דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי הדרך היעילה לשמור על מנהלים ועובדים מצטיינים לאורך זמן בארגון? 

מאת    [ 10/02/2013 ]

מילים במאמר: 487   [ נצפה 2261 פעמים ]

מהי הדרך הנכונה לשמור לאורך זמן על מנהלים ועובדים מצטיינים? העולם העסקי לא פעם אימץ לליבו אסטרטגיה של ריצה למרחקים קצרים. מנכ"לים מגיעים לקדנציה של פחות משנתיים, וכבר במחצית התקופה מחפשים את האתגר הבא? הנהלות וארגונים מצטיינים שבראשם מנכ"לים איכותיים מתחבטים בשאלה הכיצד לשמור על מנהלים ועובדים לאורך זמן בארגון. הכיצד יוצרים הרגשה של "בית" בקרב אחרון המנהלים?

 

החודש תקציר המנהלים עוסק בדרך לבנות נבחרת מנהלים ועובדים ולהצליח לשמרם בארגון למשך שנים ארוכות. הוא עוסק בדרך לשמור מנהלים ועובדים לאורך זמן בארגון. כמו בכל חודש, משפטי המפתח - הציטוטים שהשאירו בי חותם קשורים לנושא מקור לא ידוע כבר חרט את המשפט הבא: " החלטות טובות נובעות מניסיון, וניסיון נובע מהחלטות גרועות." לא ידוע.  המשפט הזה מתחבר מצוין לרעיון האומר כי היה נכון לדעת לשמר ידע כי אחרת לא פעם משלמים ביוקר על טעויות חדשות. המשפט השני של בנג'מין פרנקלין משקף היטב את מהות המאמר: "השקעה בידע תמיד משלמת את הריבית הגבוהה ביותר." בנג'מין פרנקלין.  ועכשיו היה נכון כי נשקול פעמיים כל פעם שאנו שוקלים לפטר עובד עתיד ידע וניסיון?

 

אני מאמין כי היה נכון שמבנה החברה יותאם לאופי האנשים שעובדים בה ואין לאנוס ולשנות את אופי העובדים למבנה החברה. אחד מהדברים המרכזיים בתחום מתבטא ביכולת שלנו כמנכ"לים לתת דוגמא אישית. גלו מחויבות ארוכת שנים לחברה שלכם. הימנעו מקדנציות קצרות. היה נכון מהניסיון שצברנו כי כמנכ"לים תגלו מחויבות ארוכת טווח לחברה. הימנעו מהתרבות- "הכושי עשה את שלו.. הכושי יכול ללכת".. צרו תרבות המעריכה ניסיון וותק מקצועי. אפשרו לעובדיכם להזדקן בכבוד בארגון. תרבות של מחויבות תמיד הינה דו צדדית. היא אינה יכולה להתקיים רק במקרים הנוחים לארגון. גם כאן עלינו כמנהלים לבנות מודל שלWin- Win . פעמים רבות דורשת בנייתה של תרבות תעסוקתית בארגון מצטיין לגלות גמישות וסובלנות גם כלפי עובדים ותיקים, שתפקודם במשרתם האחרונה אינו כשהיה בעבר. למאמר המלא.

לסיכום, היה נכון כי כמנהלים וחברי הנהלה וכבעלים תדעו לבנות תוכניות פרישה יעילות כך שתבנו תוכנית המלווה בחפיפה והעברת תפקיד למשך של כמה חודשים. המהירות היא מן השטן, והנזקים הישירים והעקיפים לא פעם מתגלים אחרי תקופה ועלותם כבדה הרבה יותר מעלות החפיפה. על פי ניסיוני היה נכון כי תטפלו מראש בנפגעים פוטנציאליים. במקרה של מהלך מתוכנן של פרישת בכיר, כדאי היה לכם כמנהלים לזהות את כל הנפגעים הפוטנציאליים מהמהלך. מתברר כי רבים מחכים לקריאה ולקידום? מנהלים עמיתים מנסים בתקופה כזו להציג את "מרכולתם".. לא פעם באופן אגרסיבי ובוטה הגורם נזק להם ולארגון. בכדי למנוע רעשים מיותרים ואינטריגות ובהנחה שרוצים לשמור את אותם מנהלים המצפים לקידום בארגון, מומלץ לבצע איתם תהליכי אימות ציפיות ובמצב בו מועמדותם נפסלת לקידום אולי היה נכון כי תכינו עבור אלה החשובים לארגון - הטבות או הרחבת תחום אחריות וסמכות או הענקת תחום אחריות נוסף.

משה גרימברג וצוותו עוסקים בייעוץ ארגוני, הדרכה, פיתוח וליווי הנהלות מנהלים וכוחות מכירה. בתהליכי הייעוץ ארגוני, בניית אסטרטגיות, הובלת תהליכי שינוי וצמיחה ועבודה מול הנהלות ומנכ"לים וכוחות מכירה, אנו משתדלים להביא ערך מדיד ותועלות מוחשיות ללקוחות. אנו שמחים להציג חלק מסיפורי ההצלחה שלנו.

משה גרימברג-יחד עם אנשי מקצוע נוספים, עוסק בייעוץ ארגוני, בהנחיה, בהדרכה ובפיתוח תוכניות למנהלים ולכוחות מכירה. לפעילותו מביא 25 שנות ניסיון ניהולי בתחומי השיווק,האסטרטגיה, הניהול העסקי והמכירות.ביצע תפקידי ניהול בכירים בתחומי הסלולר, העיתונות, הפרסום והמדיה.פועל כיום בתחום של הדרכות פנים-ארגוניות במגוון חברות, מהטובות במשק הישראלי. החזון שלי:"להשאיר טביעות אצבע רבות ומשמעותיות בקרב ארגונים,מנהלים וכוחות מכירה. כתובת דוא"ל: abc@nihul4u.co.il משה גרימברג-ניהול אפקטיבי- nihul4u טלפון: 054-4814332 פקס: 04-8262876 אתר הבית החדש שלנו http://www.nihul4u.co.il/       www.nihul4u.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב