דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תסמונת התעלה הקרפלית 

מאת    [ 05/01/2013 ]

מילים במאמר: 363   [ נצפה 1640 פעמים ]

תסמונת התעלה הקרפלית קרויה באנגלית Carpal Tunnel Syndrome או בקיצור CTS . זהו מצב בו נוצר לחץ על העצב בשורש כף היד. העצב הלחוץ נקרא העצב המדיאני. ברוב המקרים הסיבה ללחץ על העצב אינה ידועה אך ישנם גורמי סיכון מוכרים כגון סכרת, היריון ותת תפקוד בתוטת התריס. האבחון נעשה באמצעות בדיקה גופנית מדוקדקת שרפואי שתיעשה על יד אורטופד מומחה כף יד. בצורה זו ניתן באמצעות בדיקה גופנית ובדיקת עזר הקרויה EMG להגיע לאבחנה הנכונה במהירות.

הטיפול מתחיל בחבישת סדי לילה שמונעים את כיפוף שורש כף היד ובכך מגינים על היד מפני תנוחות קיצון. בצורה זו נמנע לחץ מוגבר על העצב והתסמינים פוחתים. במידה וסדי הלילה אינם עוזרים והנימול והכאבים ממשיכים יש פעמים רבות צורך בטיפול ניתוחי.

הסיבה- לחץ על העצב לאורך זמן פוגע בו. עצב היא רקמה רגישה מאד. עצב שלחוץ לאורך זמן עלול להפגע בצורה בלתי הפיכה ולא להתאושש גם לאחר ניתוח. כתוצאה מכך עלולה להגרם ירידה משמעותית בכוח שרירי האגודל וירידה בתחושה בכף היד.

קיים כיום ניתוח חדשני מתחום ה- ניתוחים זעיר פולשנים המתבצע בטכנולוגית הארטרוסקופיה. בשיטת ניתוח זו מתבצע חתך זעיר מחוץ לכף היד עצמה באזור האמה אשר דרכו מוחדרת צינורית דקיקה שבקצה שלה מותקנת מצלמה. באמצעות המצלמה מזהים את התעלה הקרפלית ואת הרצועה הרוחבית שבה. הרצועה היא זו שגורמת ללחץ על העצב. הרצועה מזוהה באמצעות הסתכלות ישירה בעזרת המצלמה, ואז, באמצעות החדרת סכיון זעיר מאותו חתך מבוצעת פתיחה מבוקרת של הרצועה והלחץ מהעצב משוחרר. לאחר שחרור הלחץ מהעצב מבוצעת חבישה באמצעות רטיות דביקות וללא תפרים. לאחר 3 ימים ניתן להוריד את הרטיה ולחזור בהדרגה לתפקוד יומיומי רגיל.

היתרון בניתוח הזעיר פולשני בטכנולוגית הארטרוסקופיה לטיפול בתסמונת התעלה הקרפלית הוא קיצור משך זמן ההחלמה, צלקת קטנה יותר ובאיזור רגיש הרבה פחות, וכאב מופחת בתהליך ההחלמה מהניתוח.

גם בתחום הארטרוסקופיה של תסמונת התעלה הקרפלית ישנן מספר סוגי שיטות. הטכנולוגיה החדישה ביותר נעשית באמצעות חתך אחד ותוך שימוש במערכת יחודית המאפשרת חיתוך והסתכלות דרך אותו חתך בו זמנית. נכון להיום, ניתוח זה אינו מוצע במערכת הבריאות הציבורית וניתן לקבלו באופן פרטי בלבד. יש לודא שהמנתח מנוסה בביצוע הניתוח בטכנולוגיה זו ושנסיונו רב. ניסיון המנתח הוא הגורם החשוב ביותר להצלחת הניתוח, ולהקטנת הסיכון לסיבוכים. מנתח מנוסה ואחראי גם עובר השתלמויות סדירות אצל יצרן המיוד ורענון באשר לחידושים. השתלמויות אלה נעשות לרוב בחו"ל.

ד"ר ליאור פז, אורטופד מומחה כף יד


מומחה ב ניתוחים זעיר פולשניים של התעלה הקרפלית והעצב האולנרי www.drpaz.co.il


מומחה בארטרוסקופיות של שורש כף היד והמרפק




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב