דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי תואר ראשון 

מאת    [ 17/12/2012 ]

מילים במאמר: 383   [ נצפה 1682 פעמים ]

אנשים רבים מתעניינים בלימודי תואר ראשון ובהרשמה למוסדות אקדמיים. אין ספק שכיום, מלבד למגוון תוכניות לימודי תואר ראשון ולימודי תואר שני, ישנם מוסדות אקדמיים רבים בהם ניתן ללמוד. אולם, לפני שניגשים לבחור מוסד אקדמי בו תבלו את שלושת או ארבעת השנים הקרובות. יש להחליט איזו תוכנית לימודי תואר ראשון היא המתאימה לכם ביותר.

 

את הבחירה בתוכנית הלימודים יש לבצע לא רק לפי העניין שיש לכם בתחום האמור, אלא גם לפי הרלוונטיות שלו לעולם העבודה, שכן, לימודי תואר ראשון מלבד לכך שהם מעשירים את האדם בידע וחושפים אותו למאגרי מידע שונים. הרי שלימודי תואר ראשון מטרתם להכשיר לקראת קריירה. דווקא בגלל סיבה זו, אנשים רבים בוחרים לזנוח את עולם מדעי הרוח והאמנות ופונים לתחומים פרקטיים כגון לימודי משפטים ולימודי חשבונאות. שכן, הן לימודי משפטים והן לימודי חשבונאות הינם מקצועות מבוקשים בשוק העבודה.

 

כמו כן, המוסדות האקדמיים של ימינו מודעים לצורך הכה חשוב במציאת עבודה לאחר התואר, ולכן שמות להן למטרה את ההכשרה לקראת קריירה על ידי לימוד והכשרה של כלים ממשיים לעולם העבודה. הכוונה בכך הינה שהלימודים אינם נשארים עוד רק בתחומים התאורטיים והעיונים, אלא הם יוצאים החוצה אל שאלות וסיטואציות ממשיות מחיי העבודה.

 

ההכשרה הזו הינה משמעותית, כיוון שהיא מספקת מאגר ידע וכלים נרחב ביותר לתלמידיה. הכלים הללו מאד חשובים בתחומים כגון לימודי משפטים ולימודי חשבונאות. ובפרט כיוון שאלו מקצועות שלימודי התואר השני אינם הכרחיים בהם, הם נחשבים כתחומים מקצועיים יותר, שלאחר סיום התואר הראשון ניתן לעסוק בהם. אולם הם דורשים סטאז'. הסטאז' הינו תקופת ההתמחות המקצועית שמבצעים תלמידי לימודי משפטים ולימודי חשבונאות ולאחר מכן תלמידים אלו נדרשים לבצע מבחני לשכה. מבחני הלשכה מהווים את החותם הסופי לעיסוק במקצועות המשפטים והחשבונאות.

 

לסיכום ניתן לומר כי בחירת מקצוע לתואר ראשון הינה קריטית כיוון שהיא זו שיכולה לעצב את הקריירה המקצועית של האדם לפחות בשנים הראשונות שלו בשוק העבודה, אם לא למשך כל זמן העבודה של חייו. מובן שדבר אינו סופי ותמיד ניתן ללמוד תארים נוספים, לבצע הסבות או השתלמויות. אך אין ספק כי יש לתת את הדעת בכל הנוגע ללימודי תואר ראשון.

 

כך שאם אתם עומדים בפני בחירת מקצוע, התעניינו, שאלו שאלות, התייעצו עם מבוגרים מכם כמו גם עם יועצי לימודים על מנת להבין מה יכול להיות המקום הנכון ביותר עבורכם הן מבחינה אקדמית והן מבחינה מקצועית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב