דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עכרתם אותי להבאישני בגויים תשעג 

מאת    [ 21/11/2012 ]

מילים במאמר: 551   [ נצפה 2856 פעמים ]

 

ערש"ק וישלח, חיילי צ.ה.ל שליחי הקב"ה להושיע את ישראל, להצלחתם, תשע"ג

לאחר ששמעון ולוי הורגים את תושבי העיר שכם, העיר אשר טימאה את אחותם, ויקחו שני-בני-יעקב שמעון ולוי אחי דינה איש חרבו ויבאו על-העיר בטח ויהרגו כל-זכר.ואת-חמור ואת-שכם בנו הרגו לפי-חרב ויקחו את-דינה מבית שכם ויצאו.או' יעקב ויאמר יעקב אל-שמעון ואל-לוי עכרתם אתי להבאישני בישב הארץ בכנעני ובפרזי ואני מתי מספר ונאספו עלי והכוני ונשמדתי אני וביתי.מעשיהם של שמעון ולוי, ענינם ככניסה לעיר עזה, אשר מריעין בישין ,בה.

לאחר שנלקחת דינה, בת יעקב, ע"י שכם בן חמור, באים אחיה, שמעון ולוי, בערמה, על יושבי העיר שכם בהיותם חלשים לאחר שמלו עצמם, כציווי אחי דינה ויהרגו כל-זכר.תושבי שכם מיהרו למול עצמם ברצונם לבוא בקהל ישראל, לשאת את דינה ואת בנות ישראל.

שמעון ולוי, ביום השלישי, בהיותם כאבים  באו על העיר והורגים כל זכר.יעקב, בשומעו את מעשה בניו, חרד ואומר להם ויאמר יעקב אל-שמעון ואל-לוי עכרתם אתי להבאישני בישב הארץ בכנעני ובפרזי ואני מתי מספר ונאספו עלי והכוני ונשמדתי אני וביתי.

מדוע חרד יעקב, הרי מובטח הוא, כדבריו בתפילתו קודם לפגישתו עם עשו, ואתה אמרת היטב איטיב עמך ושמתי את-זרעך כחול הים אשר לא-יספר מרב.??????

הגמ' במסכת שבת אומרת,  אמר רבי ינאי תפילין צריכין גוף נקי כאלישע בעל כנפים ומדוע קרו לו בעל כנפים שפעם אחת גזרה מלכות רומי הרשעה גזירה על ישראל שכל המניח תפילין ינקרו את מוחו והיה אלישע מניחם ויוצא לשוק ראהו קסדור אחד רץ, אלישע, מפניו ורץ אחריו וכיון שהגיע אל אלישע נטלן, אלישע, מראשו ואחזן בידו אמר לו מה זה בידך אמר לו, אלישע, כנפי יונה פשט את ידו ונמצאו כנפי יונה לפיכך קורין אותו אלישע בעל כנפים.הגמרא אומרת שהנחת תפילין מצריכה גוף נקי, הדבר נלמד מאלישע, אשר כונה אלישע בעל כנפיים בשל הנס שקרה לו כדלעיל.

מה ענינם של תפילין - מדוע צריכין הן גוף נקי - מהו גוף נקי ?

אומר הרב קוק "..והנה התפילין הם ברית מיוחד לישראל, עדות על התיחדותם המצויינת בתור ממלכת כהנים וגוי קדוש, אשר הפליא אדון כל, ברוך הוא, אותם מכל העמים אשר על פני האדמה.ע"כ הדרכתם ומוסרם הוא יותר נשגב ויותר נעלה מההדרכה הנתבעת בכל עם ולשון".

אומר הרב קוק עם ישראל מדרגתו המוסרית והכללית נשגבה יותר מדרגתם של שאר העמים.

"על כן מי יוכל לעלות אל הר ה' להתייחד במוסר העליון והנשגב.....רק מי שגופו נקי, שהמוסר הטבעי כבר קנוי לו כראוי........התכונה של עמידת האדם בחזקו ותקפו גם בעת צרה תלויה היא בהתעצמות הטבעית שיש בנפשו"

או' הרב קוק, האדם מישראל גבוהה מעל כל העמים במידותיו הכלליות והמוסריות.בהיותו האדם מישראל, בהיות עם ישראל בעל עוצמה טבעית כללית ומוסרית, אזי יוכל לעמוד "בפני כל גלי ים זועף". יכולת זו של האדם מישראל הינה רק לאחר שהמוסר הטבעי כבר קנוי לו כראוי, המוסר הטבעי הינו המוסר אשר מכירים האומות, מוסר בסיסי והגיוני.מוסר בסיסי זה קרוי גוף נקי.דרגתו המוסרית והכללית של איש ישראל הינה גבוהה יותר מהמוסר הטבעי, אשר לשאר העמים.

יעקב חושש ממעשה בניו, שמעון ולוי, שמא מעשיהם באו שלא ממקום המוסר הישראלי.מעשה שכזה במוסר הטבעי, מוסר האומות איננו נכון.מעשה שכזה יכול להיעשות רק בהיות האדם במוסר "האיש הישראלי".במוסר עילאי זה מעשה שכזה הינו מוסרי, בעת הצורך.

יכולת שליחיו של הקב"ה, צבא הגנה לישראל, להיכנס לעיר אשר ברור וודאי שיהרגו אנשים אשר ייתכן ואל להם להיהרג.נובעת מהיות חיילי צהל במדרגת המוסר של האיש הישראלי.מדרגה זו מביאה לידי "עמידת האדם בחזקו ובתקפו גם בעת צרה".

דויד לקס אמת

דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. . מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.בוגר ומורה לשעבר במכללת "רידמן" ירושלים | 052-6409251




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב