דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הקשר והחפיפה בין עיצוב פנים להום סטיילינג 

מאת    [ 27/12/2012 ]

מילים במאמר: 372   [ נצפה 1603 פעמים ]

לעיצוב הפנים הותיק, האחראי על התכנון, חלוקת החלל והעיצוב של החללים הפנימיים של הבית, נוסף בשנים האחרונות אח קטן – ההום סטיילינג. מה שנראה בתחילה כטרנד אופנתי, הפך למגמה משמעותית שמשנה את תחום עיצוב הפנים ולפעמים פועלת לצידו. באיחור אופנתי, הגיע ההום סטיילינג גם לארץ והוא מעורר עניין הולך וגובר ואף נלמד במכללות לעיצוב ובקורסים פרטיים.

תחום מקצועי או תחביב

התפיסה הרווחת לגבי היחס בין עיצוב פנים להום סטיילינג היא היררכית ורואה את עיצוב הפנים לעיסוק נעלה ורציני יותר. מעצב הפנים באמת מעצב את החלל – שובר קירות וכדומה, בזמן שההום סטייליסט מקשט, מתייחס לפלטת הצבעים בחלל ומשדרג את המראה – תוך שימוש באמצעים חיצוניים בלבד. ההום סטיילינג אכן נתפס כעניין קליל ולא מקצועי, שכל מי שרוצה לשדרג את את מראה הבית שלו יכול ללמוד או להשתלם בו. יש היום בארץ קורסים קצרים שמכניסים אתכם במספר מפגשים חווייתיים לעולם ההום סטיילינג ורבים בוחרים בהם, למטרות הנאה או יישום פרטי ולא כמקצוע. יחד עם זאת, אם להתחשב במה שקורה מעבר לים, ההום סטיילינג הולך להפוך גם פה בשנים הקרובות לענף עיסוק יותר ויותר מקצועי, בעל נפח משמעותי יותר בתוך עיצוב הפנים וגם בעל נוכחות כענף עצמאי. בטווח השנים הקרובות מספר האנשים שמגדירים את עצמם כהום סטיילרים מקצועיים צפוי לגדול. יחד איתו גם מספר הקורסים הפרטיים וחלקו של ההום סטיילינג בלימודים במכללות המובילות יגדל בהתמדה. הקורסים הקצרים בהום סטיילינג והמכינות בתחום יכולים להיות צעד ראשון, עבור מי שמתעניין בעיצוב לקראת קריירה כמעצב פנים וכמו כן יהוו רזומה ועיבוי לתיק העבודות .

משב רוח מרענן בעולם עיצוב הפנים

הקלילות של ההום סטיילינג משנה את האווירה גם בתוך תחום עיצוב הפנים, ככל שתחום ותיק נוטה להיצמד לפרדיגמות ישנות ולהתקבע. בכל המוסדות המובילים היום, קיימת תוכנית לימודים שכוללת קורס אחד לפחות בהום סטיילינג, מה שמעיד על היחס הרציני של מוסדות הלימוד לזרם החדש. אפשר לראות בהום סטיילינג זווית ראייה חדשה על עיצוב הפנים – המתייחסת וממקדת את תשומת הלב בשכבה החיצונית: בצבעים, בטקסטורות ובקומפוזיציה – ואלו אכן משפיעים מאוד על המראה הסופי של בית. מה שנותן אסמכתא סופית ליחס הרציני שלו זוכה ההום סטיילינג היא העובדה שמעצבי פנים ותיקים רבים לומדים או משתלמים בהום סטיילינג בעצמם. הום סטיילינג הוא תוספת משמעותית (בעיקר בגלל הפרספקטיבה השונה שהיא מעניקה, גם לאיש עיצוב ותיק) להכשרה המקצועית שהופכת מעצב פנים למגוון, גמיש וחדשני יותר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב