דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיסוי תינוקות 

מאת    [ 16/12/2012 ]

מילים במאמר: 419   [ נצפה 2112 פעמים ]

רבים מניחים כי מטרתם של עיסויים שונים הינה להקל על לחצי היום יום. אנשים אלו צודקים כמובן. הוכח כי עיסויים שונים- ביניהם רפלקסולוגיה, טווינה, שיאצו ועוד תורמים רבות לחיזוקה של המערכת החיסונית. כמו כן עוזרים העיסויים להקלת כאבים ספציפיים בגופינו ונפשנו. לדוגמא: שחרור והרפיית שרירים לספורטאים, הקלה על כאבי גב הנגרמת פעמים רבות כתוצאה מישיבה ממושכת מול מחשב, עבודות משרד, הרמת משאות כבדים ועוד.

למרות הטלת הספק, מסתבר כי קיים גם עיסוי לתינוקות והוא עוזר מאוד. עיסוי זה מסייע לתינוק לחוש קרבה, מפתח תקשורת ובונה ביטחון והערכה. התינוק חש בכל אלו הוא מרגיש שהוא מקבל תשומת לב ואהבה. למעשה, עיסוי התינוק  הינו חלק ממסורת עתיקה ביותר. מסורת זו עברה מאם לבת בחברות שונות ברחבי העולם. הנושא התפתח מאוד בשנים האחרונות ואפילו האנשים הספקנים ביותר מתחילים להתעניין בו ואף ליישמו.

הורים מודאגים- יש פתרונות, עיסוי תינוקות

הורים רבים נותרים חרדים ומלאי שאלות בנוגע להתפתחות התקינה של ילדם. הורים אלו אינם יודעים כיצד והאם בכלל ניתן לסייע לתינוקות. חוסר היכולת והידע בנוגע לנתינת העזרה יוצרים תחושה של חוסר אונים בעיקר אם התינוק בוכה, אינו אוכל, אינו ישן מספיק, קטן או גדול מידי לגילו, בעל משקל נמוך או גבוה, לא ישן מספיק, ישן כל הזמן ועוד. סדנת צעד ראשון עשויה להועיל להורים אלו מאוד, שכן היא תספק להם את כל המידע הרלוונטי עבורם. בצורה זו יבינו ההורים את מהלך השלבים השונים של התפתחות תינוקות. במהלך הסדנא, יוכלו ההורים לרכוש כלים וטכניקות לטיפול בתינוקם, לשאול שאלות, לקבל תשובות ועוד.

 בין הכלים השונים אשר יוכלו ההורים ללמוד יהיה גם עיסוי תינוקות. עיסוי זה יקרב בינם ובין התינוק שלהם. ידוע כי מגע גופני תורם רבות להתפתחות התקינה של התינוק מכיוון שהמגע מעודד את ההתפתחות הפיזיולוגית והנפשית שלו. התינוק ירגיש שאוהבים אותו ומשקיעים בו והחשיבות לכך רבה.

למה עוד זקוק התינוק כדי להתפתח באופן תקין?

התינוק זקוק לסביבה בסיסית טובה, כלומר לקבלת יחס טוב מהסובבים, לטמפרטורה נכונה ומתאימה, למזון, שינה ועוד. כמו כן במהלך הסדנא יקבל התינוק סיוע בשלבי ההתפתחות השונים, כל זאת יחד עם תינוקות נוספים אשר נמצאים בשלבי ההתפתחות שלו. הקירבה לתינוקות נוספים תלמד את התינוק להסתדר ולהתנהל במסגרת חברתית. גירויים סביבתיים יועילו להתפתחותו המוטורית, הנפשית והפיזיולוגית .

השהות בקרבת ההורים הנוספים בסדנא, ההדרכה הצמודה, מתן הדגשים הנחוצים ודרכי הסיוע השונות עבור גידולו של התינוק יסייעו להורים באופן רב. כמו כן ביצוע עיסוי תינוקות יעזור להורה הנותן את העיסוי להכיר את גופו של התינוק. ייתכן ויזכה ההורה לחיוך, ייתכן ויזכה למחיאת כף, כך או כך יש לדעת כי עצם הסיוע לתינוק יועיל להורים מאוד מכיוון שהם יידעו כי עשוי ככל שביכלתם.

אור מדר-מומחית להתפתחות התינוק.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב