דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על סוגי שטיחים יפהפיים לחורף! 

מאת    [ 22/11/2012 ]

מילים במאמר: 464   [ נצפה 1679 פעמים ]

 

שטיחים לבית הם כבר מזמן לא אביזר שתפקידו העיקרי נעוץ בחימום כף הרגל מפני הרצפה הקרה, בימי החורף הקפואים. שטיחים הפכו לעולם שלם של עיצוב, ואם בוחרים שטיחים בצורה נכונה ובהתאם לקו העיצוב הכללי השורר בחלל, ניתן לשדרג אותו פי כמה מונים לעשיר וייחודי.

בכתבה זו נדבר מעט על סוגי שטיחים ועל ההבדלים ביניהם, תוך התבוננות על כל סוג שטיח מהזוית הויזואלית-עיצובית וננסה להתאים סוגי שטיחים לעיצוב בית ולריהוט כזה או אחר.

מה הם סוגי השטיחים העיקריים הקיימים היום בשוק?


    • שטיחים מודרניים- שטיחים מודרניים הינם שטיחים מסוגננים, שהמשותף להם הוא בדוגמאות שקטות ונקיות יחסית, המגיעות מעולם האמנות המודרני. שטיחים אלה יתאפיינו בדרך כלל בהדפסים גיאומטריים שונים, ציורים מופשטים, קווים ישרים נקיים ועוד. קשה למצוא שטיחים מודרניים צבעוניים או מעוצבים תוך שימוש בצבעים ובגוונים רבים, ורוב השטיחים המודרניים מתאפיינים בגוונים שקטים ופשוטים (חום, בז', שחור, לבן, אדום).
    • שטיחים קלאסיים- שטיחים קלאסיים, או שטיחים אתניים, הינם שטיחים בעלי איורים ודוגמאות עממיות. לרוב, מדובר בשטיחים מאוד עשירים וססגוניים והדוגמאות על גביהן משלבות עיטורים אתניים ומסולסלים קטנים וצפופים. שטיחים קלאסיים מאוד "משמחים" ומסגננים את חלל החדר. גם בתוך הקטגוריה של שטיחים קלאסיים נוכל למצוא תתי קטגוריה, כשההבדל בין כל שטיח כזה טמון בעיטורים הספציפיים שהיו נהוגים אצל העמים השונים (שטיח פרסי, שטיח גרוזיני וכו').
    • שטיחים מסוג שאגי- מדובר על שטיחים פופולאריים במיוחד, שבחמש השנים האחרונות צברו תאוצה רצינית. יותר ויותר אנשים כבר מאוהבים בשטיח מהסוג הזה ואם לא שמעתם את המונח, בטח כבר יצא לכם לראות אותו ולהתרשם. שטיחי שאגי, הנקראים גם שטיחי ספגטי, הם שטיחים בעלי שערות ארוכות יחסית ועבות. ישנן שיערות דקות יותר וישנן שיערות מאוד עבות שנראות כמעין חבלים דקים, ועובי השערה יוצר מראה שונה לגמרי בין שטיח שאגי אחד לחברו. בדרך כלל, שטיחי שאגי מגיעים במרקם חלק, אך יש חנויות המציעות שטיחי שאגי בדוגמאות מודרניות שונות, מה שיוצר עוד יותר עניין ומקוריות בשטיחים הללו.

איך תתאימו את השטיחים לחלל הדירה שלכם ואיזו מראה יוצר כל שטיח?

לכל השטיחים שפרטנו יש את היתרונות שלהם מבחינת החזות החיצונית. עם זאת, כל שטיח מתאים לעיצוב בית שונה ועל מנת להשיג את התוצאה המושלמת ולהפיק מהשטיח את כל הדרו, יש לדעת כיצד להתאים שטיחים לחללים מעוצבים שונים.

שטיחים קלאסיים מתאימים לסגנון חם ונוסטלגי. אם אתם מתהדרים ברצפת פרקט בצבע חום עתיק או ברצפת שיש מעניינת, והריהוט בבית שלכ משלב מזנונים עתיקים, שידות במראה עתיק ושולחן עץ ישן מבית סבתא, שטיח קלאסי ישתלב נהדר בתוך אווירה כזו ויעניק לבית את הצבעוניות והשמחה שהוא צריך, על הצד הטוב ביותר.

שטיחים מודרניים מתאימים לקו עיצובי נקי יותר. שטיחים כאלו יתאימו לסגנון ריהוט שלו ופשוט יותר, המשלב זכוכיות, עץ במרקם חלק ופריטים עיצוביים בסגנון מודרני ועכשווי (ציורי אוירה, פיסול מעיסת נייר ועוד).

שטיחי שאגי יתאימו לבית המעוצב בסגנון ייחודי ופוסט-מודרני. אם אתם אופנתיים ומה שחשוב לכם זה ליצור עניין, ייחוד וצבעוניות זוהרת, שטיחי שאגי ישדרגו לכם את הבית לכזה בן רגע.

אז מה השטיח שלכם?




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב