דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם כדאי לשכור רכב בישראל? 

מאת    [ 31/01/2013 ]

מילים במאמר: 429   [ נצפה 3096 פעמים ]

התניידות ממקום למקום עבור מרבית האוכלוסייה בישראל היא יותר עניין של כורח מאשר צורך. יחד עם זאת, לעיתים רכישת כלי רכב חדש או אפילו מיד שנייה אינה מתאפשרת בשל בעיות תקציב או שאר שיקולים. במצב כזה, הפתרון האידיאלי הוא השכרת רכב. להשכרת רכב בישראל יש לא מעט יתרונות על פני רכישת רכב ולא רק יתרונות כלכליים. כל מה שרציתם לדעת על היתרונות הגלומים בהשכרת רכב על פני רכישה במאמר שלפניכם.

מהם היתרונות בהשכרת רכב?

אין ספק כי התחושה של קבלת רכב חדש מ"הניילון" היא תחושה מדהימה, אך לעיתים, יתרונות השכרת רכבים עולים על יתרונות הרכישה. אם הנכם מתלבטים כאנשים פרטיים או כחברה עסקית אשר מערך השיווק שלה מבוסס על מיתוג רכבים, האם כדאי לרכוש רכב או לשכור רכב, שימו לב לפרטים הבאים: 


    • לרכב שכור אין ירידת ערך – השנה הראשונה של רכב חדש על הכביש "מזכה" אתכם בירידה של כ 15% מערכו הראשוני. ירידת הערך של רכב יד שנייה אומנם אינם גבוהים כמו רכב חדש מ"הניילון" אך גם חווה ירידת ערך משמעותית הנמדדת בהתאם לסוג ולשנתון הרכב. לעומת זאת, ירידת ערכו של רכב שכור אינה מהווה שיקול עבורכם שכן העלות אינה יוצאת מכיסכם.
    • מחיר שפוי – רכישת רכב מצריכה הוצאת סכום כסף לא מבוטל ולא משנה אם מדובר ברכב חדש או יד שנייה, שכן יש לקחת בחשבון את התשלומים עבור הביטוח, תיקונים אפשריים וכו'. לעומת זאת, פעולת השכרת הרכב מאפשרת לכם להתנייד ממקום למקום במחיר שפוי, אשר לא יצריך מכם  לקיחת משכנתא או הלוואה בריביות גבוהות.
    • חבילת "הכול כלול" – אם אחת המטרות היא לחסוך בעלויות, ניתן למצוא לא מעט חברות ליסינג אשר מציעות חבילות "הכול כלול" כלומר, המחיר כולל את הביטוח, הטסט, תחזוקה שוטפת, מתן רכב חלופי במקרה הצורך ועוד. בנוסף, יש לא מעט חברות ליסינג אשר עורכות הסכמים עם חברות הדלק השונות וכך לרכב השכור יש "דלקן" מה שמפחית באופן משמעותי את עלויות הדלק השוטפות.
    • מיתוג רכבים – מיתוג רכבים הוכחה לא מעט פעמים כפעולה שיווקית אפקטיבית. רכישת כמות רכבים לצורך הטמעת המערך השיווקי של החברה עלול להוביל לחדלות פירעון. השכרת הרכבים ומיתוגם בהתאם לתנאי חברת הליסינג היא פעולה אשר עונה גם על הצורך השיווקי וגם עומדת בתנאי התקציב.

אז מה עדיף?

התשובה לשאלה מה עדיף, לרכוש רכב או לשכור רכב תלויה אך ורק בכם. יחד עם זאת, טרם ביצוע ההחלטה זכרו כי לא תמיד משתלם יותר לרכוש רכב חדש או רכב מיד שנייה. לעיתים השכרת רכב משאירה בידיכם הון נוזלי לא מבוטל אשר עתיד לשרת מטרות נוספות בחייכם. בנוסף, מכיוון שמדובר בתחום תחרותי, מומלץ בחום לערוך סקר שוק מקיף לגבי התנאים שכל חברה וחברה מציעות, על מנת שתוכלו להגיע להחלטה הטובה ביותר עבורכם ולא פחות חשוב לכיסכם.

עדי ארזי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב