דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פטור באנגלית- מידע על השגת פטור באנגלית באוניברסיטה 

מאת    [ 09/12/2012 ]

מילים במאמר: 539   [ נצפה 1718 פעמים ]

לימודי אנגלית נחשבים ללימודים לא פשוטים, הדורשים אנרגיה ומוטיבציה רבה. אם לוקחים זאת ברצינות, יש סיכוי גבוה שההשקעה תשתלם ורמת האנגלית תעלה עד להשגת פטור מלימודי אנגלית.

פטור באנגלית מאפשר לסטודנטים לתואר ראשון ללמוד לתואר, ללא צורך להשלים שיעורים וקורסים באנגלית במהלך שנות התואר. כל זאת על סמך הציון בפרק האנגלית בבחינה הפסיכומטרית או במבחן אמיר.

פטור באנגלית מקנה לסטודנט זמן פנוי להתמקד במסלול הלימודים אותו בחר ללמוד, מבלי לבזבז זמן יקר מיותר בקורסי האנגלית שתפקידם לשפר ולהעלות את רמת האנגלית של הסטודנט.

פטור באנגלית – למי זה מיועד?

פטור באנגלית הינה דרישת חובה מכל סטודנט המתחיל לימודים במוסד ללימודים אקדמיים. אין זה משנה אם זו אוניברסיטה או מכללה, או אם דורש המוסד האקדמי בחינה פסיכומטרית כתנאי קבלה או בין אם לאו.

נרשמים רבים למוסדות לימוד אקדמיים מגלים לעתים כי מתעניינים באותו מוסד לימודים שבחרו, ברמת הידע באנגלית שלהם. לימודים לתואר ראשון דורשים ידע והבנה בשפה האנגלית, על חד כמה וכמה אם נדרשים להתמודד עם חומרים באנגלית במהלך שנות התואר. במילים אחרות, הוצאות תואר ראשון כרוכה בידע ושליטה בשפה האנגלית.

האם צריך פטור באנגלית במכללות שאינן דורשות לעבור בחינה פסיכומטרית כתנאי קבלה ללימודים?

מוסדות לימוד אקדמיים ומכללות רבות שאינן דורשות בחינה פסיכומטרית כתנאי קבלה ללימודים, דורשות תמיד פטור באנגלית. לפני תחילת הלימודים יידרש הסטודנט לעתיד לעבור מבחן אמיר, באמצעותו יישלח למספר מסוים של קורסים באנגלית או לחילופין יקבל פטור באנגלית.

האם ציון ממוצע ומעלה בבחינה הפסיכומטרית מקנה פטור באנגלית?

פטור באנגלית באמצעות הבחינה הפסיכומטרית יינתן רק במידה והנבחן השיג ציון גבוה בחלק האנגלית בבחינה, ללא שום קשר לציון הבחינה הכולל.

האם חמש יחידות בגרות באנגלית מקנה פטור באנגלית?

ציון הבגרות באנגלית לא מזכה בפטור באנגלית. לעומת זאת, אם ברשותכם חמש יחידות באנגלית, סביר להניח שלא תתקשו במיוחד להתמודד עם מבחן אמיר הקובע את רמת האנגלית ואת מספר הקורסים באנגלית אליהם יצטרך הסטודנט לגשת. ציון אמיר גבוה מקנה לנבחן פטור מלא באנגלית במהלך הלימודים לתואר אקדמי.

כיצד משיגים את הפטור המיוחל?

ניתן להשיג פטור באנגלית בשלושה דרכים -


    • ציון גבוה במבחן אמיר.
    • ציון גבוה במבחן אמירם (מבחן אמיר ממוחשב).
    • ציון גבוה בחלק האנגלית בבחינה הפסיכומטרית.

יש לזכור

גם אם לא קיבלתם פטור באנגלית, שיפרתם את רמת האנגלית שלכם באופן משמעותי. כך תוכלו לגשת לכמה שפחות קורסי אנגלית במהלך הלימודים לתואר עד לקבלת פטור באנגלית.

כל סטודנט המעוניין לסיים את לימודיו לתואר ראשון מחויב בהשגת פטור באנגלית במהלך הלימודים. חשוב להגיע מוכנים לבחינה הפסיכומטרית ולמבחן אמיר/ם, כדי לחסוך זמן יקר וכאבי ראש מיותרים בהמשך.

פטור באנגלית – לימודים באוניברסיטה

משך זמן הלימודים לתואר ראשון באוניברסיטה הוא שלוש וחצי שנים בממוצע. כאשר מתחילים לימודים באוניברסיטה נדרשים לעבור מבחן אמיר, בכדי לקבוע את הרמה והידע באנגלית של המועמד. באמצעות מבחן אמיר, האוניברסיטה ממיינת את הסטודנטים לרמות שונות באנגלית, ומשבצת אותם בקורסי אנגלית, או מעניקה להם פטור באנגלית על סמך ציון אמיר גבוה, או ציון גבוה בחלק האנגלית בבחינה הפסיכומטרית.

ציון המקנה פטור באנגלית במבחן אמיר הינו מינימום 234 נקודות. אם ניגשתם לבחינה הפסיכומטרית, יש לקבל מינימום 134 נקודות בפרק האנגלית בבחינה על מנת לקבל את הפטור.

קורסי האנגלית באוניברסיטאות השונות נחלקים לרמות קושי, מהקל אל הקשה. נבחנים בעלי ציוני אמיר נמוכים עתידים לעבור יותר שלבים וקורסים עד להשגת פטור באנגלית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב