דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בשלח עג ויסב אלהים את-העם 

מאת    [ 23/01/2013 ]

מילים במאמר: 469   [ נצפה 1696 פעמים ]

ערש"ק פרשת בשלח, ויסב אלהים את-העם דרך המדבר, תשע"ג

 

עם ישראל יוצא ממצרים, יציאה לאחר עבדות ממושכת, עבדות שענינה הכנה והכשרת עם ישראל לתפקידו, תפקידו העולמי.הכשרת העולם והבאתו לידי וידעו כי-אתה שמך יהוה לבדך עליון, על-כל-הארץ.

עם ישראל היוצא מעבדות לחרות, יוצא מעבדות גופנית ונפשית לחרות מעבדות זו.עם ישראל יוצא לידי חרות אשר הינה "עבדות" רוחנית.

עם ישראל יוצא אל "המדבר" המדבר הרוחני, תפקידו ובקשתם משם את-יהוה אלהיך,מצאת.

עם ישראל צריך להביא לידי מציאות בה גם "במדבר" ובקשתם.... מצאת.גם במקום המדבר מצוי הקב"ה, גם במציאות של מדבר ביקשתם ....מצאת.

אומר ר' נתן, ויסב אלהים, הכל הוא בשביל קיבוץ נידחים.אומר האר"י (פרי עץ חיים) "בכל מקום בעולם שאחד מישראל נדחה לשם....נחשב כאילו כל ישראל גלו לשם".מוסיף ר' נתן "שזהו סוד מה שישראל מפוזרין עכשיו בגלות במקומות הרחוקים מהקדושה מאוד".

הגמרא במסכת פסחים אומרת, "לא גלו ישראל בין עובדי כוכבים אלא כדי שיתווספו עליהם גרים".

עם ישראל מטרת יציאתו ממצרים, הביאה אל ארץ ישראל, ביאה לארץ ישראל איננה כניסה גרידא.ביאה לארץ ישראל מחייבת הכנה, ביאה לארץ ישראל מחייבת מוכנות המתחייבת מעצם תפקידו של עם ישראל בארץ ישראל.

תחילתה של כניסה לארץ ישראל מחייבת ירידה למצרים, מחייבת הליכה במדבר, ויסב אלהים את-העם, מחייבת קבלת תורה, נעשה ונשמע.

הכשרת עם מצריכה ובקשתם משם את-יהוה אלהיך, היינו דווקא מהמקומות הרחוקים מהמקומות הנמוכים, משם יש לבקש את ה', בקשה ממקום זה הינה בקשה הבאה מתוך הידיעה מתוך אמונה גדולה, אמונה של ביקשת....מצאת.אמונה המכירה שכאשר הבקשה הינה אמיתית מייד, מצאת.

ויסב אלהים ענינו כפול, הכשרת והכנת העם לביאה לארץ ישראל, השני איסוף הנפולים, אשר יש ונפלו עד עמקי תהום תחתיות, אשר נדמה להם, כי אפס תקוה.הירידה ענינה איסוף נפולים, אומר ר' נתן "כי באמת יש לפעמים שדיקא כשהאדם מגיע למקום נמוך ורחוק מהקדושה מאוד מאוד, שם דייקא יתעוררר בהתעוררות גדול לה' יתברך".

מי הם הנפולים, אשר הלכו בני ישראל לאסוף בצאתם ממצרים , בדרכם לארץ ישראל, הרי לא היו אחרים מבלעדיהם, שכן עם ישראל כולו היה במצרים וכך גם יצאו.הנפולים אשר הלכו לאסוף הינה הנפילות אשר הייתה בכל אחד ואחד מבני ישראל היוצאים.

ויהי, בשלח פרעה את-העם, ולא-נחם אלהים דרך ארץ פלשתים, כי קרוב הוא כי אמר אלהים, פן-ינחם העם בראתם מלחמה--ושבו מצרימה.בשל הנפילות אשר הייתה בבני ישראל בצאתם ממצרים, היה חשש  בראתם מלחמה--ושבו מצרימה. ויסב אלהים את-העם דרך המדבר, ענינו להכינם לביאה לארץ, ההכנה הראשונית הינה הרחקה ממציאות בה הסטרא אחרא מצוי ביתר שאת.רק לאחר היותם מוכנים ומוכשרים, יכולים לבוא לידי מלחמה ולנצח ולבוא עדי ארץ ישראל

הכנה זו הינה נצרכת לכל אחד ואחד מעם ישראל.כל אחד ואחד צריך שיכין עצמו ולצאת מנפילותו לידי אמונה ויכולת ביאה לארץ ישראל.כדברי האר"י לעיל "בכל מקום בעולם שאחד מישראל נדחה לשם....נחשב כאילו כל ישראל גלו לשם".כל עוד ישנו אחד מבני ישראל אשר הינו בין הנפולים זוהי בחינת ישראל כולו בגלות וממילא לא יוכלו לבוא לארץ ישראל.

שבת שלום

דויד לקס אמת

דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. . מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.בוגר ומורה לשעבר במכללת "רידמן" ירושלים | 052-6409251




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב