דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


8 עובדות על בקע מפשעתי ובקעים אחרים 

מאת    [ 20/11/2012 ]

מילים במאמר: 390   [ נצפה 6355 פעמים ]

 

 

1. קיימים סוגים רבים מאוד של בקעים. בכל אחד מסוגי הבקעים איבר פנימי שאמור להימצא בחלל כלשהו בגוף "פורץ" החוצה מהחלל. בבקע מפשעתי פורץ בדרך כלל המעי מחלל הבטן לשק האשכים או אל הבטן התחתונה, בבקע סרעפתי ? הוושט מחלל הבטן לחלל החזה דרך הסרעפת ובבקע טבורי פורץ המעי, או רקמת שומן מחלל הבטן אל השכבה החיצונית.

2. בקעים אינם מתרפאים מעצמם! חריג לכך הוא בקע טבורי בתינוקות שעשוי להיפתר באופן ספונטני. הדרך היחידה לתיקון בקע הוא באמצעות ניתוח, בו מוחזר האיבר אל תוך חלל הבטן.

3. קיימות שתי שיטות לביצוע ניתוח לתיקון בקעים ? השיטה הפתוחה והשיטה הלפרוסקופית. חשוב להתאים את השיטה המתאימה ביותר לחולה. השיטה הפתוחה היא השיטה הקלאסית לתיקון בקעים, במהלך ניתוח המבוצע בשיטה זו פותחים את חלל הבטן, ומחזירים את האיבר שפרץ את דופן הבטן חזרה אל תוך החלל. מבצעים תפירה, או תפירה של "רשת" סינתטית כדי למנוע הישנות של הבקע וסוגרים את החתך. בשיטה הלפרוסקופית לא מבוצע חתך בחלל הבטן אלא מבוצעים ארבעה חתכים זעירים שבאמצעותם מוחדרת מצלמה, פנס וכלי ניתוח, והניתוח מבוצע באופן דומה, תוך מעקב על האיזור המנותח על גבי מסך שמקרין את צילומי המצלמה.

4. השיטה הלפרוסקופית מאפשרת החלמה מהירה יותר מזו של השיטה הפתוחה, אולם ישנם מצבים בהם יעדיף הרופא לבצע את הניתוח דווקא בשיטה הפתוחה.

5. ניתוח לתיקון בקע הוא אחד הניתוחים הנפוצים ביותר בחברה המערבית, בכל שנה מבוצעים בעולם מעל 20 מיליון ניתוחים לתיקון בקעים. הניתוח נחשב לניתוח פשוט יחסית, בעל שיעור הצלחה גבוה ושיעור נמוך של סיבוכים וסיכונים.

6. בקע טבורי נפוץ מאוד בקרב נשים בהריון בעקבות הלחץ שקיים בחלל הבטן כתוצאה מההריון. בנוסף הוא נפוץ יותר בקרב אנשים שסובלים ממשקל עודף, ובקרב תינוקות שנולדו טרם זמנם, פגים.

7. בקע סרעפתי הוא בקע פנימי, שאינו ניתן לזיהוי ללא בדיקה ספציפית, אולם אחד הסימנים שעלולים להעיד על קיומו הם סימנים של צרבת, שנובעים ממעבר של נוזל חומצי מהקיבה אל הושט. ניתן להקל לעיתים על סימני בקע מסוג זה באמצעות תזונה מסויימת שמסייעת בהורדת החומציות ובהימנעות ממעבר הנוזל החומצי.

8. בקעים, ובפרט בקע מפשעתי יכולים להופיע בכל גיל. הם מופיעים אצל גברים ונשים, למרות שהם נפוצים במידה רבה יותר אצל גברים. בקע מפשעתי למשל, מופיע בשכיחות של בין פי 8 לפי 20 יותר בקרב גברים. תופעה זו נובעת מחולשה טבעית של דופן הבטן התחתונה, באזור בו עברו האשכים מחלל הבטן אל שק האשכים במהלך החיים העובריים של הגבר.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב