דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אורגני, טבעי, צמחי ומה שבינהם 

מאת    [ 28/11/2012 ]

מילים במאמר: 443   [ נצפה 1892 פעמים ]

 

כולנו מחפשים את התווית אורגני על מוצרים, נראה לנו שאם מילת קסם זו מופיעה על המוצר אזי אנחנו רגועים. האמנם?? 

ומה לגבי המילים: טבעי, צמחי, מה הם אומרים??

מכיוון שאת רוב יומי אני מעבירה בחנויות טבע או עם אנשים שמתעסקים בנושא  ואפילו במפגשים משפחתיים מיד עולים נושאים אלה, רוב הזמן אני מוצאת את עצמי מנסה להסביר את שלושת המושגים הללו שנראים אותו הדבר אך למען הדיוק, הם ממש לא!!

ובכן מה כל מושג אומר?

 מוצר צמחי (HERBAL) : יופיע בד"כ במוצרי קוסמטיקה או טואלטיקה. הכוונה היא ,שהמוצר מכיל תמציות צמחים בד"כ בחלק הפעיל של המוצר ,אך החלק הבסיסי של המוצר, זה שנותן את התשתית למוצר ,ברוב המקרים יהיה כימי/סינטטי לחלוטין. כך לדוגמא ניתן למצוא קרם צמחי אשר יכיל מספר טיפות זעום של תמציות צמחים הנמצאות בתוך קרם בסיס שכולו מתחלבים, ממצקים, חומרי שימור, חומרי בישום כימיים וברוב המקרים גם נגזרות של נפט.

 מוצר אורגני (ORGANIC) : כאשר מדובר במזון כולנו יודעים שמדובר בירק או פרי שגודלו  על אדמה שלא דושנה בכימיקלים וגם התוצר לא טופל בריסוסים כימיים וחשוב לא פחות (אם לא יותר) הזרעים לא שונו/טופלו בהנדסה גנטית. אנו רואים מה אנחנו קונים ובזה תם העניין. לגבי תמרוקים העניין מעט יותר מסובך, כיוון שתמרוק הינו מוצר סופי המכיל המון רכיבים קשה לדעת מה מקורו של כל רכיב. בארצנו מקובל תקן ה"אקוסרט" הצרפתי שנותן לנו שלוות נפש לגבי מקור הרכיבים. מה בעצם אומר תקן זה?

תקן ה"אקוסרט" מחייב ש 90% מהרכיבים במוצר יהיו ממקור צמחי ו20% מתוך הצמחים האלה יהיו ממקור אורגני. מה לגבי המקור של שאר 80% מהצמחים ומה לגבי 10% הנותרים מכלל המוצר??

כאן מגיעים חומרי השימור, המיצוק, המתחלבים ועוד, שיהיו בד"כ ממקור סינטטי/כימי ובלבד שלא יהיו כאלה הידועים לשמצה כמו כל משפחת הפאראבנים לדוגמא.

 מוצר טבעי (NATURAL): תווית של מוצר טבעי יעידו שכל הרכיבים ממקור צמחי וטבעי לחלוטין, עם חומרים מייצבים מעולם הטבע כמו שעוות דבורים, משמרים מתמציות צמחים בעלות תכונות בולטות של אנטי אוקסידנטיות (נוגדי חמצון), ארומה(ריח) ממקור צמחי (שמנים ארומטיים) וכו'.

בהרבה מקרים מקור הצמחים יהיה אורגני, מעשה יד אדם או אורגני מטבעו = לא מתורבת או מטופל ע"י גורם כלשהו, באזורים מרוחקים מהציוויליזציה, בהם יש מחזוריות טבעית (כמו האמזונס, ההימלאיה,ועוד). הצמחים יהיו בעלי תכונות דומיננטיות יותר עקב הקשיים שבהם הם נאלצים לעמוד כדי להשריש לעומק, לפרוח, להתרבות ולעמוד בפני המזיקים והזללנים התאבים להם. תכונות אלה הם הסיבה שצמחים אלה מופיעים בפורמולה של המוצר, כדי לרתום את יתרונותיהם לצרכינו.

חשוב על כן להבין מה פירוש כל הגדרה ותמיד לבדוק את הרכיבים, וכשלא ברור לא להסס ולפנות ליצרן בבקשה להסבר.

יצרן המכבד את עצמו ישמח לסייע על כל עניין שמגלה הלקוח והדבר אף ישמש תמריץ להשתדל, להתמקצע ולהגיע למציאת פתרונות צמחיים טובים אף יותר.

 

אינג'י פרסקו


מקימת המייזם 'יוניק הרבלס' (www.uherbals.com) אשר מתמחים בתחום האיורוודה ומובילים במוצרי איורוודה, תוספי תזונה, קוסמטיקה וטיפוח טבעיים בארץ.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב