בדרך כלל, בין כל רשימת המטלות שיש לבעל עסק נושא עדכון ושדרוג אתר העסק הולך ונדחק הצידה.
אני משאר שאתם בטח לקחתם כמות נכבדה של זמן לפני כמה שנים על מנת לבנות את האתר שלכם ומאז העסק לא השתנה הרבה. אז למה צריך לבצע שינויים באתר או לבצע שדרוג אתר ?
לטעמי יש הרבה סיבות! אתר האינטרנט שלכם הוא, למעשה, "העובד" בקו החזית שלכם, הרושם הראשוני לעתים מגיע מאתר האינטרנט שלכם. זה בהחלט נכון בימים אלה כי רוב הלקוחות הפוטנציאלים מסתכלים על האתר של העסק כדי לאמת את העסק ולקבל עליו מידע נוסף לפני ביצוע התקשרות.
במידה ויש הרבה כניסות לאתר ואין תוצאות יכול להיות שיש בעיה בהמרה של האתר ואם לא שיניתם את המראה הבסיסי של האתר שלכם בזמן אחרון, ייתכן שהבעיה בעיצוב עצמו.
עיצוב ישן עשוי לגרום לעייפות חזותית - מבקר כבר לא יכול "לראות" את המידע באתר שלכם, כולל שינויים או תוספות אחרונות כי זה נראה מוכר מדי מהביקורים הקודמים ו/או לא נגיש מספיק לעין. הדינמיות של האינטרנט מזמינה את החידוש והרעננות, המבקרים שלכם מצפים לזה.
אם אתם מציגים את האתר שלכם כשגריר המקוון של העסק, אתם רוצים שהוא יהיה מעודכן בכל מה שקורה בעסק שלכם, לעזור לכם להפיץ את המידע החוצה ולמשוך לקוחות, פרויקטים או אנשים חדשים.
בנוסף, עוד סיבה לשמור על אתר מעודכן ורענן באופן עקבי: ככל שאתר מתעדכן, כך סביר להניח שהוא ישאר גבוה במדרג התוצאות במנועי חיפוש.
באיזו תדירות ?
לכל אתר אינטרנט יש לתת מבט (עיצוב) רענן לפחות כל ארבע שנים. הרי אין ספק שבמשך ארבע שנים העסק משתנה ואתם צריכים לעצב ולהתאים מחדש את אתר העסק שלכם לשינויים ו/או לתוכניות האסטרטגיות שהשתנו באופן משמעותי.
עיצוב מחדש צריך להיות מטופל על ידי מומחה אינטרנט, לפן הטכני ,וכן על ידי איש שיווק עם ידע אינטרנטי שיכול לעזור לכם לשקול מחדש (ולהגדיר מחדש) את ארכיטקטורת המידע, העיצוב והפונקציונליות.
קיימים שדרוגים באתר שאתם יכולים לבצע בעצמכם, גם אם אתם לא גאונים טכנים.
הנה כמה רעיונות שאתם יכולים לבצע באתר האינטרנט שלכם:
1. בדקו על ידי לקיחת מבט טוב האם האתר שלכם מעניק מספיק אמינות לעסק שלכם. כדי להגביר את האמון ניתן לפרסם עדויות, לקוחות (רשימת מותגים מוכרים יכולה לעזור משמעותית), השתייכות מקצועית, פרסים וכו' .
פרסום מקרים הממחישים כיצד המוצרים או השירותים שלכם פתרו בעיות עבור לקוחות הם דרך משכנעת כדי לשפר את האמינות.
2. תעברו על המידע המוצג באתר, אולי יש מעט מדי מידע, או המידע שמוצג אינו ברור.
האתר שלכם צריך לענות על כל השאלות שעולות באופן שגרתי על המוצרים והשירותים שלכם. זכרו כי רצון הלקוחות לקבל את המידע שכבר באתר שלכם, אבל הוא צריך להיות זמין וקל למציאה על ידי הלקוחות. המידע צריך להיות מאורגן כך שיהיה ללקוחות קל למצוא ולקבל אותו ולכן תארגנו את המידע בצורה מאורגנת ובצורה שהמידע החשוב ביותר יהייה כמה שיותר נגיש ללקוח.
3. עקבו אחר הסטטיסטיקות של האתר ותגלו לאן מגיעים הלקוחות שלכם באתר. הרבה פעמים ניתן לגלות שדווקא מחלקה מסויימת שלא חשבתם עליה הינה המחלקה שהלקוחות שלכם מחפשים. במקרה כזה שפרו את המידע וההצעה השיווקית במחלקה זו.
כמובן שיש עוד הרבה טיפים ומאמרים בנושא אבל זה כבר למאמר אחר בתחום המרת אתרים...
לסיכום, אם האתר שלכם לא עודכן במשך זמן רב ו/או יש גולשים באתר שלכם ואין תוצאות ו/או שהמידע באתר אינו מעודכן זה הזמן שלכם לבצע שדרוג לאתר!
נכתב על ידי ניר משיווק יצירתי – ניהול ושיווק אתרי אינטרנט
ניר צין מנהל שיווק ומכירות בשיווק יצירתי - ניהול והקמת אתרים מנצחים http://creative-marketing.co.il
>