דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


5 טיפים לחסכון פנסיוני - המיטב 

מאת    [ 16/01/2013 ]

מילים במאמר: 493   [ נצפה 2184 פעמים ]

כל משק בית מגלגל מחזור של מיליוני שקלים לאורך חייו. רובנו מאבדים מאות אלפי שקלים בגלל התנהלות לא חכמה. אנחנו משקיעים המון זמן במקום העבודה, משקיעים המון זמן בחסכון על דברים קטנים (מכולת, סופרמרקט, ומוצרי צריכה קטנים, רצים אחרי קופונים), אבל לא משקיעים מספיק זמן בהשקעות הכספיות הגדולות של החיים: חשבון בנק, חסכון פנסיוני, משכנתא, נדל"ן והשקעות.

 הנה רשימה של 5 טיפים בנושא חסכון פנסיוני מתוך סדרה של טיפים בנושאים: חסכון פנסיוני, נדל"ן ומשכנתא, ותיק ההשקעות.

חסכון פנסיוני

  1. תתחילו לחסוך מוקדם - גם אם אתם לא עובדים, גם אם אתם בדרך לטיול במזרח הרחוק – תחסכו בעצמכם או דרך בני הזוג, דרך ההורים, דרך הסבים והסבתות. הדרך החכמה ביותר היא לפתוח קופת גמל או קרן השתלמות. המדינה מעודדת את זה. החסכון פטור ממס רווח הון של 25%. לחסכון מוקדם גם של כסף קטן יש יתרון של ריבית מצטברת. ברגע שהתחלתם לחסוך, הכסף שלכם מתחיל לעבוד עבורכם. כך שבזמן שאתם עסוקים בלחיות, הכסף שלכם מתחיל לצבור עוד כסף. דוגמאות:

    • חסכון של 10,000 ש"ח מגיל 40 שצומח בקצב של 5% בשנה – בגיל 67 שווה 22,000 ש"ח
    • חסכון של 10,000 ש"ח מגיל 30 שצומח בקצב של 5% בשנה – בגיל 67 שווה 36,000 ש"ח
    • חסכון של 10,000 ש"ח מגיל 20 שצומח בקצב של 5% בשנה – בגיל 67 שווה 58,000 ש"ח
  1. אל תסמכו על הפנסיה – במקרה הטוב מחכה לכם בין 70% ל-35% מהמשכורת שלכם. תבדקו עם הסוכן הפנסיוני, או מי שעוזר לכם בזה, מה הסכום שצפוי לכם בגיל פרישה. אם אתם לא מרוצים ממה שמחכה לכם שם, תתחילו לחשוב עוד היום על מה שצריך לעשות כדי לשנות את זה.
  2. ביטוחים – אל תישארו בלי ביטוחים. עזבתם עבודה, תוודאו שאתם מפקידים בצורה עצמאית "ביטוח ריסק זמני". הביטוחים החשובים ביותר הם: ביטוח חיים, אובדן כושר עבודה ובריאות. ל-80% מהאוכלוסיה יש כפל ביטוחים. רק מביטוחי חיים אפשר לקבל ממספר מקורות את הסכום המגיע לכם. בשאר הביטוחים כגון אובדן כושר עבודה – אין כפילות. אל תשלמו ביטוחים לחינם.
  3. מקדמי המרה ותשואות – סוכני הפנסיה שלכם ומשווקי הפנסיה שלכם "מתים" על זה שאתם מדברים איתם רק על מקדמי ההמרה. זה חשוב אבל לא מספיק. חשוב לא פחות לראות מה התשואות שהכסף שלכם עושה לאורך השנים. מדובר בכסף שאתם משקיעים – רובו מנוהל על ידי השקעות בשוק ההון. תראו איך הוא מושקע. האם אתם מרוצים מהתוצאות? אם לא, אתם יכולים לנייד את כספי החסכון שלכם. כנסו לאתר משרד האוצר גמלנט, פנסיה נט, ביטוח נט, ותראו מה הקופות שלכם עושות.
  4. להתמקח על דמי הניהול – החוק השתנה, אתם יכולים להעביר את הכסף בין הקופות. אפשר וצריך להתמקח על כל דבר. בעיקר על דמי הניהול. בממוצע אתם משלמים לסוכנים ולמשווקים הפנסיונים 300,000 ש"ח מכספי הפנסיה שלכם. כסף שהיה אמור ללכת לטובת החסכון שלכם. יש היום קבוצות רכישה של דמי ניהול למוצרים פנסיונים. שווה להתמקח על כל עשירית אחוז מדמי הניהול. רוצים לדעת כמה משלמים דמי ניהול בממוצע לקופה שלכם, תחפשו באתר של משרד האוצר. לא מרוצים? אפשר לאיים בעזיבה. אפשר לעבור בקלות בין הקופות.

ארנון גולני (M.Sc) - סדנאות לניהול פיננסי אישי. ארנון הינו מרצה בכיר, מנהל את תיק ההשקעות המשפחתי, מורה למתמטיקה, משקיע, מתכנן עירוני ומתכנן תחבורה בהכשרתו. לארנון ניסיון של למעלה מעשר שנים הכולל ניסיון שצבר בחברה המובילה בארץ בתחום ניהול אשראי וסיכונים. ארנון מעביר קורסים וסדנאות בנושא השכלה פיננסית מעשית. מתנדב כדרך חיים ומזמין את כולם לעשות זאת- בתכנית היל"ה, צ.ב.ע ובארגון "פעמונים. ארנון גולני - השכלה פיננסית מעשית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב