דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מתנות על הכוונת 

מאת    [ 20/01/2013 ]

מילים במאמר: 431   [ נצפה 1390 פעמים ]

יש מי שיאמרו שקניית מתנות ותשורות היא משימה שנואה, מכבידה ואף יקרה, אולם אפשר ואף מומלץ להסתכל על הדבר לגמרי אחרת שכן הענקת מתנה לאדה קרוב, לדמות מוערכת, למי שחוגג מאורע מרגש או לאלו שמציינים תאריך חשוב היא אקט שמסמן נתינה, אהבה או הערכה, ומביא משהו מכן הישר אל הלב של המקבל או המקבלים – היש יפה מזה?

מי שונא מתנות?

נהוג לצטט מהמקורות "שונא מתנות יחיה", אולם מעטים יודעים שזהו רק חציו של המשפט המופיע בספר משלי (טו כז): "עכר ביתו בוצע בצע; ושונא מתנת יחיה" שהוא למעשה אמרה כנגד קבלת שוחד ותלות בחסדי הזולת. ובמציאות, מכיוון שלא מדובר על שוחד ולא בתלות, אלא על תשורות של נתינה ורצון לשמח, הרי שאין טוב מלקבל ולתת מתנות זה לזה.

מה לתת למי שיש לו כבר הכל?

אחת הבעיות ברכישת מתנות, ויש שיטענו שבמיוחד בעת רכישת מתנות לאישה של זר מתוק, היא התהייה – מה קונים למי שיש לו או לה פשוט הכל? ואכן יש אנשים שמצבם הכלכלי יציב ויותר מכך, ושהם נוהגים גם לרכוש בעבור עצמם מני מתנות לפי טעמם ורצונם, ושלכן יש להם בביתם או בסביבתם את כל שהם נזקקים לו, הן פונקציונאלית והן כשעשוע ולמטרות פינוק נטו. נשים נוהגות לעיתים לצייד עצמן במיטב הביגוד, ההנעלה והאקססוריז, הבישום והקוסמטיקה, הציוד לבית ולמטבח, ואפילו יש ברשותן שלל פריטי נוי קטנים שאינם על תקן חובה אלא פשוט חפצים שנרכשו למטרת הנאה בלבד. אז מה קונים להן? הפתרון קל משחשבתם: למי שיש לו פשוט הכל קונים מסוג הדברים שתמיד טוב שיש מהם עוד. למשל? אלבומי תמונות, תיקים מכל סוג (כולל תיקי נסיעות ומזוודות), חגורות, צעיפים, מארזי שי של נרות, שוקולדים או תמרוקים, עוגה מפוארת מקונדיטוריה, כריות נוי לסלון או לחדר השינה, ועוד ועוד. גם אביזרי יוקרה הם מתנות לאישה שלא כל אחת יכולה לרכוש בעבור עצמה ושתמיד יהיה נחמד להתהדר בהן, והכוונה כמובן למוצרים ממותגים, חפצי עור, תכשיטי זהב ואפילו יהלומים. תלוי באירוע ותלוי ביחסי המעניק והמקבלת.

איזה אירוע מצדיק מתנה קטנה ואיזה מתנה גדולה?

כפי שכבר נכתב פה בעצם גודל המתנה, רמתה ויוקרתה נקבעים למעשה לא בהתחשב באירוע, אלא יותר בהתחשב בקשרים המתקיימים ביניכם לבין מי שלו אתם מעוניינים לקנות את המתנה. כדי להסביר זאת אפשר להתבונן על מקרה לדוגמה. קחו למשל את הצורך לרכוש מתנות ליולדת – האם לידה מצריכה מתנה גדולה או קטנה? התשובה תלויה ויחסית לגמרי. נהוג שאבי הרך הנולד יעניק לאשה היולדת כשי וכאות להערכה על המתנה שקיבל ממנה תכשיט, כשאת יוקר התכשיט ומידת ההשקעה בו יקבע כנראה מצבם הכלכלי של בני הזוג. מצד שני כשמגיעה שכנה לבקר את היולדת בביתה היא ללא ספק תבחר משלל המתנות ליולדת משהו צנוע וסולידי כמו חליפה לתינוק.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב