דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חמש טיפים לאבטחת הלפטופ שלכם 

מאת    [ 23/01/2013 ]

מילים במאמר: 595   [ נצפה 1440 פעמים ]

הלפטופ שלנו חשוף למגוון איומים שלא קיימים בעולם המחשבים הנייחים. בהשוואה למחשב הבייתי, המחשב הנייד מועד לגניבה בקלות יחסית ואנחנו אף עלולים לשכוח אותו במקומות ציבוריים. כשאנחנו מדברים על אבטחה, אובדן המחשב עלול להיות קריטי. גם בגלישה ישנן סכנות; חיבור המחשב וגלישה ברשתות ציבוריות עלול לחשוף אותנו למגוון לאיומים. הטיפים הבאים יעזרו לכם לשמור על המחשב הנייד שלכם והמידע שעליו.

 

הפרצה קוראת לגנב

 

כשאנחנו מדברים על אבטחה של מחשב נייד אנחנו צריכים להתייחס לנקודה קריטית, אם כימובנת מאליה, שהלפטופ שלנו הוא, ובכן... נייד. עובדה זו אולי מובנת מאליה, אך היא מעלה מאוד את הסיכוי שהוא עלול להיגנב, ללכת לאיבוד או להישכח במקום כלשהו. זה אולי נשמע טריוויאלי, אבל מחקרים מוכיחים שהנזקים איתם מתמודדים עסקים ברחבי העולם כתוצאה מאובדן של מחשבים ניידים מסתכם במאות אלפי דולרים מדי שנה, ולאו דווקא בגלל עלות המחשב עצמו אלא בגלל ערכו של המידע שמאוכסן על אותו מחשב.  

אבל הסיכונים לא פוגעים רק במגזר העסקי. גם אם אתם לא מנהלים עסק, לא תרצו שיגנבו לכם את המחשב.  חישבו רגע מה יש לכם על המחשב – תמונות? סרטונים? אולי פרויקט הגמר לאוניברסיטה? – מה היה קורה לכל זה אם פתאום הלפטופ "הלך".

 

וירוסים והשתלטות מרחוק

 

בדומה למחשב הנייח, גם הלפטופ חשוף לווירוסים או לפריצה על ידי האקרים. אך בשונה ממנו, משתמשי המחשבים הניידים נוטים לנצל רשתות אינטרנט חינמיות כמו בבתי קפה או שדות תעופה ובכך חושפים את המחשב שלהם לפגיעה מרחוק.

 

אז איך תשמרו על המחשב הנייד שלכם בטוח?

 

  1. גיבוי, גיבוי, גיבוי –לא סתם הטיפ הזה מגיע ראשון. גיבוי תדיר של המידע המאוחסן על המחשב הנייד שלכם יכול למנוע מכם כאב ראש אדיר בעתיד. לא משנה אם הלפטופ שלכם אבד, נגנב או נפל קורבן למתקפת ווירוסים, המידע המגובה שלכם, כמו התמונות מהחופשה באיטליה, החתונה או עבודת הגמר הסמינריונית, נשמר.

    ניתן לבצע גיבוי תקופתי להתקן זיכרון נייד או לשירותי ענן ברשת, חלקם בתשלום וחלקם חינמיים. ישנם שירותים רבים היום שנותנים לכם יכולת גיבוי, אבל העיקר הוא שלקבצים שלכם יהיה עותק נוסף, לא על המחשב הנייד. זיכרו! תמיד אפשר לקנות מחשב חדש, את המידע שאבד אי אפשר.
  2. שלא ישאר לבד – אל תשאירו את המחשב הנייד שלכם ללא השגחה. אפילו אם לא יגנבו לכם את המחשב, מישהו עלול "לחטט" לכם בקבצים או להעתיק אותם או להתקין ווירוסים או תוכנות ריגול שיעקבו אחר הרגלי הגלישה שלכם או באמצעות מצלמת האינטרנט המובנית במחשב.
  3. השתמשו בסיסמאות חזקות – סיסמה היא אחת מאמצעי האבטחה הבסיסיים ביותר שיש. נעלו את המחשב שלכם עם סיסמה והגדירו נעילה אוטומטית לאחר כמה דקות ללא פעילות. ראשית, אם מחשבכם נגנב או אבד סיסמא חזקה תוכל למנוע, או לפחות לעקב, גישה לקבצים שלכם למי שלא מיומן בפריצת סיסמאות. שנית, ובהמשך לסעיף 2, זה ימנע מ"חטטנים" למיניהם להתעסק לכם במחשב כשאתם לא משגיחים. לאחר מכן וודאו שכל החשבונות המקוונים שלכם, בכללם האימייל והפייסבוק, מוגנים באמצעות סיסמא חזקה וייחודית שמורכבת מאותיות קטנות וגדולות, ספרות וסימנים.
  4. כמה עולה לגלוד ברשת חינמית? – זה אומנם מאוד מפתה לגלוש ברשתות אינטרנט חינמיות, אבל הן רחוקות מלהיות בטוחות הסיבה העיקרית לכך היא שהמחשב שלכם בדרך כלל גלוי למשתמשים אחרים ברשת ותעבורת המידע ברשת אינה מוצפנת, דבר המאפשר להאקרים בעלי האמצעים המתאימים לגשת למידע הפרטי במחשב שלכם. הקפידו במיוחד לא לבצע רכישות בכרטיס אשראי רשתות ציבוריות והימנעו ככל האפשר מלהתחבר לחשבון האימייל או הפייסבוק שלכם אם אתם לא ממש חייבים כיוון שניתן בקלות יחסית "לדוג" את הסיסמאות שלכם ברשתות כאלו.
  5. אנטי וירוס ואבטחה כללית – יש לוודא שמותקנת על המחשב תוכנת אבטחה מוכרת ואמינה ושהיא בתוקף, שמערכת ההפעלה ותוכנות אחרות המותקנות על המחשב מעודכנות ולהימנע מלבקר באתרים מפקופקים שיתקינו לכם תוכנות זדוניות על המחשב. 

רונן מואס הוא מנכ"ל ובעלים משותף של חברת ESET-ישראל אותה הקים בשנת 2004. לפני כן עבד כמנהל IT במספר חברות. למד ארכיאולוגיה באוניברסיטת חיפה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב