דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איש ואישה - לכל אחד תחום אחריות שונה. 

מאת    [ 03/02/2008 ]

מילים במאמר: 1029   [ נצפה 2935 פעמים ]

כל מערכת על מנת שתפעל נכון, בכדי שתוכל למלא את הציפיות שלנו ממנה, זקוקה לשותפים.
מערכת הבנויה על שותף אחד מקרטעת וצולעת ונידונה לכישלון.
נתקשה להגיע למטרות ללא שותפים, כל מי שתורם בצורה כל שהיא להשגת מטרה הוא שותף, שותף שאיננו ממלא את תפקידו או את הציפיות ממנו משבש ומקשה להשיג את מטרה.
שותף איננו בהכרח רק יצור אנושי, אנו בונים כלים שהם חלק פעיל בהשגת מטרות;
גם אוטו הוא שותף, הוא עוזר לנו להגיע למקומות רחוקים, אוטו מקולקל, מקשה עלינו ליישם תוכנית ובכך משבש השגתה של מטרה שתוכננה..
מערכת מחלקת תפקידים בין שותפיה, כל שותף אחראי על תחום מסוים התורם לקיומה וצמיחתה של המערכת.
במצב בו יש יותר משותף אחד תיווצר תחרות על אותו תחום, מי יהיה הטוב ביותר. מי יוביל מי יפלט מתוכה ואת מי היא תרצה יותר.

מערכת זקוקה למטרה, מערכת נבנית על מנת להשיג מטרה, מערכת שאיננה מסוגלת להעמיד מטרות, שאין לה יעדים מאבדת את זכות הקיום שלה, היא מתפרקת ונעלמת, זו טבעה של כל מערכת וזה הגרעין עליו קמות ונופלות מערכות.
גם תא המשפחתי הוא מערכת, המתנהג כמו כל מערכת אחרת, מערכת החייבת לענות על דרישות היסוד לקיומה, מערכת המקיימת את אחד מתנאי הטבע המנהלים את עצם קיומו, המשכיות.
המשכיות היא צורך קיומי, היא הצורך שלנו להשאיר משהו אחרינו, עלינו להשאיר את הנוכחות שלנו, שידעו שהיינו כאן; מצבות, מבנים, ספרים, יצירות אומנות ואפשר גם בעזרת יצור אנושי חדש שאנו חלק ממנו. שהוא הדור הבא שלנו.
המשכיות היא ההזדמנות הגדולה ביותר שלנו, להיות שותפים במטרות הראשוניות של הטבע, כל אחד מאיתנו קיבל זכות זו, המותנית ביצירת יצור אנוש חדש וללוותו עד הגיעו לגיל בגרות, בו הוא עצמו יוכל ליישם את ההמשכיות.

פיקחותו של הטבע מדהימה, פה נמצאת היכולת האדירה להישרדות לאורך מאות מיליוני שנים, המותנית על המשכיות הנעשית בין שני שותפים השונים אחד מהשני, שלכל אחד מהם תכונות שונות, איש ואישה ובכך מתחבר בן האנוש לאחד מאבני היסוד החשובים של הטבע זוגיות הדואליזם, יינג ויאנג, אחד שמשלים את רעהו. בכל אחד יש משהו מין השני.
על מנת ליצור יצור חדש עלינו למצוא בן או בת זוג, תהליך החיפוש ובניית הקשר בין בן או בת זוג כדי להקים ביחד תא משפחתי, משתלב בתהליך הכל כך נפלא הנקרא אהבה ויש לה כל כך הרבה פירושים.
(ראה מאמר "לאהוב").
האהבה הוא המקום בו מחפש בן הזוג את זוגתו, בו הוא מציע את עצמו, הוא הזמנה להיכנס ברשות לפנימיות הפרטית, הוא מתן רשות להיות אני,
הוא קבלה ונתינת תמיכה ליצירתיות מוסתרת בתוכנו, הוא המקום בו ניתן לה דרור, הוא המקום בו מחזקים ותומכים אחד בשני, שם ימצא בן או בת זוג שותף לבניית תא משפחתי, זה המקום היחידי בו בן הזוג יבחר בי ולא מישהו אחר, לקחתו כשותף לחיים שלו.

עלינו להיות מודעים שתכונות האיש שונות מתכונותיה של אישה, כל אחד מהם משלים את השני.
כל ניסיון לדבר ולהתנהג כאילו שלאיש ולאישה תכונות זהות, הוא הליכה נגד הטבע, עלינו להודות לטבע על שעשה הבדל, על שנתן תכונות שונות ומצפה מאתנו שנמלא את התכונות המיוחדות לו או לה.

האיש גדול, חזק יותר, עליו מוטלת האחריות לשמירה ובטחון, פיזי וכלכלי. הוא האחראי להספקת מזון,
נביט בפתיחות על התנהגותו של האיש בשבטים הקדומים, הוא זה שעסק בצייד הוא זה שיצא למלחמות, להגנה והגדלת שטחי המחיה שלו.
צורת ההתנהגות והחשיבה שלו הם פועל יוצא מהציפיות ממנו לתפקיד שעליו למלא; עליו להביא פתרון מהיר וברור, לתת תשובות שמקורן בטחון ; "אני יודע מה אני עושה", "את יכולה לסמוך עלי " הוא מפגין את כוחו, הוא מתקשה לקבל תשובות חיצוניות שמסכנות את המעמד שלו, מערך ההגנות המחשבתיות שלו צפוף.

האישה; רכה, עדינה, מחויבת לרכות, לפתיחות, להקשבה, לחוזק פנימי, לתמיכה, אינטימיות, בעלת יכולת הזדהות, היא זו שצמודה ליצור חדש הנוצר בתוכה. מתפתח וגדל ליצור חדש,
נוכחותה עם היצור הנולד ארוכה יותר (תהליך לידה של תשעה חודשים וליווי צמוד לאורך מספר חודשים), עליה להיות תומכת צמודה ליצור שכל כך זקוק להגנה, ליווי ולתמיכה, יצור שתשובותיו והתלבטויותיו הוא המרכיב עיקרי של התפתחותו.
מכאן שהתנהגותה והתשובות שנותנת האישה יהיו פועל יוצא לציפיות ממנה; "מה דעתך", "תקשיב לי", "אינני בטוחה", "בוא נתייעץ עם מישהו נוסף".

בתפקיד שניתן לכל אחד מהם; מקרין האיש אל תוך המערכת את הביטחון, האישה את התמיכה והרוך.
שלא יובן לא נכון; שבאיש אין תמיכה ואין התחשבות והאישה חסרה יכולת הגנה,
מאמר זה מדגיש את התכונות הבסיסיות שנתן הטבע לכל אחד מבני הזוג כדי להעצים את המערכת.
עלינו להודות לטבע שעשה הבדל, תארו לכם תכונות זהוה לאיש ולאישה, תארו לכם את התחרות המתמשכת לאורך קיום המין האנושי.
פיקחותו המדהימה של הטבע מעמידה אותנו משתהים מול דרך התשובות שהוא נותן, עלינו להיות מאושרים שאנו חלק ממנגנון כל כך פיקח וחכם, לא נותר לנו אלה להוריד את הכובע בפניו.

בניסיון נואש שלנו לראות כל דבר דרך העיניים שלנו, אנו מפסידים את ההזדמנות שנמצאת ממש לידנו לראות ולקבל דברים מזווית שונה, אנו מתקשים להקשיב לאחרים באותה מידה בה אנו מתקשים להקשיב לעצמנו, אנו מפסידים את מערכת התמיכה סביבנו שכל כך רוצה שניקח אותה, הזקוקה לתמיכה שלנו.
אם ניפתח לזוויות הסתכלות שונות, שזו אחת מהן, נוכל להעשיר את מלאי הכלים העומדים לרשותנו ולהשתמש בהם להגדלת איכות החיים שלנו, להיפתח לאפשרות שלא לכולם אותה נקודת התייחסות, אבל לרובם ניצני תמיכה שעלינו לעודד ולהשקות אותם.
זו הדרך בה בחר הטבע להמשיך את קיומו, זו הדרך בה הוא מוביל כבר מאות מיליוני שנה , גם אם נרצה לא נוכל לשבש את החוקים הבסיסים שלו, את החוקים הנותנים לו זכות קיום במערכת השמש, הנותנים לו את הייחודיות שיש לכוכב הלכת שלנו.
ניקח בדחילו וריחמו את הזכות להיות חלק ממנו, נעזר במחשבות, נעשה אותן כלי תמיכה במחויבות שלנו להמשכיות, נקבל שיש חריקות, יש עיוותים, יש סטיות ויש יוצאים מהכלל, אבל יש אבני יסוד, יש קו מנחה, נצמד לחוקיו, הוא יעזור לנו להיות חלק ממנו, נענה במעט לציפיות שלו מאתנו ולהמשיך להיות חלק ממנו גם בעוד כמה מיליוני שנים.
הוא יודע להחזיר, באסונות הטבע שהם חוסר ההסכמה שלו לפגיעה שלנו בו; בשרפת יערות, פגיעה באוזון, זיהום מים, פגיעה מסיבית ביצורים חיים אחרים וכד'.
זו נקודת המוצא ממנה עלינו להבין התנהגות ומעשים, התעלמות מנקודה זו תשבש בעליל תוצאות בזמן אמת.
הייחודיות שקיבלנו מהטבע, לבוא לביקור חולף, של כמה עשרות שנים, נתנה לנו את הזכות להשאיר אחרינו את הנוכחות שלנו ביצירת יצור אנושי אחר שהוא חלק מאתנו.
עליך להיות מאושר(ת) שבך בחר הטבע להיות חלק ממנו, שבך הוא בחר לתמוך בו בשמירת הנכס היקר ביותר להישרדות בהמשכיות ובזרימה.
אנו חלק זעיר ממערכת כל כך פיקחית שנתנה לכל אחד מאתנו תפקיד ועל כן נשתדל לעשות זאת על הצד הטוב ביותר.


שיטת ברי לבריאות שלמה הינה שיטה הוליסטית הרואה בגוף שותף, מקשיבה בפתיחות לדרך התשובות שהוא נותן.
מציגה זווית ראיה אחרת המשתלבת בכל דרך אחרת שהאדם מאמין..
שיטה זו היא תפיסת עולם הרואה בעיסוי שיחה עם הגוף באמצעות מגע.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב