דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הלוואות לעסקים קטנים ובינוניים - מהן האפשרויות? 

מאת    [ 25/11/2012 ]

מילים במאמר: 381   [ נצפה 1668 פעמים ]

העסקים הקטנים הם אולי הדבר החשוב ביותר לקיום המשק. הם צינור החמצן שלו, בשל היותם סוחרים ברמה היומית בעסקאות קטנות וגם בהיותם תזרים המע"מ לממשלה וממנה. כדי לקיים את עצמם, עסקים רבים נדרשים ללוות כספים, והתחרות על אטרקטיביות ההלוואות גם היא שוק משמעותי במשק הישראלי. הבנקים הגדולים במשק מתחרים על הענקת אשראי לעסקים הקטנים במשק, כאשר בנק אחד הוא המוביל עם 40% (4.5 מיליארד שקל אשראי חודשי), ושאר הבנקים מתחלקים בשישים האחוזים הנותרים. הבנקים, שנכנסו לשוק ההלוואות לעסקים הקטנים רק בעשור האחרון, הפכו למוקד משמעותי בחיים של עסקים אלו – ועם הפיכת הרגולציה למסודרת בשנים האחרונות (באמצעות מכרזים), קיבלו העסקים הקטנים בשורה של ממש.

הקרנות החדשות החל מ-2012

הבנק המוביל יעניק הלוואות חודשיות בסך 100 מיליון שקלים לעסקים קטנים בתחומים שונים, למשל: מסחר זעיר, מלאכה, תעשייה ושירותים. הבנק הקים עבור הלוואות אלו קרן מיוחדת שבאחריותה יינתנו ההלוואות. קהל היעד של הקרן יהיו עסקים קטנים (בעלי מחזור של עד 5 מיליון שקלים בשנה) עם בעיות כספיות דחופות. הקרן תנסה להקל על הלווים באמצעות ריביות נמוכות וללא צורך במתן ערבויות, כדי לזרז את התהליך ולספק את בלון החמצן לו זקוקים בתי העסק. בשל תנאי ההלוואה, הבנק יגביל את גובה הסכום המולווה לעד 100,000 שקלים. לא רק הבנק המוביל הקים קרן כזו, כי אם כל הבנקים כולם, וביחד ילוו עד 800 מיליון שקלים בחודש לבתי עסק שיזדקקו לכך, בתנאים נוחים ובאישור מהיר.

בנקאות לוקחת סיכונים

מדובר בגישה חדשה של הבנקים בישראל, שכן הלוואות ללא ערבויות ובריבית סבירה אינם דבר של מה בכך. בשל התנאים הנוחים, הבנק מגביל את הסכום לעד 100 אלף שקלים, וכדי לאבטח את עצמו הוא גם עושה פעולות נוספות. הפעולה הראשונה היא ראיון אישי של מומחה מהבנק לעסק המבקש הלוואה, כדי לעמוד על היכולות שלו להחזיר את הלוואה, על טיבו האישי וגם על סיבת בקשת הכסף. הפעולה השנייה תהיה הסכמה מבית העסק לעבור ליווי על ידי הבנק כדי לערוך תכנית הבראה, בכל התקופה בה הם בהתקשרות כלכלית. פעולה זו מאפשרת לבנק גם לדאוג שמאוחר יותר העסק יוכל להסתדר בעצמו ללא הלוואה, אבל גם שההלוואה אכן תפרע.

סיכום

כל עסק קטן כגדול צריך לשמור על תזרים מזומנים תקין על מנת לשרוד ולמצוא מקורות אשראי זמינים על מנת לצמוח. לבעלי עסקים ישנן אלטרנטיבות נוספות חוץ מהבנקים, וניצול של הערוצים האלו בחוכמה יכול להיות היתרון התחרותי שלהם על פני המתחרים.

המרכז לפתרונות פיננסיים - הפורטל הפיננסי שחוסך לך כסף.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב