאת הטעות הגדולה מכולן. בקורס המכירות שלנו אנחנו אומרים לא פעם אחת : "מי נתן לך את הזכות לחשוב במקום הלקוח ?"
הלקוחות ראויים לקבל הצעה - בטח ממקום שבו בהם כבר קנו מוצר ראשון. אנשי מכירות ובעלי עסקים לא מעיזים ליצור קשר נוסף עם הלקוח ובכך מפספסים הזדמנות גדולה מאוד להגדלת המכירות בעסק שלהם.
אני מעדיף לנהל מו"מ מול הלקוח ולא מול עצמי. מדוע שאני אומר לעצמי את התשובה במקומו ?
איך להגדיל מכירות בעסק ? פשוט מאוד. תציעו ללקוחות שלכם את כל המוצרים שלכם מבלי להתבייש.
מקסימום זה יצליח - את זה שהם לא קנו אנחנו כבר יודעים. אם נפנה אליהם - אולי יקנו מוצר נוסף ואנחנו נגדיל את המכירות שלנו ?
בהצלחה
הכותבים הינם מאמנים עסקיים ומנחי קורס מכירות בית הספר למכירותstart2sell