דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע אני מצביע, בבחירות הללו לכנסת 

מאת    [ 12/12/2012 ]

מילים במאמר: 642   [ נצפה 2869 פעמים ]

פעילים רבים וטובים, מתעקשים, בשנים האחרונות, על האמירה "אל תצביע! תשפיע!" המכוונת לעובדה, שהכנסת והממשלה, אינן שולטות באמת ושההצבעה לכנסת, כלל איננה משפיעה באמת ואם כך, אז אין בהצבעה, על-כן, שום טעם שהוא, אלא שומה על כולנו, לרכז את מאמצינו, בביטול-הכנסת ובמעבר, לדמוקרטיה אמיתית ומלאה = המתנהלת בצורה ישירה.

כעת - ברמת-העיקרון (ואני מדגיש: העיקרון!!) הם צודקים לגמרי. כבר ב-31.3.1998 (יום ג', כמדומני) אחרי-הצהריים = בנוסעי ברכבת בחזרה לבודאפשט, לאחר ביקור נחמד, בן שעות אחדות בטוטובאניה - כתבתי במחברתי, את הדברים הבאים {מצטט, באופן כללי וחופשי, מן הזיכרון; אם יבוא לכם, אאתר הדף הרלוונטי ואצטט במדוייק, אות לאות}: 'הדמוקרטיות הבטיחו שיתוף בשלטון לכל, שלטון-העם; בפועל, על-כל-פנים, כל השתתפות האזרח בשלטון ב"דמוקרטיה" הזאת, מתמצה בכך, שאחת למס' שנים - בין שנתיים לשבע, תלוי במדינה - הוא נקרא להטיל פתק, באמצעותו ישלח אדם / מספר אנשים, לייצגו ולקבל החלטות - בכל נושא, הנגע ישירות לחייו - בשמו; כלומר, בעצם, מה שיש לנו כאן, אינו אלא גרסה - מושחתת-במיוחד זו-הפעם - של הפיאודליזם: האזרח - הנבער לחלוטין מדעת, בכל הנגע, לענייני-ניהול-המדינה - מוסר את הזכות, להכריע בכל דבר, הנגע לחייו האישיים, לידי נציג, שיעשה זאת בשמו, ממש כאיכר, שמסר את זכויותיו לאביר, בתמורה להגנה. ומה אם יסרב? או-הו, אז, יש משטרה... בתי-משפט'...

(טוב, זה פחות-או-יותר הרעיון, בתמצית, של הנייר, שניסחתי שם אז.)

מספר שנים לאחר-מכן, באביב~קיץ 2005, פיתחתי עוד הרעיון - בהבהירי, שבעצם, גם הח"כים והשרים, אינם שולטים כלל וכלל, אלא כל הכוח האמיתי, מצוי - בעצם - בידי בעלי-ההון, ראשי-ארגוני-הבטחון ואי-אלו אנשי-דת, בתמהיל כזה או אחר, המרכיבים, את האליטה השלטת, בכל מדינה ומדינה - ויחדיו, בעולם כולו. "The partners don't own the firm, Mitch". ההחלטות האמיתיות, מתקבלות במקומות דוגמת וול-סטריט ודומותיה ואלו, המקושרים אליה ונפגשים פה ושם - ומשם, מורדות ל"שליטים" הרשמיים (מונח פשיסטי, אגב, "שליט", או "מנהיג" [ואגב, "מנהיג" בגרמנית: "führer" - ובתעתיק עברי: "פיהרר"; פשוט, שתדעו...]), באמצעות כנסי-קיסריה, הלוביסטים בכנסת ועוד (ומקבילי כל אלה, בכל מדינה ומדינה). כלומר: מוקדי-השלטון האמיתיים, הינם בראש ובראשונה המקומות, בהם מתכנסים המיליארדרים.

משום-כך, כמובן, לחילופי-שלטון למיניהם, השפעה מוגבלת ביותר, בכל תחומי-החיים.

ברור, עד כאן?

כעת, כפי שאתם רואים - כן, ברור לי לחלוטין, שמשטר-נציגים, אינו אלא רודנות נבחרת (נאורה או חשוכה = זהו, כבר, עניין אחר לגמרי. מריה תרזה, יוזף עם-הכובע, פרידריך הגדול ופראנץ-יוזף, שלאחר הפשרה הגדולה, בהחלט היו, רודנים נאורים - ושלטונם, אגב, במרבית-היבטיו, היה נאור וליברלי יותר לאין-שיעור, משל כל אותן העאלק-דמוקרטיות, של ימינו אלה, ללא-יוצא-מן-הכלל... אבל, עדיין: רודנות היא רודנות) ואף מעבר לכך, שהכוח, כלל וכלל אינו נמצא, בידי אותם רודנים פשיסטיים נבחרים - אלא בידיים שונות לחלוטין.

כעת, אם כן - מדוע כן להצביע, בכל-זאת?

מן הסיבה הפשוטה, שלצד המאבק החשוב, למען דמוקרטיה אמיתית, שומה עלינו להשתלט, על כל מוקד אפשרי, של קבלת-החלטות - ולו-גם משני!! רק תארו לעצמכם, מה היה קורה, לו היתה, הכנסת האחרונה, בהרכב אחר - נאמר, מקרה היפותטי, בו תוצאות-הבחירות, ב-10.2.2009, היו כדלהלן:  


    • מר"צ - 28 מנדטים
    • "התנועה הירוקה"-מימ"ד - 27 מנדטים
    • חד"ש - 15 מנדטים
    • "עלה ירוק" - 13 מנדטים
    • "הירוקים" - 11 מנדטים
    • "עבודה" - 5 מנדטים
    • דע"ם - 4 מנדטים
    • רע"ם-תע"ל - 4 מנדטים
    • בל"ד - 4 מנדטים
    • "יהדות-התורה" - 3 מנדטים
    • "ברית-עולם" - 3 מנדטים
    • "קדימה" - 3 מנדטים

 מה דעתכםן, האם כנסת שכזו, היתה מעבירה, לדוגמא, את "חוק הנכבה"? או את "חוק החרם"?

האם ממשלה, שהיתה מוקמת ע"י כנסת שכזו = ממשלה, בה חיים אורון "ג'ומס", היה ראש-הממשלה ואילו ערן בן-ימיני, מיכאל מלכיאור, שלומי סנדק, אילן גילאון, מוחמד ברכה, ניצן הורוביץ, רחל תדהר-קנר וחנא סווייד, חבריו ב"תשיעייה" - היתה מסתכסכת, כך, עם כל העולם, מציתה, פעם אחר פעם, אש בעזה, מתעלמת, לחלוטין, מן המחאה החברתית, מן האחיות ומן הרופאים, מושיבה, את שר-החוץ הטורקי, על כסא נמוך ומאשרת, בערוב-ימיה, בנייה באיזור "E1"?

כלומר - כן, ההצבעה, של כל אחד ואחת מאיתנו, בפירוש כן משפיעה!! אולי לא בכל, אבל - בהרבה מאד דברים כן!!

די כבר למנטאליות, הטהרנית והמטומטמת, של "הכל או לא-כלום"!! די כבר, לעזאזל, די!! לכו להצביע, די להתבכיין!!

ובמקביל, גם נעביר, חקיקה נאורה, לקידום דמוקרטיה אמיתית (ישירה)...

סופר, משורר, עורך, הוגה-דעות, פובליציסט, אינטלקטואל, פעיל פוליטי, מתרגם, רעיונאי ("קופירייטר"), מעצב והומוריסטן רחובותי מקורי ביותר. בשנים 2005-2007 למדתי, באוניברסיטה העברית - הר הצופים (לימודי הודו, בורמה, רוסיה, פולין ואוקראינה, לשון עברית ומעט בלשנות כללית). יליד-רחובות (1975) והתגוררתי גם בתל-אביב (1998-1999 ו-2001), בבודאפשט (1998), בחיפה (2004-2005) ובירושלים (2005-2007). טבעוני, מרקסיסט, אנארכיסט, נודיסט, דאואיסט, רומנטי מאד, מחבק-עצים ומבטל-מגדר. מאמין בדת הפרדס.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב