דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדריך מקוצר להדפסת תמונות על קנבס 

מאת    [ 13/01/2013 ]

מילים במאמר: 411   [ נצפה 2971 פעמים ]

עולם ומלואו נפתח למי שמעוניין להגדיל תמונות שצילם על מנת לתלות אותן ברחבי ביתו. הדפסה על קנבס מאפשרת לכל אדם לייצר את המרחב האינטימי שלו על ידי תמונות בגדלים שונים המודפסות באיכות מצוינת.

הדפסה על בד קנבס

הטכנולוגיה שנחשבת הטובה ביותר להדפסה בפורמט הרבה יותר רחב מתמונה רגילה, מתבצעת על ידי התזה של דיו בעזרת מדפסת הפורמט (המוכר גם בשמו - פלוטר). טובות במיוחד עבור מטרה זו הן מדפסת האפסון, קאנון ו – HP.
הדיו שמשמש עבור ההדפסה הוא דיו ללא חומצה, שמאפשר צבע עמיד שאינו דוהה במשך טווח רחב מאד של שנים. כאשר גם בד הקנבס הוא נטול חומצה, הוא אינו מעכל את הצבע ולכן גם מסייע לשמור על התמונה לאורך שנים.

איך זה עובד?

הקובץ הדיגיטאלי מוזן אל המדפסת. הוא מתורגם לקודים מיוחדים של צבע. כך נוצרים הגוונים הנדרשים שמתאימים לדיו המצוי במדפסת ולבד. המדפסת תתקדם לאיטה מרחק קטן מאד (מ"מ) על ידי ראש ההדפסה. הדיוק מתקבל עקב ההתקדמות האיטית וכן מכיוון שמדובר על ראש דיו בעל 30,000 חרירים ומעלה.

לאחר הדפסה על קנבס, ניתן לבצע מסגור הבד על ידי מתיחה. כאשר מדובר על הבד החשוף, התדפיס יהיה נגיש למגע אדם. שומן עלול להיווצר עליו כתוצאה מהמגע. הוא חשוף לשריטות וללחות ואינו חף מהסיכון לחשיפה לשבר התמונה, בעיקר לאחר המתיחה. שבר תמונה בא לידי ביטוי על ידי קיפול הבד והצבע.

ניתן לשמור על התוצאה של הדפסת תמונות על קנבס באמצעות ציפוי של לכה מיוחדת המיועדת עבור המטרה. כך הציור לא יהיה בסכנת לחות, שריטות וקיפולי בד או צבע. ציפוי הלכה מגן אפילו מפני חומרים כגון קפה.
מומלץ כי הגדלת תמונות והדפסתן תתבצע על בד קנבס איכותי, הווה אומר עשוי כותנה. קיימים סוגים שונים של בדי קנבס ולכן חשוב להבהיר מהי מטרת הרכישה של הבד. בד כותנה מלא שיש בו מעט מאד פוליאסטר יהיה יעיל ואיכותי עבור השלב הבא: ציפוי הבד בחומר מיוחד (PRIME).

על חומר זה ירוסס הדיו וזאת על מנת שלא ייספג בכותנה בעת הדפסה על קנבס. מדובר במעט מאד פוליאסטר, הקנבס מורכב מתשעים וחמישה אחוזים של כותנה. הכותנה מסייעת למנוע פיצוץ של צבע כאשר מתבצע העיטוף על מסגרת העץ.

סוגי עיטוף הדפסה על קנבס

ניתן לעטוף על ידי כמה שיטות את מסגרת התמונה של בד הקנבס. הנפוצות ביותר הם העיטוף הרגיל ועיטוף הגלריה. לאחר עיטוף רגיל, התמונה תתקבל בקדמת המסגרת. בצד של המסגרת ניתן יהיה לראות רק את החלק הלבן של הקנבס.
בעיטוף גלריה התמונה מתקפלת על הצדדים. כלומר, את התמונה ניתן לראות גם בצדדים שלה. הדפסה על קנבס יפה ואסטטית בשתי הצורות. הדרך בה תיעשה ההדפסה תיבחר על פי העדפת הלקוח למראה זה או אחר.

כל משרד מכון העתקות - שירותי דפוס והדפסה לאדריכלים, הגדלת והדפסת תמונות, הדפסה על קנבס.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב