דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסמכות והאכיפה של הרשויות בתהליך הוצאה לפועל 

מאת    [ 20/01/2013 ]

מילים במאמר: 429   [ נצפה 1553 פעמים ]

הזיקה למשרד המשפטים

רשויות החוק והאכיפה של מדינת ישראל הן מגוונות ופועלות בהתאם לצרכים רלוונטיים. כך אפשר לראות כיצד במקרים של הוצאה לפועל הרי שמדובר בלשכה שהיא חלק מרשות אכיפה וגבייה. כך היא גם חלק ממערכת גדולה כמו משרד המשפטים של המדינה, והיא נחשבת ליחידת סמך המופרדת לחלוטין מבתי המשפט. לא מעט פעולות מורשית הלשכה לעשות, ומדי יום רואים את פעילותה חייבים רבים ובעלי חוב במדינה.

 

מאחר ובתי המשפט הם הרשות המחליטה בעניינים שונים הרי שברגע שניתנת החלטה לגבי זכותו של בעל חוב מסוים מועבר הטיפול בחייב לידיה של לשכת הוצאה לפועל הפועלת באזור מגוריו. לשכת ההוצל"פ היא זו שמופקדת על אכיפת החלטותיו של בית המשפט בענייני חובות והיא זו שמנסה לבצע את המהלכים החוקיים לגבייתם של חובות שונים. בין יתר פעילויותיה אפשר למצוא גם הוצאת צווים שונים, עיקולים, פינויים וקנסות.

 

פעילות בהתאם לפסקי דין שונים

בתי המשפט דנים בעניינים שונים ולכן ניתן להבין כי לא כל חייב הוא אדם פרטי אלא שלעתים מדובר גם בחברה או בבעל עסק. כך יודעים פקידי הוצאה לפועל לבצע את האכיפה הנדרשת בהתאם לכל פסק דין. החלטות שונות של בתי המשפט בעניינים אזרחיים, וחיובים שונים בעלי אפיון של פסק דין (כמו שטרות או משכנתאות) הם כאלו שמגיעים אל משרדי פקידי ההוצל"פ על מנת להסדיר את ענייני החוב וליצור אפשרות לחיסול החוב.

 

חשוב לדעת שבאופן טבעי מטפלת מחלקת הוצאה לפועל במחוז מסוים לא רק בחובות שבין אדם לאדם אחר אלא גם בחובות שחייב אדם מסוים למדינה או למוסדותיה השונים. בהתאם לחוק הוצאה לפועל משנת 1967 מוסדרים דיני הפעילות בחוק ובתקנות שונות. כך נעזרים בעלי חוב שונים הן במערכת המשפט והן במערכת ההוצל"פ על מנת לבצע מהלך חוקי שבו יגדילו את הסיכוי לקבל חובות בהיקפים מסוימים מחייבים שונים.

 

הפעולות שבהן יכול לנקוט החייב

על החייב מוטלת משימה של החזר חוב, ולכן אם הוא לא מצליח לעמוד בה בעצמו רשות כמו הוצאה לפועל היא זו שאמורה לאכוף את פסק הדין לגביו ולבצע פעולות כמו כינוס נכסים או איחוד תיקים. זאת, כאמור, כדי שיוכל החייב להחזיר את חובותיו. אך מעבר לכך אפשר לראות כיצד גם לחייב יש אפשרויות רציניות לנהל את דרכיו בצורה מושכלת ויעילה יותר, ולא להתמודד לבדו מול מערכת משומנת ומנוסה יותר ממנו.

 

ניהול דרך ההתנהלות מול גופים כמו הוצאה לפועל יכול להתבצע בצורה ממוקדת ורצינית מאוד אם נעזרים בגוף שמתמחה בתחום זה כמו חברת י.ש.ש. לחברה יש אנשי מקצוע בתחומי הפיננסים והמשפט שיכולים למנוע התפשטות של חוב מסוים או להקטין את הסיכון לעיקולים וכיו'. זאת בזכות ניסיון רב בטיפול בחובות בהיקפים שונים ובזכות קשרים חשובים עם בעלי תפקידים במערכת הפיננסית והמשפטית ברחבי ישראל.

 

י.ש.ש עזרה למסובכים עם ההוצאה לפועל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב