דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אפליקציות לכולם ? 

מאת    [ 08/01/2013 ]

מילים במאמר: 1003   [ נצפה 1932 פעמים ]

הידעתם כי עלותו של מכשיר טלפון חכם (Smartphone) מודרני כיום זהה לזו של מחשב נייח או נייד ממוצעים ולעיתים אף יותר? לכאורה נשמע הדבר מופרך ולא הגיוני. כיצד מכשיר טלפון המשמש בעיקר לשיחות ומסרונים עם מסך קטן משמעותית מאחיו הגדולים יכול לענוד תג מחיר של אלפי שקלים?

מעבר לסיבה שתהליך מזעור הרכיבים הטכנולוגיים הינו מורכב ויקר, חשוב שתדעו כי מכשיר זה מסוגל להרבה יותר מהתכונות הבסיסיות המיוחסות לו. מה הופך טלפון “חכם” זה לחכם יותר? ה"אפליקציות", יישומונים קטנים ומופלאים המאפשרים ביצוע מטלות ומשימות רבות בקלות, לא פחות טוב (ובמקרים רבים טוב יותר) ממחשב נייח או נייד. יישומים רבים כאלה מוצעים בחינם, ואת אלו שבתשלום, תוכלו לרכוש לרוב בעלות של שקלים בודדים לאפליקציה.

במאמר זה אסקור שבע קטגוריות של אפליקציות המשמשות אותנו בחיי היום יום ויאפשרו לנו להצדיק באופן טוב יותר את העלות הלא מבוטלת ששילמנו על מכשיר זה. 

1. "חבילת הבסיס" - טלפון, יומן, מסרון, מצלמה וצ"אט:

כולנו יודעים שמכשיר טלפון חכם מגיע לרוב עם יישומי בסיס מובנים. יישומים אלו לרוב הינם איכותיים ויציבים אך חשוב גם להכיר חלופות כמו למשל:

בקטגורית הטלפון והמסרונים ישנן אפליקציות המאפשרות יצירת שיחות ושליחת מסרונים ללא עלות (כל עוד הצד השני משתמש באותה האפליקציה). אפליקציות פופולריות בתחום זה למי שלא מכיר הן Skype, Viber, Whatsapp, Fring ,Tango ועוד.

מעבר לכך, למרבים להשתמש ביישומי שיחוח (Chat) למיניהם (כגון:Messenger, Google Chat, Aim, Facebook  וכ"ו). מומלץ להשתמש באפליקציה המאגדת את כל חשבונות ה- Chat שלכם בחלון אחד. האפליקציה בה אני משתמש נקראת  IMO ואפליקציה טובה נוספת נקראת Trillian.

גם לשאר רכיבי הבסיס (יומן, אנשי קשר ומצלמה) ישנן חלופות מעולות. אמנה כאן את Fantastical לניהול חכם יותר של היומן, Sparrow  לניהול יעיל יותר של תיבת הדואר ו - , Multiedit לעריכת כפילויות אנשי קשר. בנוסף, אפליקציית- Camera Pro  תאפשר יכולות רבות יותר מיישום המצלמה הבסיסי הקיים כברירת מחדל. 

2. חדשות:

לכל עיתון או ערוץ חדשות המכבד את עצמו קיימת כיום אפליקציה ייעודית המציגה מידע עשיר במולטימדיה (קטעי וידאו, תמונות ועוד). פשוט חפשו את הערוץ בחנות האפליקציות.

בנוסף חשוב להכיר אפליקציות קוראי חדשות מתוחכמות המאגדים מידע ממגוון מקורות מידע: עיתונים, אתרי בלוגים, פורומים מקצועיים ואפילו קטעי Facebook ו - Twitter.  האפליקציות המובילות בתחום זה הם Pulse וFlipboard .

סוג נוסף של אפליקציות בתחום החדשות הוא אפליקציות "קרא אחר כך" (או באנגלית: Read it later ) התחלתם לקרוא כתבה מעניינית ואין זמן לסיים את קריאתה? נתקלתם בכותרת מעניינת באתר מסוים ואתם רוצים להמשיך ולקרוא בערב? בעזרת אפליקציות אלו תוכלו להוריד את המידע למכשיר ולקרוא אותו בכל עת, גם אם אינכם מחוברים זמנית לרשת, ואפילו ממחשבכם האישי. האפליקציות המובילות בקטגוריה זו הינם, Instapaper, Readability, ואפליקציה נפלאה שנקראת  Pocket (לשעבר Read it later ).

3. המשרד וניהול עצמי

בקטגורית המשרד ניתן למנות את חבילות ה Office (מעבד תמלילים, גליון אלקטרוני ועורך מצגות) כמו למשל iWork המיועדת למכשירים של חברת אפל (iPhone, iPod, iPad). לצערנו חבילה זו מגיעה עם תמיכה מוגבלת ביותר בעברית. חבילת ה Office המוכרת של מייקרוסופט מוצעת כרגע רק עבור מכשירים עם מערכות הפעלה מתוצרתה. יחד עם זאת, ישנן שמועות שחבילה זו תהיה זמינה תוך מספר שבועות לפלטפורמת מכשירי Apple ומכשיריAndroid .

תחום מעניין בקטגורית האפליקציות המשרדיות הוא ה-GTD. “Getting Things Done” או בעברית "לגרום לדברים להיעשות". מי מאתנו לא ניסה לנהל את משימות היומיום שלו בעזרת ניירות, מחברות, רשימות, פתקים ועוד. תחום זה מלא בעושר של אפליקציות שסוף סוף יסייעו לנו לעשות סדר ברשימה האינסופית של המטלות בחיינו. אפליקציות מומלצות בתחום זה הינם:  Things,  "Omni Focus" , ClearWunderlist ,"Any.do", ToDo ועוד.

בנוסף ליישומי Office ניתן למצוא יישומי משרד רבים אחרים שאמנה כמה מהםAdobe Ideas, Mindnode, Scanner Pro, Dropbox  ועוד.  לא נשכח גם את יישומי מנועי החיפוש כמו יישום Google המאפשר חיפוש לא רק לפי הקלדה אלא גם באמצעות דיבור, או צילום תמונה. גם אפליקציית Dragon Search תאפשר חיפוש קולי איכותי בעברית.

אפליקציה חשובה שאזכיר בתחום ניהול המשרד האישי היא 1Password  - מעין "ארנק אלקטרוני" המאגד בתוכו פרטי כרטיס אשראי, מספרי דרכון, תעודת זהות, סיסמאות כניסה לאתרים שונים ועוד. 

גם בתחום הפיננסי קיים עושר של אפליקציות. לכל הבנקים המובילים בארץ ובעולם קיימות כיום אפליקציות מעולות המאפשרות צפייה עדכנית בנתוני חשבונכם, ביצוע פעולות וכלים פיננסיים כדוגמת מחשבוני הלוואות וכיו"ב.  מעבר לכך ישנן לא מעט אפליקציות לניהול תקציב אישי. לדוגמא:  iXpenseit , Pocket Money וכ"ו. 

4. ניווטים ונסיעות

עולם מלא יישומים וכלים לתייר המזדמן ולנוסע המתמיד. אפליקציות לניהול נתוני הנסיעה (טיסות, רכב שכור בתי מלון ועוד). אפליקציות מומלצות למטרה זו הן  Worldmate, TripAdvisor  ו - Tripit. יישומים נוספים מעניינים הם Seat Guru, Room77 ו – TravelNerd.

בנוסף ישנם מדריכי תיירים מעולים לכל מדינה (שיחור, Lonely Planet, Foddors ועוד) וכלים נוספים כדוגמת ממירי מידות (Convertbot), מזג האוויר (Accuweather) , מילונים, שיחונים ועוד ועוד. 

בתחום הניווט והנסיעות בארץ אזכיר גם את פנגו - חניה סלולרית בקלות, וכמובן שאי אפשר שלא להזכיר את Waze , אפליקצית הניווט הישראלית המעולה. 

5. הרשת החברתית

רובנו מחוברים לרשת חברתית כזאת או אחרת (ובדרך כלל לכמה) ולכולן יש אפליקציות מעולות שמומלץ להתקין במכשיר שלנו. אמנה כאן את Facebook, LinkedIn, Google+ ועוד. אפליקציה חברתית מעניינת נוספת מבצעת זיהוי לשמות שירים על פי שמיעה ושיתופם בין חברים. אפליקציות מובילות בתחום זה הן  Shazam ו -  Sound Hound.

6. קניות

כמו באינטרנט, עולם הקניות באמצעות הסמארטפונים הינו עשיר ביותר. אפליקציות מהעולם (AmazoneBay, Google Shopper) ומהארץ ( (Zap, Yad2, Wallashops ועוד.

בנוסף אזכיר שתי אפליקציות מעולות: האחת נקראת ShopAdvisor הבודקת ומתריעה על ירידות מחירים למוצרים שתגדירו, ואפליקציית AppsGonefree המציגה בכל יום רשימה של אפליקציות פופולריות שבד"כ עולות כסף אך מחירים ירד ביום זה לנמוך יותר (או לחינם) לזמן מוגבל.

7. כיף ומשחקים

נקנח במספר משחקים לשעות הפנאי, גם לאלו שאינם מכורים למשחקי מחשב מומלץ להחזיק מספר יישומים מסוג זה לנסיעות ארוכות ברכב (לא לנהג), רכבת, טיסות או בכל הזדמנות  אחרת. משחקים מוכרים מומלצים הם: Angry Birds, Cut the Rope, Fruit Ninja ועוד.

לסיכום, עולם האפליקציות הינו חלק בלתי נפרד ממכשירי הסמארטפון ומומלץ מאוד להתעדכן בו באופן שוטף. מכשיר הסמארטפון הינו אכן מכשיר מופלא לכשעצמו אולם חשוב לציידו במגוון אפליקציות המתאימות לצרכיכם. חשוב לא פחות לדאוג גם לחבילת גלישה מספקת המאפשרת לאפליקציות לתת לנו מידע עדכני בעל ערך רב. ללא שילוב זה של אפליקציות ואפשרות גישה לנתונים בזמן אמת, יהיה כאמור קשה מאוד להצדיק את עלותו הגבוהה של המכשיר. 

יועץ טכנולוגי עסקי 20 שנות ניסיון בעולם ההיי-טק חובב גאדג'טים מושבע




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב