דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ספרים משומשים - הנוסטלגיה שבספרות 

מאת    [ 30/12/2012 ]

מילים במאמר: 365   [ נצפה 5420 פעמים ]

חנויות של ספרים  משומשים הם חוויה של ממש, כשאתה נכנס לחנות כזאת אתה מרגיש את הנוסטלגיה בספרים המצהיבים על המדפים ובריח הדפים הישנים. כידוע, מה שתמצא בחנויות הספרים המשומשים זה לא מה שתמצא בחנויות של ספרים חדשים, כי עותקים נדירים או ספרים שנעלמו ממדפיהם של החנויות החדשות של הספרים, תוכל למצוא רק בחנויות הספרים המשומשים. יש אנשים שמבלים שעות בחנויות הספרים המשומשים ומוצאים מציאות של חומרים ספרותיים שחיפשו כבר הרבה זמן.

חוץ מחנויות שמוכרות ספרי קריאה משומשים , אפשר גם למצוא דוכני ספרים משומשים בתחנות הרכבת השונות בארץ. הדוכנים הם כמו אלה המוכרים לנו מאירופה. גם ספרי היסטוריה תוכלו למצוא וספרי קודש נדירים והרבה ספרות בשפות זרות. ספרים במחירים מצחיקים כמו חמישה שקלים לספר ששמותיהם אף פעם לא הגיעו לרשתות הספרים תמצאו בחנויות אלה ומי יודע אולי בידיכם נמצא עותק נדיר במחיר מצחיק?

חנויות של ספרים משומשים למכירה זו הדרך הכי נוחה לחסוך בהוצאות הקריאה והחוויה היא נדירה, הביקור בחנות  הספרים המשומשים והשיחה עם בעל החנויות שבדרך כלל מפגין ידע בכל החומר הספרותי ועד המסע לחיפוש הספר אותו אתה רוצה מומלץ בחום כל אוהבי הספרות והספרים בכלל.  קשה מאוד לקבוע את מחיר הספרים אך ישנן דרכים  לחשב את ערכם. ככל שהספר ישן כך מחירו יעלה,  ספרים בהוצאות בודדות כך הערך שלהם יעלה אף הוא. הוצאות מיוחדות של ספרים כמו ספרים ראשונים של סופרים ומשוררים ערכם  נדיר.

ספרים משומשים זו הדרך החברתית ומודעות לסביבה הצורכת ספרות . כדאי לבדוק כמה עולים הספרים, ספרי יד שנייה  עוברים בין הידיים השונות והרעיון הוא שספר שנקנה יכול לספק הרבה קוראים. אנשים שאוהבים נוסטלגיה יחפשו חנויות של ספרים משומשים, תתפלאו , אך ישנן חנויות ספרים שימכרו ספרים מיד שנייה שיהיו לפעמים הרבה יותר יקרים מספרים חדשים הכול פה מושתת על העיקרון של ביקוש והיצע. ישנן ערימות של ספרים בארגזים ברוב חנויות הספרים המשומשים שאפילו בעל החנות אינו יודע על קיומם.

בישראל, תחום הספרים המשומשים הינו בעלייה מתמדת אבל עדיין לא התפתח כמו בארה"ב,  או אירופה יש חנויות ספרים מקוונות שמציעות אפילו משלוח עד הבית.  אם אתם מחפשים ספרות בשפות זרות באינטרנט ישנם אתרים שיוכלו להדריך אתכם לגבי ספר נדיר באנגלית למשל שאותו אתם מחפשים. אתרי ספרים של אספנים ופורומים שונים יכולים גם לחבר ביניכם ובין עוד אוהבי ספרות יפה ונדירה כמוכם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב