דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך הפכה ה"בושה" להפרעת נפש ששמה חרדה חברתית? 

מאת    [ 03/01/2013 ]

מילים במאמר: 335   [ נצפה 2017 פעמים ]

ב-27 ביוני 2005 הודה, נשיא איגוד הפסיכיאטרים האמריקאי APA דר' סטיבן שרפסטיין, בראיון טלביזיוני לתכנית הראיונות TODAY של NBC בארה"ב, שאין שום דרך למדוד "חוסר איזון כימי במוח", כתופעה הגורמת כביכול למחלות נפש. הוא הוסיף ואמר: "אין שום בדיקת דם או בדיקת מעבדה היכולה לאשר או לשלול קיומה של הפרעת נפש, כפי שיש עבור רוב המחלות הגופניות. אם יפתחו בדיקה כזו, אז המצב יפסיק להיות מחלת נפש ויסווג, במקום זאת, כסימפטום של מחלה גופנית". ד"ר שרפשטיין חזר על דבריו אלו גם בראיון למגזין People  בחודש יולי באותה השנה.

למרות דבריו של ד"ר שרפשטיין ממשיכים פסיכיאטרים ברחבי העולם לאבחן אנשים כסובלים מ"חרדה חברתית" (תכונה שבעבר קראנו לה בושה, ושהייתה תכונה אנושית טבעית). מדוע הם עושים זאת?

הסיבה לכך, היא שכל הפרעת נפש המתוארת במדריך הפסיכיאטרי לאבחון נועדה לעודד מתן מרשמים לתרופות פסיכיאטריות. בשנות ה-80 הוכרז הדיכאון כהפרעת נפש ומאז נרשמו למיליוני איש פרוזק או רסיטל. מכאן אפשר להניח שבקרוב תתפרסם תרופה חדשה להפרעת חרדה חברתית, עם אותו הרכב כימי, אך תחת שם מסחרי אחר. מדובר ברווח של מיליארדי דולרים שירוויחו חברות התרופות.

 

מתרופות אנטי דיכאוניות, ב-2010 בלבד, הרוויחו חברות התרופות, 11 מיליארד דולר. חשוב להדגיש כי תרופות אלו מטפלות בסימפטומים ואף אחת מהן אינה מבריאה את המשתמש מהפחד שממנו הוא סובל.

תפקידו ומטרתו של המדריך הפסיכיאטרי לאבחון, ה-DSM, הוא לסווג הפרעות נפש במטרה שהמטופלים הסובלים מהן יופנו לטיפול פסיכיאטרי. טיפול זה הוא ברובו ככולו טיפול תרופתי.

הפרעות נפש אינן משהו חד משמעי, הן מוכנסות למדריך הפסיכיאטרי לאבחון כתוצאה מתהליך של הצבעה. איגוד הפסיכיאטרים האמריקאיים מתכנס ומצביע איזה סימפטומים התנהגותיים יכנסו למדריך ויחשבו מעתה והילך להפרעת נפש. לדוגמה: בעבר הצביע האיגוד הפסיכיאטרי האמריקאי על הומוסקסואליות כהפרעת נפש והכניס אותה למדריך. בעקבות הפגנות ופעולות מחאה של הקהילה ההומו לסבית בארה"ב הוצאה הפרעה זו מהמדריך. זו הרמת המדעית של המדריך – וויכוחים, הצבעות, שתדלנות, יחסי ציבור.

 

תכונות אנושיות כמו בישנות, חריצות, אהבת קניות, הנאה מגלישה באינטרנט עברו הצבעה והוכנסו כבר למדריך הפסיכיאטרי לאבחון כהפרעות פסיכיאטריות.

 

 

 

בברכה מקרב לב, לקבלת תגובה נייד: 3350928 052 יהודה קורן סגן יו"ר עמותה טלפון:5660699 03 פקס: 5663750 03 דוא"ל: href="mailto:cchr.il.comm@gmail.comcchr.il.comm@gmail.com">">cchr.il.comm@gmail.com: http://www.cchr.org.il יהודה קורן מייל: yodak8@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב