דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שחיתות: פוליטית,כלכלית,חברתית, מדינית 11.2005 

מאת    [ 12/11/2005 ]

מילים במאמר: 1235   [ נצפה 8346 פעמים ]

1. אבסורד: מקלט נוסף לנשים מוכות הוקם במגזר החרדי, זה שהערך העליון בו הוא כבוד הדדי, אהבת הבריות כולל האישה, ושכמובן אין בו אלימות במשפחה. זה המקלט השני במספר, והוא אחד מ- 14 מקלטים לנשים מוכות של משרד העבודה והרווחה. 8 נשים תוכלנה להיות במקלט, 8! אני לא יודעת אם לצחוק או לבכות. לפי מימדי התופעה, כדאי היה להפוך את אצטדיון יד אליהו, בו השקיעה עיריית תל אביב 132 מליון שקלים, חלקם מכספי ציבור, למעון מרכזי לנשים מוכות. לא בטוח שגם הוא היה עונה על הצורך.

2. אבסורד: מתחילת השנה הוקצו באוניברסיטת בר אילן שני חדרי לימוד למטרת הנקה והחתלה למאות סטודנטיות, אמהות הלומדות בקמפוס. כל הכבוד לבר- אילן, אולם מה שאני לא מבינה, זה לאן מפנים את מאות התינוקות בזמן ההרצאות?, ומה בנוגע להקמת מעונות יום בקמפוס?.

3. אבסורד: בני 8 התעללו מינית בבת 6 , והפעם בשדרות. שלושת הילדים הושעו מבית הספר. ביג דיל. בעוד יומיים יחזירו אותם ויסלקו את הילדה למוסד חינוכי אחר, אם זו לא תברח בעצמה. בכל זאת, כל הכבוד לסייעת ולמנהלת שלא טייחו את האירוע, כמו מנהלים רבים אחרים.

4. אבסורד: שני שוטרים במשטרת ישראל הודו בתקיפה מינית של אישה מעורערת בנפשה, שניסתה להתאבד. השניים שוחררו לביתם בתנאים מגבילים. אעלק מגבילים. כאילו מישהו עוקב אחריהם. ואני שואלת: האם יפטרו אותם בבושת פנים, ללא זכות פנסיה מהמשטרה, או שנשים נוספות תהיינה בסיכון כל אימת שתזמנה משטרה באזור ירושלים?.

5. אבסורד: מורה מאשדוד הרגיעה תלמיד כיתה ז'. בתמורה הנער חבט בה בבטן, והיא הועברה לבית החולים. העונש: התלמיד הורחק לסדנת הרהור בביתו, למשך 3 ימים והמשטרה לא זכתה לטפל במקרה. המורה בסדר, עד שתפגוש שנית את החובט מאשדוד.

6. אבסורד: ציפי בוכריס- מימון שנפצעה באסון מעלות לפני 31 שנים, מורה מצטיינת ברשת עמל ב- 29 השנים האחרונות, פוטרה מעבודתה שנתיים לפני הפנסיה. האם לא שילמה ציפי את חובה למדינה מזמן? לא יכולים להתאפק עוד קצת?.

7. אבסורד: "לכי להתאבד" הטיחו חיילי גדוד קרקל (בו משרתים חיילים וחיילות) בפני חיילת מהגדוד, לאחר שהודתה בלסביותה. המפקדים ראו והעלימו עין, או שאולי אפילו, וזה הרהור שלי בקול רם, יזמו בעצמם את המבצע. הסוף כרגיל, מעבירים את הקורבן למג"ב כנראה, ובכך לדעת צה"ל תיפטר הבעיה. איפה העונש איפה? איפה השיעור? איפה החינוך? ואיפה הצדק, איפה?.

8. אבסורד: מדינת ישראל החליטה לשחרר ערביה- פלשתינאית- ומחבלת, בגלל שאין שמוכן לגדל את בנה. הילד בן שנתיים ואביו מסרב לקבלו. מדינתנו המהוללת מחליטה לשחרר, וזאת למרות שהתנהגותה בכלא לא הייתה מהמופתיות.

9. אבסורד: גלולות מזרזות את התפתחות סרטן השד לנשים לפני גיל 20, כך לפי מחקר חדש שנערך בשוודיה. אז מה נשים תתחלנה להתחשב בעצמן ותפסקנה לקחת גלולות?.

10. אבסורד: סיגלית חיימוביץ' שעזרה לרצוח את אסף שטיירמן יחד עם אתי אלון שמוטטה את הבנק למסחר מופיעות יחד בכלא בהצגה חדשה המבוססת על ספר של דליה רביקוביץ'. דליה מתהפכת מרוב פלצות. ועל זה נאמר, מצא מין את מינו.

11. אבסורד: לימור לבנת החליטה לקצץ בשכר המורות האמהות במאות שקלים בחודש. עד כאן הפמיניזם, השוויון בין המינים והאפליה המתקנת. ההסבר של לימור "הצעד ייאלץ אותן לעבוד פחות, ולבלות יותר זמן עם ילדיהם"....לימור המתחשבת.

12. אבסורד: מיכל גנון, שאיבדה את רגליה בפיגוע וזקוקה לכיסא גלגלים מיוחד שעולה כ- 20 אלף שקל לא מקבלת אותו. למה? כי הביטוח הלאומי מתעקש על וורסיה זולה שלאו דווקא מתאים לצרכיה.

13. אבסורד: האם שפגעה מינית בתינוקה שוחררה על ידי המחוזי בתל אביב. השופט דוד רוזן תירץ זאת בכך שהתינוק הורחק ממנה. האישה והגבר חוגגים.

14. אבסורד: נשיא בית המשפט השופט פנחס אסולין מבאר שבע הציג פסק דין עקרוני, לפיו אב שלא יגיע למפגשים עם ילדיו ישלם קנס בסך 2000 - שיופקדו בתוכנית חיסכון על שמם. כנ"ל לגבי אם. תקדים או לא, "אלוהים" עלי אדמות יהיה השופט שיאכוף את התקדים. האבסורד כאו הוא שמצד אחד נלחמו השבוע בכנסת נציגי הגברים המקופחים במדינה על זכות האפוטרופסות האוטומטית, המוענקת לנשים במקרי גירושין, ומנגד, בית המשפט נאלץ לאכוף ביקורים באמצעות סנקציית קנסות כספיים מרתיעים.

15. אבסורד: חברת מרק האמריקאית פיתחה חיסון נגד וירוסים שגורמים להתפתחות נגעים בצוואר הרחם העלולים להפוך לסרטניים. בראש צוות החוקרים, באופן לא מפתיע עומד ד"ר אליאב בר- אל, ישראלי לשעבר מחיפה. אבסורד שאנחנו לא מבינים עדיין את הצורך בשימור כוחותינו בתחום המחקר הרפואי ובכלל כערכי ליבה של ישראל.

16. אבסורד: רונית קן היא הממונה על ההגבלים העסקיים. היא מגיעה מאגף לסחר חוץ בתמ"ת. בוא נקווה שתיטיב להאדיר את שמנו הנשים מהחשבת מאריאל, ממפטרת המורות וחברותיהן.

17. אבסורד: חופשת הלידה לאימהות עובדות שתינוקן אושפז תוארך. תינוק שאושפז לשישה שבועות יזכה את אימו בשבועיים חופשה אקסטרה למשל. לדעתכן זה מספיק?.

18. אבסורד: שרת החינוך, לימור לבנת אשרה, בתקופת כהונתה תקציב גדול פי ארבעה לעמותה, העוסקת בהנצחת מורשת ומחתרות, בראשות אימה, שולמית לבנת. אם הידיעה נכונה, אמורנה לי אתן, במה שונים קודי ההתנהלות של נשים בצמרת מאלו של הגברים באותו מקום?.

19. אבסורד: בית הדין לעבודה פסק שאישה שמחליטה ללדת בבית לא תהא זכאית למענק לידה, אלא אם כן נמנע ממנה להגיע לבית החולים מסיבות שאינן תלויות בה. בשורה תחתונה מדובר ב- 1,354 - עבור ילד/ה אחד/ת, 6,770 עבור שניים או שתיים ו- 10,152 - עבור שלישיה.

20. אבסורד: אישה שנמלטה מבעלה האלים קפצה מחלון דירתה בקומה השלישית, בבית דירות בעיר ראשון לציון. המשפט "ביתו של אדם הוא מבצרו" לא לחינם נכתב בלשון זכר. יותר ויותר נשים אינן בטוחות לא בסביבת העבודה, לא ברחובות וגם לא ממש בביתן. השניים במסכת גירושין מלבבת.

21. אבסורד: כריס סרפו ימות בכלא. מי אמרה שאין צדק. 25 שנות מאסר פסק בית המשפט לסרפו, עובד זר מגאנה, שהורשע בגין תקיפה ואונס של מספר נשים והדבקתן באיידס. הוא ימות אמנם בכלא, אבל בינתיים, הנשים עלולות למות ממש כמוהו, רק כאילו חופשיות.

22. אבסורד: 8 עובדות נאלצו לסבול מהטרדה מינית אובססיבית, של אפרים בן- יצחק, גבר מכוער, זקן וקטן (התמונה שלו מדברת בעד עצמה), שכל עוצמתו נבעה מהיותו אחראי על הכספים במכללה להכשרת מורים במכללת קיי בעיר באר שבע. "אין לי שום התייחסות" אמר אמרכ"ל המכללה, הדבר מדבר בעד עצמו. הנהלת המכללה לא פנתה למשטרה, והייתה מאושרת אילו בידיעה לא הייתה דולפת לתקשורת. המכוער המזדקן התפטר מרצון. תגידו לי, למה אתן לא ניגשות יחד למשטרה? האם זה בגלל הגישה של הגוף החוקר, שהשתנתה יותר בתקשורת ופחות בשטח?. לצערי, כנראה הצדק עימכן.

23. אבסורד: מרי ענבר, זוכת פרס "ארי גולדמן" מתכוננת לטיסתה ההיסטורית לניו- יורק. למה היסטורית? כי אנחנו עוד נשמע את תלאותיה בארץ ארי והאחות הקובעת, זו שלא מימשה את עצמה, אלא באמצעות הבעל ויש לה דיעה מוצקה לגבי הנפח שהיא מוכנה להקצות לאישה של אחיה. מרי? רק אנחנו שמות לב לכך? איפה את בתמונה?.

24. אבסורד: גל חדש, יפה ופדופילי של דוגמניות, ילדות- קטנות בנות 14-16 מציף את הפרסומות. לודה בקטלוג "פוקס", אסתי גינצבורג ב "קרוקר" ואחרות, במראה ההרואין- שיק, ההוזה, הרזה, המסטולי ומסוגף, וכל קשר בינו לבין המציאות מסתכם בעובדת היותנו מאותו מין. נקודה.

25. אבסורד ענק, שמחזיר אותנו ואת אל- על לימי הביניים, או לתקופת העבדות באמריקה: ורד מולכו, נוסעת מתמידה באל- על, ואישה, ששילמה 1050 $ בעבור כרטיס טיסה מתל אביב לניו- יורק נאלצה לטוס על כיסא מתקפל של דיילים. למה? בגלל צעיר חרדי שלא הסכים לשבת לידה משום היותה אישה. חברת אל על מגנה אלימות מכל סוג כך לפי דוברה ולכן פיצתה את מולכו בכרטיס טיסה חדש. החרדי קילל אותה, שפך מים על המושב כדי שלא תשב בו, ואיפה היה צוות אל על? הוא היה עסוק בהעברת ורד לכיסא המתקפל. (רוזה פארקס שסירבה לפנות מקומה לאיש לבן באמריקה של תקופת הגזענות מתהפכת בקרבה הטרי), ממש כמו הילדה מאייטם 3 שבודאי תועבר בית ספר, והחיילת שעל פי נטיותיה המיניות היא לסבית מאייטם 7 שמועברת לחיל אחר, והמורה מאשדוד מאייטם 5, שבודאי תיאלץ ל"טובתה" לעבור לבית ספר אחר.

'מדד מעמד האישה' שלי לחודש נובמבר,
בסקאלה של 1- 10 עומד על 4,
וגם זה, אחרי התלבטויות קשות ודיאלוג סוער,
ביני לבין הקול הפנימי שלי.

שירית בן- ישראל
מנכ"לית STS
הדרכה לעיצוב ארגונים מובילים בע"מ

יועצת ומאמנת ניהולית ועסקית
MSM במנהל עסקים ו-15 שנות נסיון



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב