דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לצלוח את המבחן הגרפולוגי בדרך למשרה הנכספת 

מאת    [ 31/01/2013 ]

מילים במאמר: 391   [ נצפה 3991 פעמים ]

יותר ויותר עסקים עושים שימוש בבחינה גרפולוגית על מנת לאפיין את המועמד לעבודה ולקבוע את רמת התאמתו לתפקיד. אם יצא לכם להתנסות במבחן בעבר, אתם וודאי יודעים במה מדובר, במידה ולא, קיים סיכוי גדול מאוד שתיתקלו בו בבואכם להתקבל למקום העבודה הבא שלכם. במאמר זה אנסה להסביר קצת על המבחן, על מה כדאי לשים דגש וכיצד לצלוח אותו בדרך אל התפקיד הנכסף.

המבחן המדובר פותח בגרמניה, בשנות השלושים על ידי פסיכיאטר בשם אהריג וורטג וכך קיבל המבחן את שמו – מבחן וורטג. מבחן וורטג מבוסס על שמונה ריבועים כאשר כל ריבוע בא לבדוק את תגובת הנבחן מהיבטים פסיכולוגיים שונים. בנוסף לכך, ישנו קטע כתיבה שאורכו בדרך כלל כעשרים שורות בו המועמד מתבקש לכתוב על כל נושא שיבחר. נושא הכתיבה אינו משמעותי כלל, מה שנבדק על ידי הגרפולוג הוא סדר הדף, השורות, המילים, האותיות והרווחים.

בבואנו לגשת למבחן וורטג, חשוב מאוד להיות רגועים עד כמה שאפשר, ניתן לזהות לחץ ועצבנות בכתב היד בקלות רבה. כיתבו בצורה טבעית כפי שהייתם עושים תמיד, זיכרו כי ניסיון לשנות את כתב היד באופן מודע על מנת לנסות ולהרשים את הגרפולוג, יתגלה תמיד ויציג אתכם באור שלילי ולא מהימן.

הקפידו לכתוב בצורה מסודרת, שימרו על השוליים והשתדלו לא לחרוג מהם. השאירו רווחים סבירים בין האותיות במילים, בין המילים עצמן ובין השורות בדף. אל תכתבו פחות ממה שהתבקשתם והשתדלו שלא לחרוג מכמות המלל. אל תכתבו הכל בגוש אחד, בצעו הפרדה מסודרת לפסקאות. כתיבה מסודרת מעידה על אדם מסודר, היכולת שלכם לארגן ולסדר את דף תנבא את יכולתכם להסתגל לסובבים אתכם ולמקום העבודה.    

במידה ולא התברכתם בכתב יד קריא במיוחד, אין לכם סיבה לחשוש. לעיתים כתב יד שכזה מצביע על אדם יצירתי ומקורי. רופאים בכל העולם ידועים בכתב ידם הלא קריא. כפי שציינתי בהתחלה, התאמצות מצידכם לכתוב בצורה לא טבעית, תיחשף בקלות על ידי הגרפולוג והדבר יכול רק להזיק לכם. במידה ואתם סובלים מלקויות כלשהן כגון דיסלקציה, דיסגרפיה וכדומה, יש ליידע את המעסיק ולבדוק האם אתם מתאימים לניתוח גרפולוגי.

לסיכום, בבדיקה הגרפולוגית אנו נבחנים בהיבטים פסיכולוגיים שונים, רובם ככולם קשורים בתת מודע שלנו ולכן לא ניתן לזייפם. בבואנו להתקבל לעבודה חדשה או מכל סיבה אחרת שבגינה אנו נדרשים לעבור את מבחן וורטג, חשוב לזכור כי כתב היד שלנו משקף את אישיותנו הייחודית. אין טעם לנסות לכתוב כמו מישהו אחר או בכל אופן שאינו טבעי עבורנו. במידה ואתם מתאימים לתפקיד, כתב ידכם יעיד על כך ותעברו את המבחן בהצלחה.

בהצלחה!

המאמר באדיבות אורה כבירי - גרפולוגית מוסמכת בעלת תואר שני בפסיכולוגיה קלינית.


לשאלות ומידע נוסף אתם מוזמנים לבקר באתר: http://www.ora-kabiri.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב