דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהן מסגרות ההלוואות שהבנקים מציעים? 

מאת    [ 08/01/2013 ]

מילים במאמר: 422   [ נצפה 1867 פעמים ]

רובנו המוחלט הם לקוחות של הבנקים. כיום אין כמעט דרך להתנהל בעולם בלי להיות לקוח של בנק זה או אחר. המשכורות מועברות היום באופן ישיר מחשבון בבנק אחד לחשבון בבנק אחר. רכישות באמצעות כרטיס אשראי נעשות דרך חשבון הבנק, חסכון לטווח ארוך או קצר נעשה בבנקים וכיוצא באלה. גם השקעות בניירות ערך שונים נעשים דרך הבנקים. אחד התפקידים הקלאסיים של הבנק ובעצם לשם כך הוא נוסד לפני כמה מאות שנים על ספסל באיטליה (ומכן שמו – באנקו, שבאיטלקית פירושו ספסל) הוא כדי להלוות כסף לאנשים שזקוקים לו. עד לפני כמה שנים היה הבנק הגוף הפיננסי היחיד בארץ שעסק במתן הלוואות, אך בשנים האחרונות נפתח השוק לחברות חוץ בנקאיות והתחרות פורחת.

מסגרות ההלוואות שהבנקים מציעים ללקוחותיהם

הבנקים ממשיכים לתת הלוואות קלאסית כגון הלוואות משכנתא והלוואות לרכישת רכב, הלוואות לצרכים עסקיים שונים או להקמת עסקים חדשים וכדומה. הלוואות אלה ממשיכות להיות בבעלות כמעט מלאה של הבנקים למרות שכיום ההלוואות לצרכי מימון לרכב כבר נמצאות ברובן מחוץ לבנק בצורת הלוואות ליסינג, הלוואות אקספרס מחברות האשראי וכיוצא באלה גופים חוץ בנקאיים.

הלוואת המשכנתא היא אולי ההלוואה הפרטית הגדולה ביותר שהבנק מאפשר ללקוחותיו והיא עשוייה להגיע למליוני שקלים, אבל הסיבה שהמסגרת להלוואות משכנתא כל כך רחבה היא בגלל הדירה עצמה שמשועבדת לבנק כבטחון להחזר ההלוואה. הסיבה השנייה היא שהמדינה מעודדת רכישת דירות בצורה זו והיא זו שקובעת את מסגרת הריבית לזכאים השונים. גם הלוואת לרכישת רכב יכולות להיות גמישות במסגרת שלהם מכיוון שכמו בדוגמה של המשכנתא גם כאן משמש הרכב הנרכש כבטוחה להחזר ההלוואה.

מסגרות להלוואות אחרות נקבעות בדרך כלל על פי טיב הערבים שהלווה יכול להביא עימו, וגם הנכסים שהוא יכול להעמיד להבטחת החזר ההלוואה. כך יוצא שאנשים עם נכסים רבים יכולים לקבל תמורת העמדתם כבטחון הלוואות במסגרות גדולות יותר מאנשים שאין ברשותם נכסים כאלה. לצורך העניין גם נכסים פיננסיים כמו תוכניות חסכון שונות יכולות לשמש כבטחונות לקבלת או להגדלת מסגרות ההלוואות שהבנקים מציעים.

סוגי ההלוואות שמספקים הבנקים

מסגרות ההלוואות שהבנקים מציעים הם להלוואות משכנתא, הלוואות לרכישת רכב, הלוואות עסקיות שונות וכדומה. את הלוואה נותן הבנק בהתאם למסגרת האשראי של הלקוח ואסור לבנק לחרוג מעבר למסגרת זו אלא אם החליט הבנק לשנות אותה באופן פורמלי. הלוואת בבנק נושאות ריבית וצמודות בדרך כלל למדד המחירים לצרכן. יש גם הלוואות שצמודות לדולר. הריבית על ההלוואות משתנה מהלוואה להלוואה וממקרה למקרה. במידה ואתם לקוחות גדולים של הבנק תוכלו ליהנות משיעורי ריבית נמוכים יותר מהרגיל והכל תלוי בהיקף העסקים שאתם עושים עם הבנק. יש האומרים כי הבנקים מלווים יותר כסף לאלה שכבר יש להם כסף והרבה פחות לאלה שבאמת זקוקים לו. כמו שנאמר – כסף נדבק לכסף.

 

 

יונתן נווה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב