דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כאב מנורת אזהרה 

מאת    [ 01/02/2008 ]

מילים במאמר: 2178   [ נצפה 2432 פעמים ]


כאב הוא אחד ממצבי אי נוחות המלווים אותנו בחיי היום יום. כאב הוא מצב לא נסבל,

כאב משבש את ניהול חיינו היומיים. יש בו איום ממשי על איכות תפקודנו. אנו שותפים לחברה הבונה מרפאות כאב, מטפלות בו. משככות אותו, ועוזרות לנו להעלים אותו.

האם העלמת כאב היא מטרת ההחלמה?

על כאב אפשר להסתכל גם מזוויות אחרות, אין זה אומר שהסתכלות מזוויות שונות מבטלות או מתנגחות בדברים אחרים שאנו מאמינים בהם.

- את(ה) קם(ה) בבוקר וחש שגבך נתפס, כאב חזק המלווה באי נוחות פיזית חזקה, שממש משתקת אותך במיטה.

איכן נמצאת המחשבה הראשונה שמלווה את מצבך החדש? - בכאב?

לא אטעה הרבה אם אומר - שמחשבה ראשונה שרצה בראש, היא כעס על הכאב פוגע בניהול התוכניות שלי במשך היום. ומה יהיה מחר ומחרתיים.

מחשבה שנייה; - מה עושים עכשיו?,

נביט לרגע על הכפיל שלנו - האוטו.

- האם היית מוכן להתעלם ממנורת ביקורת באוטו שלך המראה את לחץ השמן? האם היית מבטל את מנורת ביקורת של הטעינה,? של כמות הדלק?

כולן באות לספר שמשהו השתבש במערכות האוטו שלך .

- האם תתעלם ממנורות אלו, מובן מעליו שתעצור את האוטו, תפתח מכסה מנוע, תבדוק, במקרה הגרוע לא תמשיך לנסוע ותזמין גרר שייקח את האוטו למוסך, (ל"בית חולים" של מכוניות).

כאב הוא גם מנורת הביקורת שנדלקת בגופך ומסמנת לך שיש בעיה, הכאב איננו הסיבה של הבעיה.

- הוא כלי התראה המשמש את הגוף על מנת להתריע לבל נרע לו. אלמלא הכאב לא תדע שמשהו משתבש בתוכנו.

- כאב הוא אחד הכלים המהירים ביותר שעומדים לרשותו של הגוף בעזרתם הוא משדר ומשתף אותנו במצוקה של תהליך שהשתבש בתוכו. שידור מידי ממקום "התאונה" הבעיה, תמיד הוא ימצא במקום בו נחסמה הזרימה.

כאב הוא משהו פיסי, משהו מוחשי, עוצמתו תשתנה, בהתאם לצורך שלו לשתף אותנו, ניתן להגדיר את עוצמת הכאב.

כאב הוא תוצאה, (אומלל האדם שאיננו חש כאבים).

- הגוף ישדר כאב כל זמן שאנו מסיגים את גבולות תחום התנועה של איברים בתוכנו.

- כאב או אי נוחות פיזית הוא איננו הבעיה האמיתית, אנו הופכים אותו לבעיה,


הבעיות האמיתיות שמטרידות אותנו ומלוות את הכאב;

- חוסר הידיעה והאי ודאות מה גרם לכאב,

- שיבוש ההתנהלות המתוכננת שלנו, רמת התפקוד יורדת, תיפגע איכות החיים, יתכן ותיפגע פרנסתנו ועוד,,,,,.

- התהיות מה עשיתי לא נכון שגרמו להיווצרותו.

- לא נתייחס לכל כאב באותה מידה, נשברה כוס בזמן רחצת כלים בכיור ונחתכה היד, נכון, כואב, אבל אני מודע מה גרם לכאב, אוכל לסבול את הכאב, אני יודע מה צריך לעשות.

- כאב מחתך, או ממכה חיצוניים, אינם נורא כמו כאב המתעצם במערכות פנימיות ואין לנו מושג מדויק מה גרם לו,

אנו משערים, השערה אך השערה יכולה להיות מוטעית.

- הכאב היא טכניקה פשוטה וברורה של הגוף האומרת לך עצור, תקשיב.

כאב הוא אחד הכלים של שפת הגוף, האמיתית אלינו, בינהם; - לחץ דם, אסטמה, סרטן, אלרגיה, כאבי גב, ברכיים, אולקוס ועוד.............

- כאב הוא בקשה של הגוף אלינו להתייחסות, בדיוק כמו בכי של תינוק, המבקש ההתייחסות שלנו אליו. הגוף מאותת אלינו ומבקש שנקשיב לו.

- כמעט כל תופעה פיזית בלתי ברורה, שמשבשת את החיים שלנו, שיוצרת אי נוחות, היא דרך מחאה של הגוף לחוסר התייחסות שלנו אליו,

הגוף בתבונתו משיב על חוסר ההתייחסות בהגברת אי נוחות,

- אנו במו ידינו פוגעים במערכות שמשוועות לתמיכה, גופנו המחויב לקיום וההישרדות שלנו זקוק למלא את התפקיד שיועד לה. אנו מרבים להפריע לו

הכלים החשובים הגורמים להיווצרותו של הכאב - שיבוש בזרימה, על ידי העמדת חסימות,

- במקום בו זרימה נחסמת נוצר כאב..

חסימות נוצרות במקום בו מעמיד הגוף הגנה מול זרימה שיכולה להזיק, באזור החסימה נוצר לחץ, ההופך לריכוז אנרגטי המשודר בעזרת כאב.

נסה זאת על עצמך;

(לחץ חזק באצבעך על נקודה בכל מקום על פני גופך חזק ככל שתוכל, תחוש כאב באותו מקום, אותה תחושה של כאב משודרת גם ממרכזים אחרים בגוף שלך).

חסימה היא טכניקה של הגנה המונעת מגורמים עוינים, (חיצוניים או פנימיים) לפגוע בנו.

- אנו חוסמים בקלות את עצמנו, ומתקשים להרפות את החסימה.

מצבנו הטבעי הוא זרימה, סם החיים שלנו הוא זרימה, החיים נפסקים שהזרימה פוסקת, הטבע נמצא בזרימה אין סופית, כדי להיות חלק מהטבע עלינו לעשות כמיטב יכולתנו להיות בזרימה,

- חסימות הן צורך קיומי ,הן מאטות זרימה, במקום בו הזרימה נעימה, לא נעמיד חסימות (ליטוף, חיבוק מילים של חיבה), במקום בו הזרימה מסוכנת לנו נווסת אותה, או נעמיד חסימות לעצרה.

- לגופנו טכניקה פשוטה לעצירת מכות הוא מותח שרירים, מתח השרירים יוצר מעטפת נוקשה על האיבר שעיסוקו מצריך הגנה, רובם של האיברים בתוכנו בנויים מצינורות חלולים, כיווץ שרירים מועך אותם ומקשה עליהם למלא את תפקידם, שרירים שנמתחים מועכים גם צינורות שאינם קשורים לאיבר עליו הוא מגן.

- כאבים הפיזיים אינם רק ממכות חיצוניות, שאותם קל לזהות, הכאבים הבלתי מובנים, הכאבים שכביכול אין לנו הסבר להיווצרותם מופיעים ממכות רגשיות, מהעימותים בין המחשבות לגוף, הגוף בונה חסימות מול מכות רגשיות ההופכות למכות פיזיות לכל דבר, אין שוני בין הגנה מול מכה פיזית או מכה רגשית ההבדל בין שתיהן שאנו יודעים איכן המכה החיצונית.

- איננו יודעים איכן נוחתת המכה הרגשית, הגוף בפיקחותו המופלאה מגן על האיברים החלשים, על האיברים המועסקים באותו רגע, הם יהיו הראשונים לקבל הגנה, איננו מכירים את גופנו, לא נדע איכן ומתי זה קורה. השרירים והצינורות פרושים בכל מקום בגוף. שריר שנמתח לוחץ גם על איבר שכלל לא קשור לאיבר שהגוף בחר להגן עליו.

- מכאן ניתן להבין מדוע הכאב איננו ממוקד דווקא באיבר עצמו, ומדוע הכאב מקרין לאזורים אחרים בגוף.

- לכן יש קושי לזהות את המיקום המדויק של הכאב , לכן כאב יכול לנוע, יש צינורות שמסוגלים לעמוד בלחץ ויש כאלו שאינם מסוגלים.

גופנו שואף להיות בזרימה, לכן חסימות הן זמניות, לכן כאב נעלם עם הזמן, לצערנו אנו שומרים חסימות, אין לנו תמיד את הכוח להסירן, ואם מצאנו טיפת כוח, איננו יודעים להשתמש בה, איננו יודעים איכן מצויות החסימות. חסימות עוזרות לנו להישרד, הן אינן נחוצות שהאיום עבר, מזלנו שהגוף שלנו מאותת לנו ומספר לנו היכן הם, להקשיב זה לא כך הדבר האהוב עלינו.

בשיחה אחרת דיברנו על מטבע האנרגיה בתוכנו, על ה A.T.P. . (אנדנוזין טרי פוספט) החומר היחידי בגוף שמרפה שרירים, הכמות שלו מוגבלת, (חסרונו עייפות ותשישות),

קיים כלי שיכול בקלות מדהימה לעורר ולהעצים אותה, - חמצן, נשימה מודעת מלאה היא כלי התמיכה בגוף להרפות שרירים. בעזרתה נתמוך בגוף לחזור לזרימה,

שלוש דוגמאות על הקשר בין כאב שייצר אי נוחות לסיבה רגשית שגרמה להיווצרותו.

על כאבי גב (כאב גב הוא גם התראה לבל נעשה תנועה חדה מידי),

אישה כבת שישים שמעה אותי בהרצאה, אחיות שטיפלו בה בבית חולים בצפון, הזמינו אותי לאחר שכבה מרותקת למיטה עם כאבי גב תחתון מאד חזקים, עמדה לעבור ניתוח גב. לאחר הסכמתו של רופא תורן נכנסתי לחדרה בבית החולים, הייתי בחברתה כשעה מעט עבדתי עמה בעיקר על הקשר הרגשי לכאב,, נסעתי, אחרי יומיים אני מתקשר לשאול בשלומה, אומרת האחות; "למחרת בבוקר לקחה את החפצים ונסעה הביתה,",

מתח רגשי הצטבר בחוליות התחתונות של חוליות השדרה, מיקומו עזר לאתר את המתח הרגשי ובהסכמתה לוותר עליו. (ראה מאמר באתר על אבחון הוליסטי).

דוגמא נוספת
נחמה (שם בדוי). בת 58 מטפלת ילדים במעון, פגשה אותי בטיילת; "יופי שפגשתי בך, נתפס לי הגב, מה לעשות?",

לאחר שיחה קצרה הסתבר שאופי העבודה שלה במעון מחייב הרמת ילדים במשקל 4 - 7 ק"ג ונשיאתם למיטה או למקום אחר,

גופה למד את תחום המשקל המתאים לה ושמר על גמישותו בהרמה בהתאם לצורכי העבודה.

שאלתי אותה; "האם קרה משהו היום יוצא דופן במקום העבודה?"; "לא, מה פתאום, הה,...... כן, עבדה היום בחורה חדשה שמאד עצבנה אותי"; אמרתי; - "תודה, זה מספיק".

לשמחתי החזקתי בתיק שני כלי הדמיה שהקלו עלי לשתף אותה. (היה לי שיח המשמש להכנת שישליק, ומוט ממשחק דוק).

(נצייר את מה שקרה בהדמיה וניכנס למוח הימני, המוח היצירתי שלנו, המוח בו משתמשים הילדים); "מוט הדוק דומה בגמישותו לחוט השדרה שלך, הוא מראה את יכולת הגמישות שלך במצב רגיל, גופך יכול לבצע את כל התנוחות הנדרשות, בגמישות המתאימה לפעולה.

המתח הרגשי שנכנסת אליו, הוא מכה רגשית שהונחתה מהמחשבות אל תוך הגוף, האיבר הראשון והחשוב ביותר שזקוק להגנה הוא האיבר המחבר את מערכת הבקרה בין כל איברי הגוף, - הוא חוט שדרה שלך.

גופך היה מחויב להגנה, עשו זאת השרירים על ידי התכווצותם, זו צורת ההגנה המהירה והחזקה ביותר שהגוף יודע להעמיד.,"

(בהדמיה משמש השיח להכנת השישליק, הוא גם נוקשה דיו בהדמיה שלו לחוט שדרה נעול עטוף בשרירים מתוחים לצורך הגנה.), חוט השדרה נעשה קשיח וחסר גמישות לאחר שהשרירים נמתחו ומנעו את גמישותו.

"את המשכת בעבודתך הרגילה, יכולת הגמישות של חוט שדרה הייתה מוגבלת,

לו המשכת באותה תנועה שעשית קודם היית שוברת את חוט השדרה.

הכאב הוא הכלי שעצר אותך הוא שגבל את תחום התנועה,

"אלמלא עצרת, הגב שלך היה נשבר" (להדגמה שברתי את מוט השיח) , "הכאב בא לעזרתך ואותת לך, עצרי."

נחמה הגיעה להרצאה שלי, קמה וסיפרה; "עשר דקות לאחר השיחה הזו כאב הגב שלי נעלם".

לא היה כאן קסם, נחמה הרשתה לעצמה להיפתח לסיבה והכאב נעלם.

דוגמא נוספת מיגרנה .

רחל מורה במקצועה, סבלה ממיגרנות של עשרים שנה ניסתה כל כדור אפשרי, בקשה את עזרתי, נפגשנו, שבוע לאחר מכן חזרתי, פותחת את הדלת "אין לי יותר מיגרנות".

זיהיתי שהמיגרנה מתחילה באזור הקשור לשלפוחית שתן, שיתפתי אותה. סיפורה היה פשוט "אני מלמדת בבית ספר שהשירותים סמוכים לאחת הכיתות , לא נעים להיכנס לשירותים, מה יגידו התלמידים, לא הייתי בשירותים במשך כל שהותי בבית הספר, הסיבה הייתה אצלה.

- מי שיחפש קסמים בבריאות ובהחלמה עושה טעות גדולה, אין קסמים, הגוף

- הוא המרפא עלינו לתמוך בו לעשות את העבודה, רק עבודה משולבת בין גישות, בשיתוף והסכמה המעמידה כלים בפני המטופל ותומכת בו להיות המחליט על החלמתו, תומכת בו להאמין בעצמו, תומכת בו לבקש תמיכה מאלו שהוא מאמין בהם.

הכלים לרשותנו, אפשר להביא סוס לשוקת אבל אי אפשר להכריח אותו לשתות.

- לקבל את הכאב כאחד מכלי התקשור של הגוף אלינו, לא מלמדים אותנו להקשיב לגוף שלנו, הוא מדבר כל כך ברור.
- להבין את דרך היווצרותו. להיפתח אל המקום בו הוא נמצא, למה הוא דווקא שם?

- מודעות לגוף שלנו, אנחנו לא מודעים מספיק לגוף שלנו, מודעות גופנית היא להרגיש את הגוף, להקשיב לרחשי ליבך, להבין מה הוא מנסה לומר לך ולפעול בהתאם.

אנו מודעים ופועלים בצורה זו בשעה שאנו רעבים צמאים,,,, אכילה דרך העיניים היא מקשה על הגוף לטפל במזון הפיזי שזרקנו לקיבה,. עישון ועוד.....

- מודעות היא לסובב את העיניים 180 מעלות פנימה אל תוך הגוף. ולהתחיל להרגיש מה קורה בתוך הגוף.

- מודעות זו תמיכה בגוף בזרימה הפיזית, בהרפיית שרירים, בהזרמת מסרים מרגיעים, זו תמיכה במאמץ, (יוגה). זו נשימה במאמץ. זה כל מגוון קשת הכלים המצווים בידנו עלינו רק להשתמש בהם כפי שמתאים לגופנו,

- מודעות זה ארגון וניהול הגוף בהתאם לדרישות שלנו ממנו, הפעלות פיזיות במאמץ יהיו משולבות בזמני מנוחה, ונשימה.

- זו תמיכה באדם השלם להיות במצבו הטבעי רוגע שלווה וזרימה.

- חוסר מודעות תחזק ותעודד תרדמת כלפי הגוף. המזרזת מחלות להתבשל בתוכנו, ומביאה אותן.

- מודעות היא הימנעות מאבחון מדויק ומקובע הממסגר את זיהוי הסיבה. נעילה למחשבה - "אני יודע את הסיבה", ממסגרת את עצמנו, לעולם לא נדע את הכול,

בעצם איננו יודעים כלום, בגוף הכול קשור לכול,

- מודעות היא הבנה שאבחון העוסק בתוצאה ומתעלם מהסיבה הרגשית שיצרה אותה מעוות את הדרך להחלמה.

בכאב לא נלחמים; - לכאב מקשיבים, בוחנים אותו, אנו מחויבים כלפי עצמנו להקשבה ולהבחנה,

- קצת אירוני להגיד שעל כאב אפשר לוותר, אם נהיה פתוחים לדרך בה הוא נוצר נוכל ביתר קלות להיות מעורבים בו, לא בשליטה, לא בכעס עליו, אלה פשוט לבקש ממנו לצאת מתוכנו,

כמטפלים המשמשים לפעמים גלגל הצלה למטופל שמבקש תמיכה, עליהם להזמין את המטופל לקחת כלים שיתמכו בו לשנוי דרך לכיוון החלמה.

- השינוי במודעות לגופנו יכול להתרחש במספר שניות , ברגע של הארה. רוב האנשים שהגיעו לכך עשו זאת ברגעי משבר.

- חולי סרטן שינו את חייהם, ראו במחלה פריצת דרך בחייהם. (ראה מאמר באתר "סרטן מחלה חברתית"). ועוד.............

- הכלים בידיים שלנו, כל בקשה תקבל עוצמות אחרות עם ניתן לגוף, אם נמלא אותו בכלים, אם נשנה את היחס אליו, נקטין את המכות הרגשיות, את הכעסים אליו, נזרים רגשות חיוביות, נקבל את הוויתור ככלי להיות בריא יותר, נוותר על השליטה, איך אפשר לשלוט במי שאיננו מכירים..

- הגוף שלנו הוא הבייבי שלנו, כדי שימלא את בקשתנו עלינו להזמין אותו, ניתן לו כמה נשימות עמוקות, לא נעשה זאת במקום בו האוויר מזוהם, לא נעשה זאת כשאיננו מוכנים לכך, אם איננו מסוגלים לפנות זמן לעבודה עם עצמנו, נחפש מועד אחר בו כן נוכל לפנות זמן,

- רק כך נוכל לקחת את הזכות לבקש ממנו להפנות את החמצן שנתנו לו לאזורים שבהם כאב שמציק לנו,

- הגוף שלנו המכונה המופלאה בתבל, בעל יכולת מדהימה של פקחות ומקצוענות, בעל יכולת הישרדות פנטסטית, מחזקת את עובדת הישרדותו לאורך מיליוני שנים,

אנו היצור האנושי, קיבלנו מהטבע מערכת תמיכה שאין לחיות אחרות ברמה הזו - את המחשבות .

- חוסר הרמוניה, חוסר שיתוף בין הנפש לגוף יקשו לתמוך באדם השלם, שהוא כל אחד מאיתנו למלא את תפקידו כלפי הטבע בביקור הכל כך קצר שלנו על כדור הארץ .

- הגוף שלנו, עושה כל מאמץ לשתף את המחשבות, והן ממעטות להקשיב לו.

- אנו חלק מחברה שממעטת להקשיב לגוף, אנו יודעים יותר טוב ממנו.

- מזלנו שמקצוען כזה נמצא בתוכנו ומונע מהמחשבות להשתלט עליו.

כשנלמד לאהוב את גופנו, ונרשה לעצמנו להיפתח לשיחות שלו אלינו, נגלה בעל ברית, אמין, מקצוען, שישמח לשתף אותנו ולעשות יחד עמנו את חווית החיים שלנו למסיבה אחת גדולה, נסו זאת על עצמכם, אל תבקשו מהגוף שלכם ליצור כאב הוא יבוא, אתם תהיו זקוקים להגנה , עליכם להיות מאושרים שיש מי שיודיע לכם מתי היא באה. לכם כלים להקטין כאב ואף להוציאו החוצה, הכול תלוי רק בנו, איש לא יעשה זאת עבורנו. זו הזדמנות שלך, אל תסמוך על מזל, הזדמנות לא תמיד חוזרת.

בהצלחה.



אילן ברמן - מטפל הוליסטי - מפתח את שיטת ברי לבריאות שלמה.



שיטת ברי לבריאות שלמה הינה שיטה הוליסטית הרואה בגוף שותף, מקשיבה בפתיחות לדרך התשובות שהוא נותן.
מציגה זווית ראיה אחרת המשתלבת בכל דרך אחרת שהאדם מאמין..
שיטה זו היא תפיסת עולם הרואה בעיסוי שיחה עם הגוף באמצעות מגע.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב