דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


העידן החדש של גיוס התרומות מארצות הברית 

מאת    [ 02/02/2008 ]

מילים במאמר: 499   [ נצפה 3616 פעמים ]




גיוס תרומות העידן החדש


הדי האזעקות וצילומי הפצועים ממלחמת הלבנון השנייה כבר גוועו , מטר המזדהים מארצות הברית חזר לביתו , וגם עשרות מנהלי ארגונים ציבוריים השלימו את המסע שאחרי המלחמה , מלווים במצגת מרגשת וכמה עדויות אישיות ... החזרה לשגרה פירושה בין השאר ההכרה בדפוסי התרומה המשתנים של יהדות ארצות הברית , לא עוד הלוקסוס של אזעקה צילומי טנקים חוצי גבול לחיצה על שק הדמעות היהודי בארצות הברית וזרם תרומות , עתיד התרומות מעבר לים מצריך התפכחות ושינוי גישה .

2 מיליארד דולר זה לערך היקף התרומות המתקבלות בישראל ממקורות חוץ מידי שנה . מדובר אמנם רק בסכום של כ - 3% ביחס לתקציב המדינה , אולם בל נטעה , מדובר בכסף "איכותי" שאינו בא לחזק את התקציב השוטף אלא ליגוע בנקודות שהמדינה אינה מצליחה להגיע אליהן : טיפול בילדים ונוער בסיכון , הקמת שירותי קהילה מתקדמים , טיפול בנכים ובקשישים , טיפול בעולים , הכשרת כוח אדם איכותי בתחומים הללו , והעמדת אמצעים מתקדמים לכל זה .

למעט פסק הזמן של מלחמת לבנון השנייה זרם התרומות האוטומטי של יהודי ארצות הברית כבר אינו מובן מאליו לחלוטין . איחוד הקהילות מספר על קשיים בגיוס תרומות אצל יהודים מתחת לגיל 50 ,לפי האיחוד רק מחצית מהיהודים בני 18-34 מרגישים קשר עמוק לישראל , אצל מי שאחד מהורים אינו יהודי הקשר הופך רופף יותר ויותר , וזאת להזכירכם בקהילה שבשלב זה נישואי התערובת בה עומדים על 35 % ...

דור התורמים החדש לא הגיע לארצות הברית מאירופה לאחר השואה , וגם לא לחם במלחמת העצמאות וירד לארצות הברית מייד לאחריה , מבחינתם מורשת קרב היא טירחה . לחלקם קל הרבה יותר להזדהות עם סיפורי הגבורה של המרינס בעירק ...ואם הם מתבקשים לתרום הם יביטו ראשית בפניהם של 4.5 מיליון אמריקאים החיים תחת קו העוני , ואולי אל 20% מיהודי ארצות הברית החיים אף הם תחת קו העוני ( נתוני המכון לתכנון מדיניות העם היהודי ) .

אם נוסיף לכך את פרשיות השחיתות השונות המתגלות כאן ומעוררות חשש אצל התורמים , וכן בקיעים מוסריים ובקונצנזוס הישראלי , התורמים העכשוויים חשדניים מאוד הם מבקשים להיות מעורבים יותר ויותר בכיוון התרומות ליעדיהם , וכן מעדיפים תרומה אישית וישירה על פני כזו המממנת מוסדות גדולים.

בסיור עם תורם נדיב מארצות הברית לפני מספר שבועות הוא אמר את מילת המפתח של הדור החדש של תרומות מארצות הברית , לא עוד דודים עשירים המגיעים לכאן עם מזוודות של דולרים ומפזרים אותם לכל מי שמצליח לרגש אותם , "הדדיות" הוא אמר ( MUTUAL ).

ובמילים אחרות : רוצים להרויח - תשקיעו . ראשית , עיזרו באופן אקטיבי ליהודי ארצות הברית לשמור על זהותם , תשקיעו בהסברה בביקורים , תבואו אליהם לחגים , אל תיקחו אותם כיהודים באופן אוטומטי , חלפו הימים הללו . אמצו קהילה ותירמו לה גם אתם .
אחר כך מיצאו בעייה נקודתית המצריכה עזרה ושכנעו מדוע צריך לסייע ומה ביוק ייעשה בתרומה , זיכרו שמסכנים יש גם בארצות הברית , ובעיות חברתיות יש גם שם , אתם ב"תחרות" עם מיליוני אומללים גם שם .

חייבים להכיר בעידן החדש של התרומות מארצות הברית , להיערך אליו , להבין שרק השקעה לאורך זמן , סיוע לקהילות מעבר לים , יצירת הבנה ממשית לצורך שם יבטיחו המשך תרומות . כדאי אגב לא פחות , להתחיל ולהתייחס לקהילת אנשי העסקים הישראלים התורמים מבית , אלה שתרומתם גדלה עם השנים תלויים פחות בשלל המשתנים והזהויות בו נתון התורם האמריקאי הפוטנציאלי .
אייל פרדיס M.A
מנכ"ל עיריית עפולה



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב