דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יונה בצלחת: במקום עלה של זית, קבלו אותה בשמן זית 

מאת    [ 10/02/2013 ]

מילים במאמר: 375   [ נצפה 4024 פעמים ]

משחר ההיסטוריה יש ליונים תפקידים רבים – הן מסמלות את השלום ובעבר הן אף שימשו להעברת מסרים. אך הרבה לפני שהייתה ליונים קונוטציה של מטרד עירוני, כבר בעולם הקדום הן שימשו כמאכל תאווה. מעבר לים, במסעדות יוקרה בצרפת למשל, היונים עדיין נחשבות למעדן אמיתי. אך גם בישראל, למרות הדעות הקדומות, כאשר אנשים משתכנעים לאכול בשר יונה, לרוב הם נשארים עם פה פעור (שמחכה לתוספת).

עופות קטנים, ובכללן בשר יונים, נדירים למדי במחוזותינו. במסעדות כמו גם במסגרת לימודי בישול. ממש חבל, כי בשר היונה ידוע בטעמו העדין. דווקא בשנים עברו יונים למאכל היו תופעה נפוצה יותר במחוזותינו, לעומת המצב כיום שבו קשה יותר למצוא יונים למאכל. למרות זאת, היונים זוכות לעדנה מחודשת: גם אם השגת יונים למאכל אינה קלה היא עדיין אפשרית – ניתן להשיגן אצל מגדלים פרטיים ובשווקים (בעיקר הערביים).

והאמת? החיפושים שווים את המאמץ. בין מאכלי היונה המפורסמים ביותר אפשר למצוא את הפסטייה המרוקאית. גם במטבחי ארצות ערב נוהגים לאכול יונים, ממולאות בעוף וצנוברים. בפרס נהוג לאכול יונה ממולאת בפירות יבשים ושפים בצרפת אוהבים לשלב את בשר היונה העדין עם פירות כמו ענבים. שילובי הבשר עם הפירות המתוקים יוצרים מנה חגיגית שמתאימה במיוחד לאירועים ולסעודות חג. לא רק עוגת פירות יבשים לקינוח, אלא מנה עיקרית מתוקה וטעימה במיוחד.

הצורות הרבות בהן ניתן ליהנות מהמעדן הנימוח יוצרים עדנה מחודשת לא רק בצלחת, אלא גם באתרי האינטרנט השונים (כן כן, אתרים ישראלים) שמציגים לראווה מגוון רחב של מתכוני יונים מכל הסוגים ומכל המינים. לכם נותר רק לשים את היד על בשר יונה, על מתכון טוב ולהיכנס למטבח...

אולי תתפלאו לשמוע, אך זני היונים המשובחים ביותר מגיעים מפרס. אחד המוצלחים שבהם קרוי בוקי – יונה עדינה שבשל גידולו של גוזל אחד בלבד, פחות מתאמצת ולכן בשרה נותר רך ונימוח. כמו כל בעל חיים אחר המיועד למאכל, כך גם אצל היונה: ככל שאורח חייה כרוך בפחות מאמץ ,כך בשרה רך יותר לאכילה. זו בדיוק הסיבה שגוזלי היונה נחשבים למעדן במגוון בישולים.

יש להבדיל בין יונים המיועדות למאכל ליונים עירוניות המשתייכות לרוב לזן הצוצלות – ואינן מומלצות למאכל. ואולי אחרי שנעשה את ההפרדה הזו בין היונה שאנחנו מכירים משגרת היום יום למעדן שנח בצלחת, נוכל לאכול בשלום מבשר ביונה הנימוח. כך, אפילו כשהיא בתוך הצלחת, היונה עדיין תסמל עבורנו שלום. עם עלה של זית, או בשמן זית.

  בישולים – בית ספר גבוה לבישול. לימודי בישול מידיהם של מיטב השפים מהארץ ומהעולם במגוון קורסים מתקדמים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב