דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פיצה בריאה, האם זה טוב מכדי להיות אמיתי? 

מאת    [ 31/01/2013 ]

מילים במאמר: 520   [ נצפה 2310 פעמים ]

הפיצה "המאוזנת מהבחינה תזונתית" אמורה לספק כשליש ממהצריכה היומית הממולצת שלך ללא הקרום מקמח מלא המדכא. האם הצליחו ליצור את הבלתי אפשרי?

אם אתם כמוני, פיצה בריאה פירושה אטימת האוזניים שלכם לשירת הסירנה של הקלזוני, שאומרת שלום ולא להתראות לכל מה שנוטף שומן מוצרלה, על בסיס אופנתי דק, באופן טבעי. (מחבתות עמוקות הן כל כך 1980 - כמו כן מתהדר בשלוש  קלוריות יותר).

אבל, מתברר, שקרבן זה, אינו מספיק. יו"ר אוניברסיטת גלזגו לתזונת אדם פרופסור מייק לין כבר עובד עם חברה בשם לאכול מאוזן כדי לייצר מה שהם טוענים שהן "הפיצות הכי מאוזנות מבחינה תזונתית שאתה יכול לקנות" - למרות שבעצם אתה לא יכול, לא ממש ברגע זה בכל מקרה. הם נמצאים כרגע במשא ומתן עם רשת סופרמרקטים גדולה המעוניינת במרכולתם הראויה. המייסד, דוני מקלין, מבטיח לי שזה "אחד הדברים הגדולים".

באופן מפתיע, אין הפיצה הבריאותית מדכאת ואף לא תהיה עשויה קמח מלא או תערובת ירקות.
באופק: המגוון הוא חסר דמיון ומרגיע: גבינה ועגבניות, גבינה עם פלפלים והאהוב עלי במיוחד האננס. זוהי בחירה מכוונת, דוני, מסביר: "אנחנו רוצים להשיק את שלוש הטעמים הראשונים בטעמים המוכרים כדי שאנשים לא יחששו לנסות ולטעום. אבל לגבי ההמשך... יש לנו כמה רעיונות יצירתיים ביותר.

אבל כל זה לא מה שזה נראה, כי את תוספות "הכל טבעי!" נועדו להסתיר את הבסיס "כמו פלפל שחור" עם אצות היברידיות. זה, כנראה, פועל כנתרן נמוך תיבול, כמו גם אספקת ברזל, יוד, ויטמין B12 "כשטועמים אותן, הן לא זקוקות לתוספת מלח". את רוטב העגבניות, בינתיים, הוא עשה עם פלפל אדום, המגביר את תכולת ויטמין C שלו. כל פיצה, טוענת החברה בגאווה, מספקת שליש מדרישות התזונה היומיות שלך, החל מסיבים דרך שומן וכלה בחלבון.

כמובן, שאם אנחנו לא היינו מתעסקים עם פיצה מלכתחילה, לא היו צריכים לפנות לאצות לעזרה. הפיצה היא רק עוד לחם ים תיכוני, ואוקספורד מעריך שזה "סביר להניח שזה מאכל שאכלו גם בימי קדם..." ובשלבים מאוחרים יותר הוסיפו תוספות. אני חושב שזה גם סביר להניח, עם זאת, כי הם לא העמיסו אקסטרה פפרוני  וכפול מוצרלה שהוביל לפיצת פפרוני עתירת קלוריות.

למרות שאנחנו לא יודעים מה הרומאים היו שמים על הפיצה שלהם, אנחנו יודעים שאת הפיצות המסורתיות של נאפולי, שזו מנה פופולארית שקיבלה מקום של כבוד בעולם, עתירה בתוספות של שמן זית, עגבניות, שום ואורגנו. מוצרלה ובזיליקום נוספו כדי לחגוג את ביקורה של המלכה מרגריטה לעיר בשנת 1889. ואכן, גם עגבניות עשויות להיחשב יותר מדי לאנשים מסויימים...

אלה הנוטים להיות מושפעים מהעדפות של "סלברטי" עשויים להיות מעוניינים לדעת שארמנדו לנוצ'י הגדול כנראה מעדיף בלי גבינה  וכבנו של נפוליטני שהקים את "פיצה פקטורי" הוא צריך לדעת מה הוא עושה.
סקוטלנד, כמובן, נושאת באחריות לפיצה בטיגון עמוק החבולה, בין פשעים קולינריים אחרים כך שאולי תבשיל האצות הזה היא הניסיון שלהם לתקן את המעוות. עם זאת, המקום היחיד שראיתי אי פעם פיצה בציפוי צ'יפס הוא ברגאמו, אז איטלקי לא יכול להרשות לעצמי יהיר מדי...

אז האם תתפתה לנסות פיצות מאוזנות מבחינה תזונתית, או שאתה מעדיף לשמור את הגבינה השמן והקלוריות? האם אתה עושה פיצות בריאות משלך בבית, ואם כן, מה אתה שם עליהם? ומהי התוספת הכי גרועה שראית אי פעם כזו שמתעללת בשמה הטוב של הפיצה?




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב