דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ויגש עג לא אתם שלחתם אותי 

מאת    [ 20/12/2012 ]

מילים במאמר: 437   [ נצפה 1594 פעמים ]

ערש"ק פרשת ויגש, לא-אתם שלחתם אתי הנה כי האלהים, תשע"ג

בהיגלות יוסף לאחיו במצרים, אומר יוסף, ועתה אל-תעצבו ואל-יחר בעיניכם כי-מכרתם אתי הנה כי למחיה שלחני אלהים לפניכם. ו כי-זה שנתים הרעב בקרב הארץ ועוד חמש שנים אשר אין-חריש וקציר. ז וישלחני אלהים לפניכם לשום לכם שארית בארץ ולהחיות לכם לפליטה גדלה. ח ועתה לא-אתם שלחתם אתי הנה כי האלהים וישימני לאב לפרעה ולאדון לכל-ביתו ומשל בכל-ארץ מצרים.

יוסף אומר לאחיו, "מה שרואים מכאן לא רואים משם".יוסף אומר לאחיו, הנראה בעיניכם כאילו אתם השלחתם אותי אל הבור, אתם מכרתם אותי, אתם גרמתם שאגיע למצרים.הדבר אינו כך לא-אתם שלחתם אתי הנה כי האלהים.

הראיה מהותה, הבנת המציאות, הבנת הנראה. אומר הרב קוק ישנם ג' שלבים בראיה, ג' מיני ראיה.ישנה הראיה העולמית, הראיה של עולם המעשה.בראיה זו רואה האדם את אשר הוא עושה ומניח, מבין את עשייתו כפי הנראה לעיניו, כפי הבנת עולם המעשה.הבנה זו הינה הבנה בעלת ראיה קצרת מועד, אין בכח הבנה זו לראות למרחקים.

הראיה הנגדית לראיה עולם המעשה, הינה הראיה רוחנית, ראיית "החכמה העליונה".בראיה זו האדם רואה רק אשר לפניו, ראיה עתידה ורחוקה, ראיה אשר יודע מהותה וסופה.

בין שתי ראיות אלו ישנה הראיה, בהיות האדם עומד בפתח.הפתח אשר הינו המעבר בין עולם המעשה לעולם החכמה העליונה.במקום זה רואה האדם גם את עולם המעשה וגם את החכמה העליונה.בהיותו בפתח רואה הוא את המוקשה, הלא ברור של עולם המעשה ולעומתו רואה את עולם החכמה העליונה, אשר בה נראים הדברים המוקשים של עולם המעשה, כבדיחה.בעולם החכמה העליונה, רואה הוא את כל הדברים מיושבים ומסודרים, מאוחדים ומשולבים.הכל נהיר וברור, אין כל קושי כלל.

אחי יוסף, ראיתם, ראית עולם המעשה, אחי יוסף אומרים לכו ונהרגהו ונשלכהו באחד הברות ואמרנו חיה רעה אכלתהו ונראה מה-יהיו חלמתיו. מוכרים את יוסף אומרים לאביהם ויאמרו זאת מצאנו הכר-נא הכתנת בנך הוא אם-לא.

יוסף בפוגשו את אחיו אומר להם, ראיתכם, מעשיכם אינם שלכם.כל אשר עשיתם, לא אתם עשיתם, כי האלהים.ולכל מהלך זה יש מטרה, להיותי בארץ מצרים ישנו ייעוד.המטרה היא לשום לכם שארית בארץ ולהחיות לכם לפליטה גדלה.

אומרת לנו התורה, על האדם לדעת להבין שראיתו הינה ראיה מצומצמת וקצרת טווח, יש והדברים נראים קשים ולא נכונים.הדברים רק נראים כך, מהותם הכללית שונה, מהותם הינה רק טוב ואושר.לצורך כך יש להתרומם ולעלות כדי היות בפתח, בין שני העולמות עולם המעשה וחשיבתו לעולם החשיבה העליונה.בפתח ישנה הבנה ותובנה לעשיות בעולם המעשה, עשייה המביאה לידי גיחוך.

אומר הרב קוק לאחר שיעבור הפתח ויצלול בעמקי תהום רבה של החכמה העליונה, במקום זה כבר לא תלווה אליו אותה בדיחת הדעת הנמצאת בפתח בין העולמות.

 

בע"ה בשבוע הבא בדברים לפרשת ויחי, אכתוב כיצד ניתן לעבור בין העולמות.

 

שבת שלום

דויד לקס אמת

דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. . מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.בוגר ומורה לשעבר במכללת "רידמן" ירושלים | 052-6409251




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב