דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך מפצחים טקסט בעולם הקופירייטינג? 

מאת    [ 21/12/2012 ]

מילים במאמר: 355   [ נצפה 3585 פעמים ]

תאמינו או לא, יש קשר בין קופירייטינג ופיצוח אגוזים, כמו שמפצח אגוזים מקצועי משתדל לא לרסק את האגוז אלא רק את הקליפה, כך קופירייטר טוב שמקבל טקסט סבוך, עושה ככל יכולתו להגיע לאגוז, לטקסט המזוקק – הלא הוא מכרה הזהב של הקופירייטר – מבלי להרוס את המסר. קופירייטר אמור לפצח כל מסר, מסובך ככל שיהיה, ולפשט אותו כך שגם לילד יהיה קל להבין מה רוצים ממנו. איך הוא עושה את זה? הוא פשוט מברר את כל מה שהוא לא מבין בנוגע לאותו טקסט וכותב אותו ככה שהוא היה מבין אותו לפני ששאל...

יכולתו הורבאלית של הקופירייטר מאפשרת לו לכתוב את המסרים הכי מסובכים בצורה הכי פשוטה וידידותית לקורא, אך עדיין מתוחכמת מספיק כדי לעורר עניין. תהליך שכזה עלול להיות "כואב" למזמין העבודה, שמרגיש לעיתים כאילו נפרד מ "טקסט מכובד ורציני" לטובת ההמונים. לא נורא, זו הסיבה שהוא פנה לקופירייטר, כדי שיבינו אותו יותר טוב ויתעניינו במסר שלו מבין מאות מסרים אחרים ששוטפים את ראשו מדי יום.

דוגמא טובה לכך היא פנייה שקיבלתי מחברת ביטוח מפורסמת על מנת לפרסם מסר מכירתי בנוגע לחשיבות ביטוח רפואי בחו"ל. לשונה של הבקשה המקורית הייתה כדלהלן: "חשוב לנו שאנשים יבינו שבמקרה של תאונה או אסון בחו"ל יהיה למטיילים, להלן – הלקוחות - כתובת מהימנה לפנות אליה, בה יוכלו לקבל תמורה מלאה לריזיקו האקטוארית, תוך מתן מענה אנושי וכלכלי במידה והדבר נדרש". הם לא הסתפקו בכך ופירטו את כל מקרי התאונות הנפוצות של מטיילים בחו"ל ואת המענה האפשרי להן. אחרי שעיבדתי את החומר, הורדתי את המיותר, הדגשתי את העיקר, הכנתי קפה וניסחתי מחדש, יצא המשפט שסגר את המודעה שלהם לשביעות רצונם: "לא משנה מה מטרת הנסיעה, אנחנו מאחלים לך שתהיה הכי בריא בעולם". כולם "הרוויחו" מהמשפט הזה, חברת הביטוח יצרה אווירה במודעה שהבהירה ללקוח שבריאותם חשובה לה (אחרת החברה תשלם על כך ביוקר), לשון כפולה ב "הכי בריא בעולם" מלמדת בין היתר גם על דאגה לבריאות ברחבי הגלובוס, והלקוח הרוויח שקט נפשי ואיחולי נסיעה שרק אמא יכולה לאחל.

לסיכומו של עניין – תנו לקופירייטר שכותב טוב את הטקסט שלכם, מסובך ומורכב ככל שיהיה, וסמכו עליו שהוא יפשט אותו במילים פשוטות וקולחות כך שגם בגן שיקמה יוכלו להבין את המודעה.

"כותב טוב", הוא סטודיו קופירייטינג ותיק כל כך שטקסטים שלו נמצאו במערות בית גוברין מהתקופה שקדמה להמצאת הטקסט. חוץ מספרי ביוגרפיה ומקצוע, צוות "כותב טוב" מייצר טקסטים למגזר העסקי, הפרטי, בני מיעוטים ובני תערובת. האמת שזה לא משנה, כולנו בני אדם וכולנו (לפחות חלקנו) קוראים וכותבים טוב. "כותב טוב" -  קופיריטינג, עריכת תוכן וסופרי צללים. www.kotevtov.com  




מאמרים חדשים מומלצים: 

לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב