דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ילד מעודד הינו ילד בעל אומץ אמונה ואופטימיות 

מאת    [ 04/12/2012 ]

מילים במאמר: 456   [ נצפה 2237 פעמים ]

ילד מעודד הינו ילד בעל  אומץ אמונה ואופטימיות

אומץ אמונה ואופטימיות הם האלף בית של העידוד. תפקידינו כהורים הוא לעודד את הילדים שלנו כדי שהם יסתובבו בעולם עם התחושה שהם יכולים לכל אתגר או קושי ובעת הצורך לא יזיזו אותו מדרכם אלא ייקחו אותו בשתי ידיים ויראו בו שיעור ללמוד ממנו. פעמים רבות אנחנו מעדיפים לוותר על ההתמודדות אך לחלקינו ידוע שאם לא נוותר או ניכנע לקושי נוכל להפיק תועלת גדולה מאד.את הבחירה להתעמת, להתאמץ ילדים כמו המבוגרים יכולים לעשות לא אם משהו יאמר להם, ידרבן אותם, ירגיע אותם אלא אם הם ימצאו בעצמם את הכוחות להתמודד כלומר מלאי אומץ אמונה ואופטימיות.שתהיה בהם המוטיבציה הפנימית ולא יהיו תלויים באחר.                                                                                                                                  בתהליך הדרכת ההורים מקבלים ההורים תשובות להשגת מטרתם – פיתוח הביטחון העצמי של ילדיהם, להכין אותם לחיים האמיתיים שמחוץ למשפחה החמה תומכת ומגנה.

 אמונה – האמונה בעצמי. כהורים עלינו למלא את ילדינו בתחושת ביטחון ואמונה בכך שהם יתגברו או יצליחו להתמודד עם הקושי או האתגר שבפניהם ואל להם להיכנע לוותר או להתייאש. את האמונה הזו נוטעים ההורים בילדים מגיל צעיר כי מהגיל הצעיר ביותר הילד חווה קושי, מצוקה. דווקא הנטייה של ההורה,ממקום טוב ומגן, למנוע קושי מהילד, למצוא פתרון במקומו או לטשטש את הקושי  לא משרתת את המטרה, למלא את הילד באמונה בעצמו אלא מעבירים לילד, באופן סמוי או גלוי, את המסר אתה חלש, קטן לא יכול ותלוי בי כהורה שלך. לכן נכון יהיה לתת לילד, להתמודד את הקשיים שעולים בדרכו, כל זאת כמובן מתוך אחריות ומודעות ליכולות שלו וגילו..

אומץ – האומץ לנסות שוב ושוב למרות אי ההצלחה חשובה מאד כדי להצליח. ראו אדיסון שניסה 800 פעמים עד שהצליח להמציא את הנורה. היה לו האומץ להמשיך ולנסות למרות שלכאורה נכשל. ידוע לכולנו שההורה הוא מודל לילד, לכן הורה שיספר רק על הצלחותיו, הורה שיבקר את הילד על כך שלא הצליח, הורה שירחם על הילד, הורה שלא יעריך את הניסיון, לא יצליח להעביר את המסר שחשוב להיות אמיץ. לא קרה שום אסון, אני לא מושלם וגם אני נכשלתי בחיי, ואם תמשיך גם תצליח. הכישלון אותו חווה הילד הינו זמני ונקודתי ולא מעיד עליו דברו. (המילה הצלחה, אם נלך למילון, היא משורש צ.ל.ח  -  צליחה של הקשיים בדרך להצלחה).

אופטימיות -  ילד הגדל באווירה אופטימית יתפתח להיות אדם מעודד ומאמין ביכולותיו. אין כמו האופטימיות כדי לחזק את תחושת הערך והביטחון של הילד בעצמו. משפחה אופטימית מעבירה את המסר אנחנו יחד כמשפחה נעודד זה את זה ונצליח להתמודד עם הקשיים שבפנינו אם ברמה האישית, המשפחתית ואפילו כעם וכמדינה.

אומץ אמונה ואופטימיות כלומר העידוד הוא למעשה דרך חינוך אותם מקבלים הורים במסגרת הדרכת הורים. אליהם מצטרפים דרכי חינוך נוספים כמו שיתוף התייעצות ובקשת העזרה שמטרת כולם היא העלאת תחושת הערך העצמי והשייכות של הילד שחש שלא רק אוהבים אותו אלא שסומכים עליו ומאמינים בו תמיד וללא תנאים.

שרה נייס, הדרכת הורים 20 שנים, בשנים האחרונות אני מאמנת משפחתית ומרצה להורים. שנים רבות של ידע וניסיון אישי ומקצועי שרכשתי יחד עם אמונה מלאה בגישה האדלריאנית, מאפשרים לי להעניק לכל משפחה את המתנה הגדולה מכולן - בנייה והעצמת המשפחה – הורות מאושרת. אימון משפחתי מתאים גם למשפחות חד-הוריות, סבים וסבתות, זוגות שעומדים ללדת ולהיות הורים לראשונה. אימון משפחתי שהופך חיכוכים לחיוכים, פרטים נוספים   http://www.snaiss.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב