דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חמשת צמחי המרפא המובילים 

מאת    [ 18/11/2012 ]

מילים במאמר: 580   [ נצפה 2094 פעמים ]

תזונה היא חלק חשוב בכל אורח חיים ובכל גישה רפואית לבריאות, בין אם מערבית, הוליסטית, משלימה או סינית. ההכרה וההבנה כי המזון אותו אנו צורכים מהווה חלק משמעותי בשמירה על אורח חיים בריא הפך את הנטורופתיה לתחום מבוקש, תחום בו אחד המרכיבים העיקריים הוא האבחון וההמלצה על תזונה ושימוש בצמחי מרפא לשמירה על בריאות ואיזון. כמו הביקוש לתחום עצמו, גם הביקוש עבור לימודי רפואה משלימה ולימודי נטורופתיה בפרט, נמצא בעלייה מתמדת. נטורופתיה עושה שימוש בצמחי מרפא שונים, השימוש בהם והשפעותיהם. ככל תרופה, גם לצמחי מרפא ייתכנו השפעות בין תרופתיות ובין מצבים גופניים שונים בהם אסור להשתמש בצמחי מרפא מסוימים. במסגרת לימודי רפואה משלימה לומדים גם על השימושים בצמחי המרפא וגם על האיסורים הללו.

מה בין צמח מרפא לתרופה?

תרופות רבות מקורן בצמחי מרפא. מדענים בדקו וסיננו את החומר הפעיל ביותר בצמח ולמדו להפיק אותו בצורה סינטטית במעבדה ואלו הן התרופות שאנו מכירים. השימוש בצמחי מרפא עדין יותר כיוון שנעשה שימוש בכל חלקי הצמח. שיטות השימוש בצמחי מרפא הן רבות: חליטה, בישול, השרייה באלכוהול או שמנים, אינהלציה, כתישה, עיסוי ועוד. בהמשך, נספר על חמישה מצמחי המרפא העיקריים והשימושיים ביותר.

בזיליקום

בזיליקום, ריחן בעברית, הוא צמח תבלון המסייע לבעיות מעיים, עיכול וגזים. הצמח משמש לטיפול נגד פרזיטים במערכת העיכול ושתילתו סביב הבית תמנע נמלים. הבזיליקום עוזר במניעת ריח רע מהפה, שיפור זרימת הדם, כנגד עוויתות מחזור ועוזר בהורדת חום. ניתן גם להשתמש בבזיליקום כמאלחש לכאבי שיניים על ידי לעיסתו. השימוש הנוסף בבזיליקום הוא הוספתו למאכלים שונים.

סרפד

סרפד מכיל כמויות גדולות של מינרלים שונים הדרושים לגוף כברזל, אשלגן ועוד. ניתן להשתמש בכל חלקי הצמח: עלים צעירים, זרעים, שורשים ואף עלים בוגרים אולם יש להקפיד לבשל את העלים הבוגרים כדי למנוע פגיעה בכבד וצריבה. ניתן להשתמש בצמח בישול או לחלוט עלים צעירים לתה. השימוש בסרפד מצוין לטיפול בבצקות רגליים, לסובלים מאנמיה וחוסר ברזל, הצמח מצוין לניקוי הגוף מרעלים וחיזוק המערכת החיסונית, והוא אף משתן קל. הצמח טוב גם לסובלים מטחורים וטיפול בקרקפת, וכן עוזר לטיפול בדלקת פרקים וטיפול בשרירים תפוסים (באמצעות עיסוי). השימוש בצמח אסור לחולי פרקינסון או לסובלים מאלרגיות כיוון שיש אנשים בעלי רגישויות אלרגיות אליו.

קינמון

הקינמון ידוע כצמח מחמם והוא טוב לטיפול בהצטננויות ודלקות פרקים. הוא עוזר בהורדת החום הנובע מזיהומים. גם במערכת העיכול הקינמון עוזר כמונע עוויתות, סילוק גזים, ועוזר לטיפול בשלשולים בחילות והקאות. מחקרים אחרונים הראו כי שימוש בקינמון עוזר בהורדת רמת הסוכר בדם לחולי סכרת מסוג 2. השימוש בקינמון הוא על ידי חליטה ושתיית התה והוא אסור לשימוש לנשים בהריון ומניקות.

כורכום

הכורכום עוזר לטיפול בדלקות כבד ובעיכוב דלקות טרשת העורקים וטיפול מונע במחלת כלי דם. השימוש בכורכום לצרכים אלו הוא על ידי אבקת תיבול או חליטת השורש במים רותחים. הכורכום גם טוב לטיפול בחתכים וכוויות על ידי מריחת האבקה או משרה העשוי מהאבקה מעורבבת במים ישירות על הפצע. נשים בהיריון ומניקות וכן אנשים הסובלים מאבנים בכיס המרה רצוי שימנעו משימוש בצמח זה.

ג'ינג'ר

ג'ינג'ר, או זנגביל בעברית, הוא שורש המשמש לתיבול מאכלים או בגרד השורש לחליטת תה. הצמח עוזר לטיפול בשפעת, טיפול בטפילים ותולעים במערכת העיכול. הצמח סופח גזים ועוזר בטיפול בבעיות עיכול, נטילה לפני נסיעה גם עשויות למנוע בחילות שמקורן בטלטולים. הג'ינג'ר מגביר את ספיגת המזון בדם ולכן מצוין לקשישים ולמחלימים ממחלה קשה, הוא משפר את זרימת הדם ומחזק את כלי הדם, במיוחד לצוות הידיים והרגליים ולמח. ישנם מצבים בהם רצוי לא להשתמש בג'ינג'ר: נשים בהריון ומניקות טוב יעשו אם יגבילו את השימוש בו למינון נמוך בלבד, אנשים הסובלים מיתר לחץ דם או אבנים בכיס המרה רצוי כי ימנעו ממנו. בכל מקרה רצוי לצרוך ג'ינג'ר במינון מוגבל כיוון שהוא עלול לגרות את מערכת העיכול.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב