דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עשרת הדיברות שעל רוכש דירה מקבלן צריך לדעת 

מאת    [ 07/01/2013 ]

מילים במאמר: 641   [ נצפה 2873 פעמים ]

 

הכללים החשובים לפני רכישת דירה בבניין שטרם נרשם כבניין משותף

 אז, החלטתם לקנות דירה- כנראה הרכישה הגדולה ביותר שתעשו בחיים, חיפשתם וראיתם עשרות בתים- עד ש... מצאתם את דירת החלומות שלכם – דירה חדשה, בבניין שטרם אוכלס במלואו, אתם הראשונים שתתגוררו בדירה,האכלוס הוא מיידי והמחיר- המחיר הוא הכי טוב עבורכם.

מה עליכם לעשות עכשיו- הנה לפניכם מספר אבני דרך חשובות ביותר לרכישת הדירה:

צריך להבין שאתם קונים בעצם דירה "חדשה מהניילונים" - שטרם התגוררו בה, ואולם היא בעצם יד שניה- אתם קונים מאדם פרטי ולא מהקבלן.

עם זאת, רוב הפרוצדורות הרישומיות נעשות עדיין מול הקבלן/ חברה משכנת שכן הדירה בפרט והבניין ככלל טרם נרשמו בספרי הטאבו והכל כפי שיפורט בהמשך.

מהי "חברה משכנת"? : חברה משכנת זהו הקבלן -באמצעות עורכי דינו. בפרויקטים של בנייני מגורים אין אפשרות להירשם בטאבו, עד לשלב רישום הבניין כבית משותף ולכן מוקמת מערכת רישום חלופית, אשר מנוהלת על ידי החברה הקבלנית באמצעות עורכי דינה. המערכת החלופית הינה מעין "טאבו פרטי" שכל פעולות הרישום בין הקבלן לרוכשים נעשות דרכה ובאישורה. 

 חתימה על הסכם מכר- הוסכם על מחיר רכישה וההסכם מוכן ומזומן לחתימה ומאושר על ידי עורכי הדין של הצדדים. לפני חתימה על ההסכם תמצאו עצמכם נדרשים לפנות לחברה המשכנת לקבל מסמך "אישור זכויות" ואת אישורם לביצוע ההסכם נכון ליום או לחודש בו אתם רוכשים את הדירה.

לפני חתימה על ההסכם -עליכם לוודא שהמוכר אשר הנכם מנהלים מולו משא ומתן הינו האדם אשר רשום בספריו של החברה המשכנת.

 כמו כן, תקבלו מהחברה המשכנת מכתב בו פירוט מסמכים ואישורים אשר החברה דורשת מכם להמציא לה על מנת לרשום בבוא העת את זכויותיכם.

יש לשים לב כי באישור הזכויות שהחברה המשכנת מנפיקה רשומים כל פרטי הנכס אשר הנכם רוכשים כגון: זיהוי הדירה- שם ות.ז. המוכר, מספר קומה, כיווני אויר, מספר חדרים, הצמדות (כגון- חניה, מרפסות) , משכנתאות, ועוד פרטים אשר מזהים את הדירה.

 לאחר שניתן לכם אישור זכויות מהחברה המשכנת, הנכם יכולים לצעוד לעבר חתימת ההסכם מול המוכר.

לאחר חתימה על ההסכם – כעת,  הנכם ממהרים לרשום באופן מיידי הערת אזהרה בלשכת רישום המקרקעין, ולדאוג כי הערת האזהרה אשר נרשמה תתעדכן בספרי החברה המשכנת.

לא מיותר לציין כי רק לאחר רישום הערת אזהרה הנכם מעבירים תשלום ראשון לידי  המוכר.

אגרות ותשלומים לחברה המשכנת- כיום, קיים צו פיקוח על מצרכים ושירותים. החלת החוק על שירותי נותן שירות בהיעדר רשום זכויות בפנקסי המקרקעין אשר מגביל את התשלום לנותני שירות המנהלים רישום בהיעדר רישום בטאבו. בצו הפיקוח נקבע מחיר מקסימלי של מאות בודדות של שקלים, אותם רשאית לגבות החברה המשכנת בגין הפעולות השגרתיות (אישור זכויות, העברת זכויות, מתן התחייבות לרישום משכנתא), וככלל יהיה התשלום דומה לאגרות המשולמות לטאבו בגין פעולות אלו. על כן, עליכם לבדוק היטב את המחיר הנדרש על ידי החברה המשכנת, שכן קבלנים רבים עובדים עדיין בשיטת "מצליח" ומנסים לגבות סכומים גבוהים מהרוכשים כ"דמי טיפול" בגין העברת זכויות בין רוכש ראשון לשני- מובן כי הדבר אינו חוקי ויש להתעקש לשלם רק את האגרות הקבועות בצו. הסבו את תשומת לבו של עורך דינכם וכן את תשומת לב החברה המשכנת.

 מימון הנכס- במידה והנכם צריכים ליטול משכנתא מבנק למשכנתאות – במקרה זה החברה המשכנת תדרוש מכם את נוסח התחייבותכם כלפי הבנק בטרם חתימה על המשכנתא ורק לאחר אישורם- תוכלו לחתום על המשכנתא, לקבל כסף למימון הדירה, ולרשום הערת אזהרה לטובת הבנק.

  קבלת מפתח- סיימתם לשלם,  קיבלתם את הדירה- בשעה טובה ומוצלחת!! יש לוודא שהועברו לחברה המשכנת את כל המסמכים – והיא מטפלת אל מול המנהל בכל הנוגע להסבת זכויות החכירה מאת המוכר לקונה.

על החברה המשכנת להנפיק לכם אישור זכויות חדש בו הנכם רשומים כבעלים של הדירה אותה רכשתם הן במנהל והן בספריה שלה.

 דבר אחרון- בשל העובדה כי הנכם רוכשים יד שניה- לא חלה חובה על העו"ד של הקבלן לרשום אתכם בסופו של תהליך בטאבו, וכבעלים בבית המשותף. הוא ירשום רק את המוכרים של דירה, ועל כן- חלה עליכם חובה לדאוג בסופו של יום כי אתם תרשמו בטאבו כבעלים.

 

בהצלחה.

 

הנני עורכת דין כ-7 שנים ומשרדי מתמחה בליווי עסקאות נדל"ן קטנות כגדולות, מכר ורכישת דירות שטחי מסחר, הסכמי שכירות. כמו כן מתמחה המשרד ברכישה והשכרה של בניינים, דירות, בתים ומגרשים ועוד. כמו כן ייצוג לקוחות בכל הערכאות בבתי המשפט, וכן בדיני עבודה- כל הסוגיות שבין עובד ומעביד, וייצוג  בהוצאה לפועל ,ודיני אישיות.


טלפון ליצירת קשר- 0526789676, 03-5605717




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב