מה הם נוגדי חימצון ולמה אנחנו צריכים אותם?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מה הם נוגדי חימצון ולמה אנחנו צריכים אותם? 

מאת    [ 15/01/2013 ]
מילים במאמר: 493   [ נצפה 1696 פעמים ]

 
 

מדברים המון על נוגדי החימצון וחשיבותם עבורנו, אז מה הם בעצם נוגדי החימצון?

אולי כדאי שנתחיל דווקא בסיבה לכך שאנחנו צריכים את אותם נוגדי חימצון, אם ישנו תהליך שנקרא חימצון בגופנו ואנחנו צריכים נוגדי חימצון אז כנראה שאותו תהליך לא ממש טוב לנו ואנחנו צריכים להלחם בו. התופעה הכימית שנזק החמצון יוצר הוא למעשה רדיקלים חופשיים שפוגעים ומסבים נזק לתאים בגוף. על מנת לתאר את תהליך החימצון שמתרחש בגופנו נשתמש בדוגמא שתמחיש הכי טוב מה הוא תהליך חימצוני. אם ניקח תפוח או אבוקדו ונחצה אותו לשניים אזי תוך זמן מאוד קצר הוא יתחיל להשחיר, זה הוא למעשה תהליך החימצון והוא נגרם בשל החשיפה לחמצן אותו דבר בדיוק קורה לתאים בתוך הגוף שלנו ביום יום ובפעילות יומיומית רגילה. על מנת לאזן את הפעילות הזו וכדי להאט את החימצון כמה שיותר הגוף שלנו זקוק לנוגדי חימצון, ומהיכן אנחנו מקבלים נוגדי חימצון? מהתזונה שלנו ובעיקר מפירות וירקות. אם נחזור לסיפור של התפוח והאבוקדו שחצינו לשניים אז רובכם לבטח תדעו לספר לי שאם ניקח מיץ מלימון טרי ונטפטף על חצי התפוח החשוף או האבוקדו אנחנו נאט באופן משמעותי את ההשחמה שלהם, כלומר את תהליך החימצון ולמה זה קורה? כיוון שהלימון מכיל ויטמין C שהוא נוגד חימצון מצויין ובכך מאט בצורה משמעותית את תהליך החימצון. אז ויטמין C אכן שייך למשפחת נוגדי חימצון שקיימים. ולמעשה אם נצרוך כמות מספקת של נוגדי חימצון אזי נאט את תהליך החימצון בגופנו שיש לו השלכה ישירה לקצב ההזדקנות שלנו וליכולת עמידתנו כנגד מחלות שונות ומגוונות.

ובכן אין ספק שהגוף שלנו זקוק לנוגדי החימצון על מנת לאזן את עצמו ולהלחם באותם רדיקלים חופשיים שפוגעים לנו בתאי הגוף ויוצרים נזקים, אותם נזקים שעלולים לחשוף אותנו למחלות שונות וסרטן בתוכם. תהליך החימצון של התאים בגופנו ע"י רדיקלים חופשיים גורם לחוסר יציבות שלהם ואם זאת עדיין מדובר בתהליך טבעי לחלוטין כי מה לעשות אנחנו צריכים את החמצן כדי לנשום ולהתקיים ומכאן גם הפראדוקס כאשר אותו חמצן שהוא כוח החיים שמניע אותנו הוא גם זה שיכול להרוג אותנו. טוב אז לא בכזו קלות כי הגוף שלנו בנוי כך שהוא יודע להלחם בתופעה בכוחות עצמו וזאת כל עוד נדאג לספק לו את אותם נוגדי חימצון שהוא אינו יודע לייצר בעצמו.

אורח חיינו לרוב מאיץ את פעולת החימצון בגופנו, פעולות כגון: ספורט מאומץ, עשן סיגריות, פיח מכוניות, חשיפה לשמש ועוד....

אז כיצד אנחנו בעצם מספקים לגופנו את אותם נוגדי חימצון? באמצעות התזונה שלנו כאשר פירות, וירקות ודגנים מלאים הם המובילים בכמות נוגדי החימצון שהם מכילים. ויטמינים כמו C, A, E, D, K הינם חלק קטן מאותם נוגדי חימצון ומינרלים שהגוף שלנו צורך על בסיס יומיומי ושאותם אנו מקבלים דרך התזונה שלנו, לכן כדאי מאוד לאכול בצורה מאוזנת להקפיד ולאכול הרבה פירות וירקות.  מומלץ לאכול בין 8 ל 13 מנות פרי וירק בכל יום כאשר בהגדרה מנת ירק או פרי הינה חצי כוס של ירקות/פירות חתוכים לקוביות קטנות או כוס מלאה עלים ירוקים. המלצה שלי, איכלו פירות וירקות מגוונים בצבעים שונים ולא יותר מ 2-3 מנות פרי כיוון שפירות גם מכילים לא מעט סוכר, ולגבי ירקות כל המרבה הרי זה משובח.

ל ב ר י א ו ת ! ! !

שי חסון - מאמן לתזונה ואורח חיים בריא.
050-8642409

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב