דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בנה אתר בקליק - שווה או לא? (רמז, לא.) 

מאת    [ 16/01/2013 ]

מילים במאמר: 767   [ נצפה 1550 פעמים ]

לבנות אתר לבד זהוי פעולה אשר עשוייה להשמע מפחיד לאנשים. המילים "קוד", "שרת", "אחסון אתרים" ו"שם מתחם" עלול ליצור חלחלה אצל רובנו.

סיבות אלה הביאו לך שקמו בישראל לא מעט חברות ואתרים אשר מציעים שירות של "בניית אתר בקליק אחד" , מה שאתרים אלה כוללים הוא אפשרות ליצור אתר אותו ניתן לנהל ישירות מהדפדפן ע"י מערכת ניהול תוכן (CMS - באנגלית) אותו יצרה החברה. בדרך כלל יש מספר אפשרויות של עיצובים ועוד אפשרויות. השאלה הנשאלת היא, האם בזכות הקלות שאינה מוטלת בספק, עדיף לבנות אתר בעזרת מאחד מהשירותים הללו ולחסוך התעסקות ב"קוד", "אחסון אתרים" ו"שם מתחם".

במאמר זה הסביר למה התשובה לשאלה הנ"ל היא לא, ולמה דווקא עדיף ללכת בדרך ה"ארוכה" יותר ולא לבחור בכל מני קיצורי דרך.

ראשית, בו ונדבר על החיסרונות הבולטים של אותם אתרים אשר מציעים שירות של קליק אחד: נתחיל מהחסרון הבולט ביותר לדעתי - האתר הוא אף פעם לא באמת שלך. אחסון האתר מתבצע על שרתי החברה הבונה, והן אינם נותנות גישה לקבצים שלך. על פניו, אמנם זה נשמע "נחמד" לא להתעסק עם אחסון אתרים "מסובך", אבל למעשה מדובר כאן על עקב אכילס רציני. מה יקרה כאשר תרצה לעזוב? שהרי אין לך גישה לא למסד הנתונים, לא לקבצים של האתר שלך ולמעשה אין לך גישה לכלום...

ולמה שתרצה לעזוב? אבכן, כאן אנו מגעים לאבן הנגף הבאה: השירותים הללו מציעים כיביכול שירות של בניית אתרים ואחסון אתרים בחינם, דה עקא שאותם אתרים בחינם יתמלאו בפירסומות מטעם החברה שמספקת את השירות וכדי להסיר את הפירסומות, יצטרך בעל האתר לשלם כמאות שקלים מדיי שנה (במומצע - פי 3 משירות של אחסון אתרים פרטי על שרת שיתופי). וגם אחרי התשלום השנתי, תוסיף בדרך כלל החברה קישור חיצוני בתחתית העמוד של האתר.

הסיבה שהפרסומות הן בעיה רצינית, לא קשורה רק למשתמשי האתר שיאלצו לגלוש בין עשרות פרסומות קופצות, אלא הן פוגעות בצורה משמעותית בקידום האתר במנועי החיפוש. קידום אתרים, הוא תחום מורכב ואין אני מתכוון להיכנס כאן לעומק בכל הקשור לנושא, רק אגיד שקישורים חיצונים (כלומר לאתרים אחרים) מן האתר שלך פוגעים משמעותית בדירוג שלו. במיוחד שמדובר על עשרות קישורים שמשתנים מדיי יום.

ואם בקידום אתרים עסקנו, בו נדבר על החיסרון השלישי הגדול של אותם השירותים: הם חינמיים. אוקיי, על פניו זה נשמע כמו יתרון, אבל כדי להבין מדוע מדובר דווקא בחיסרון נצטרך להסביר עוד עובדה על קידום אתרים. גוגל מדרג אתרים בין השאר על פי כתובת ה IP שלהם, כלומר על פי השרת שבו הם יושבים, העובדה שאותם חברות "בנה אתר בקליק אחד" חינמית גורמת לכך שנבנים עלייה הרבה אתרי זבל, אתרים באיכות ירודה, עם תוכן כפול ולא איכותי. העובדה שהאתר שלך ישב על שרת שבו מאחסנים "אתרי זבל" שכאלה, תפגע משמעותית אף היא בקידום האתר שלך.

כל זה לא מספיק? אבכן, יש עוד חסרונות...למשל שם המתחם (דומיין). שם המתחם הוא הכתובת של האתר שלך, בדרך כלל אותם שירותי חינם מציעים שם מתחם שהוא או subdomain (כתובת שנראת כך Yoursite.Theirsite.co.il) או או בתיקיה משלך (כתובת שנראות כך theirsite.co.il/yoursite) בשני המקרים מדובר בכתובת לא מספקת. כמובן שהם מציעים גם אפשרות לקנות שם מתחם "אמיתי" (כתובת .com או co.il) במחיר מופקע יש לציין, אך גם כאן יש שני חסרונות גם שם הדומיין, בדומה לאחסון האתר, לא יהיה שלך ולא תיהיה לך גישה אליו. ביום שתרצה לעזוב אותם, תוכל להיפרד יפה מן הכתובת שלך. ואם כל זה לא מספיק, בחלק מהשירותים עדיין תיהיה גישה לאתר שלך מה הכתובת הישנה. גם כאן מדובר בלא פחות ממחדל, שזה קשור לקידום אתרים, מכיוון שמבחינת גוגל יהיה מדובר בשני אתרים שונים בעל כתובת שונה עם תוכן דומה, משמע - הדירוג שלך יפגע משמועתית.

טוב, אז אחרי שהסברתי למה לא כדאי להשתמש בשירותי ה"בנה אתר בחינם", בו ואסביר מה כן כדי לעשות: ראשית, בניית אתר היא לא דבר כלכך מסובך, אחסון אתר עולה בערך כ - 40 שקל מדי חודש ושם מתחם כ-170 שקל לשנה. וגם, לא חייב להתעסק עם קוד מעצבן, קיימות מספר מערכות ניהול תוכן חינמיות שעולות בכמה מידיות על פני מערכות התוכן של אותם שירותים. מדובר על מערכות תוכן עם קוד פתוח, שניתן לעשות עימם מה שרוצים.

שלא תבינו אותי לא נכון, אני דווקא לא ממליץ לבנות אתר לבד, לדעתי לאדם חסר ניסיון כדאי להעסיק בונה אתרים מקצועי (פרטי או חברה) שיעזור לי בתהליך ההקמה, העיצוב, האפיון וכו... שירות שכזה יכול לעלות כמה אלפי שקלים. אך עדיין מדובר על מחיר נמוך יחסית שכן קודם כל האתר יהיה באמת שלך, לא תלוי באחסון אתרים כזה או אחר, מבחינת קידום אתרים מדובר בפיתרון טוב בהרבה, וגם האתר יראה הרבה יותר מקצועי ויפה ברוב המקרים. והאמת היא שגם מבחינת עלות, לטווח הלא כלכך ארוך מדובר בהשקעה זולה יותר. בגלל שאחסון האתר יהיה זול יותר, העלות השנתית תיהיה זולה יותר וכו... ובנוסף בו לא נשכח שגם ב"שירותי החינם "הללו, במידה ותרצו עיצוב אישי תצטרכו לשלם אלפי שקלים....




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב